پنالتی گوگل چیست و چطور عمل می کند؟

پنالتی گوگل چیست و چطور عمل می کند؟

پنالتی گوگل چیست و چطور عمل می کند؟


پنالتی گوگل چیست و چطور عمل می کند؟
برای ایجاد سایت و رسیدن به اهداف آن هم قرار گرفتن در اولویت و صفحه های اول گوگل باید کارهایی را در این راستا انجام داد تا نتیجه مطلوبی را بگیرید و با قرار گرفتن در صفحه ی اول گوگل به جذب تعداد زیادی بازدید کننده و تبدیل آن ها به مشتری بپردازید.آن هم تنها با کارهایی مربوط به سئو به روش درست و صحیح می باشد.اگر کارهایی بر خلاف میل گوگل انجام دهید مورد هدف پنالتی گوگل قرار می گیرید. اما خب به همین راحتی ها هم نیست چرا که گوگل با در نظر گرفتن قوانین و مقرراتی باعث شده تا سایت هایی که در زیر نظر این قوانین کارهای سئو خود را انجام دادند گوگل از آن ها حمایت کرده و بر اولویت خود می آورد اما اگر بر خلاف قوانین گوگل عمل کنند طعمه ی خوبی برای پنالتی گوگل می باشند.

پنالتی گوگل

پنالتی گوگل با پنالتی فوتبال کاملا متفاوت است چرا که امکان برد و برنده شدن در گوگل وجود ندارد اما در فوتبال وجود دارد. پنالتی گوگل وقتی سایت هایی را مورد هدف خود بگیرد به زیان آن طراحی سایت بوده و هیچ سودی برای آن ها ندارد. پس خیلی باید مراقب باشید تا مورد هدف پنالتی گوگل قرار نگیرید.

بهانه هایی برای پنالتی شدن توسط گوگل

• محتوای کپی
بعد از ایجاد سایت باید محتوا و مطالبی را در آن قرار دهید تا بازدید کنندگان با خواندن مطالب سایت شما اطلاعات خود را به روز کنند و جذب کسب و کار شما شوند شما می توانید با قرار دادن حرف های خودتان از تجربیات شخصی خودتان در کل به زبان شخصی خودتان مقاله را قرار دهید هستند سایت هایی که برای جذب مشتری هیچ تلاشی نمی کنند و از سایت های دیگر متن ها را کپی می کنند و همان را در صفحه ی خود قرار می دهند یکی از هدف های خیلی خوبی برای بهانه هایی برای پنالتی شدن توسط گوگل می باشند بخشی که مسئول جریمه این محتواهای کپی شده است پاندا می باشد.

• از تگ H1 بیش از حد استفاده کنید
استفاده بیش از حد از تگ H1 گوگل نمی تواند به راحتی درکی از عنوان مربوطه داشته باشد در نتیجه گیج شده و بروز مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.توجه داشته باشید همیشه عنوان اصلی H1 می باشد و به ترتیب عنوان های بعدی H2 ، H3 ، H4 و... می باشد و از آن ها به ترتیب استفاده کنید.اگر به طور مکرر از H1 استفاده کنید مورد هدف بهانه هایی برای پنالتی شدن توسط گوگل قرار می گیرید.

• داشتن نقشه ی سایت اشتباه
همانطور که می دانید داشتن نقشه سایت کمک می کند تا موتورهای جستجو و گوگل راحت تر نقشه شما را بررسی کنند اگر سایت شما نقشه ی اشتباهی داشته باشد.

• عدم رعایت نکات مربوط به دامنه
قبل از انتخاب نام دامنه تحقیقات لازم را به عمل آمورید و نامی را که انتخاب می کنید توجه کنید که مناسب سایت و موضوع شما باشد.
• داشتن لینک مخفی در سایت
هر لینکی که در طراحی سایت قرار می دهید حتما باید با رنگ مشخص و قابل فهم باشد تا بازدید کنندگان متوجه وجود لینک شوند هرگز سعی در اینکه رنگ متن لینک داده شده را با پس زمینه یکی نکنید چرا که این کار شک برانگیز بوده و سایت مورد بهانه هایی برای پنالتی شدن توسط گوگل قرار می گیرد.

• لینک های 404
دقت کنید که به کدام صفحه ها لینک می دهید اگر به سایتی لینک داده اید و آن صفحه دارای ارورهای مختلف بود و هیچ مطلبی در آن نبود گوگل از این موضوع بسیار ناراحت می شود و با جریمه هایی مواجه می شوید همیشه سعی کنید زود زود به چک کردن سایت و لینک دهی هایی که انجام داده اید بپردازید.

از کجا بفهمیم که مورد پنالتی گوگل قرار گرفته ایم و سایت ما جریمه شده است؟

جریمه شدن معمولا به دو روش انجام می شود :
دستی و خودکار. در روش دستی اگر سایت شما مورد پنالتی گوگل قرار بگیرد به شما اطلاع خواهد داد. اما در روش خودکار در اکثر مواقع نمی توانید متوجه این موضوع شوید که مورد هدف پنالتی گوگل می باشید نه تنها شما بلکه حرفه ای ترین و متخصص ترین افراد هم متوجه این موضوع نخواهند شد.

رفع پنالتی گوگل

اگر چندین کارهایی را انجام داده اید تا در اولویت گوگل قرار بگیرید و رتبه ی بالایی را دریافت کنید اما عکس آن را جواب داد احتمال خیلی زیاد دلیل پنالتی سایت شما همین موضوع می باشد که باید به کشف موضوع و برای رفع پنالتی گوگل دست به کار شوید و به کارهای مربوطه بپردازید.
• بالا بودن سرعت لود سایت
از مهمترین عوامل موجود در سایت بالا بودن سرعت بارگذاری می باشد معمولا سرعت بارگذاری سایت باید کمتر از 3 ثانیه باشد تا کاربران رضایت کاملی را از سایت داشته باشند وگرنه اگر سرعت بارگذاری پایین باشد بازدید کنندگان سایت را بسته و به سراغ سایت های دیگری می رود.

• لینک های فوتر
معمولا شرکت ها برای معرفی کردن برند خود در فوتر سایت ها به صورت فالو قرار می دهند که این کار باعث بک لینک های زیادی می باشد اما در عین حال می تواند باعث کاهش رتبه سایت در نظر گوگل باشد.

• ریسپانسیو نبودن
مورد دیگری که که در کارهای سئو سایت و بهینه سازی سایت باید توجه کنید طراحی سایت در قالب موبایل و تبلت می باشد از آنجایی که اکثر افراد جستجوهای خود را با استفاده از موبایل و تبلت انجام می دهند بتوانند به راحتی سایت شما را بازدید کنند اگر سایت شما هماهنگ با نمایشگرهای کوچک نبود نه تنها بسیاری از بازدید کنندگان خود را از دست خواهید داد و به طور چشمگیری کسب و کارتان و همچنین ترافیک سایت افت می کند بلکه گوگل هم شما را هدف پنالتی خود قرار می دهد.

• قرار دادن تبلیغات بیش از حد
بیش از اندازه تبلیغات قرار دادن در سایت شاید درآمد نسبی شما را بیش تر کند اما برای گوگل و کاربران جالب نخواهد بود و شک نکنید ترافیک سایت شما پایین خواهد آورد و همچنین وقتی این موضوع پیش بیاید گوگل نیز شما را جریمه خواهد کرد پس در به کار بردن تبلیغات به اندازه باید دقت کرد تا رفع پنالتی گوگل شود.