همه چیز در مورد آنالیز طراحی سایت

همه چیز در مورد آنالیز طراحی سایت

همه چیز در مورد آنالیز طراحی سایت


همه چیز در مورد آنالیز طراحی سایت آیا شما هم به دنبال افزایش نرخ ترافیک طراحی سایت خود در موتور های جستجوگر هستید؟ آیا می خواهید بازدید کنندگان بیشتری در کمترین زمان و با کمترین تلاش داشته باشید؟ البته که بله. همه مدیران سایت ها به دنبال کسب موفقیت در کسب و کار آنلاین خود هستند و موفقیت طراحی سایت می تواند به رویا و اهداف شما جامه ی عمل بپوشاند. اولین کاری که در شروع پروژه ی سئو سایت و تمرکز بر موتور های جستجو انجام می دهید آنالیز سایت است. البته هر وب سایت با دیگری متفاوت است اما همواره آنالیز سایت به عنوان اساسی ترین اقدامات در راستای بهبود کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود. آنالیز طراحی سایت یک بررسی جامع از ساختار URL ها، محتوا، لینک ها و کلمات کلیدی می باشد.
با نگاهی بر کد ها، تصاویر و تگ ها و غیره میتوانید نگاهی بر میزان کارآمدی و طراحی وب سایت خود داشته باشید. نکته ای که همواره در راه رسیدن به موفقیت بیان می شود این است که مسیر خود را طی کنید و فعالیت رقبا شما را از ادامه باز ندارد اما گاهی اوقات یک جاسوسی کوچک در خصوص شیوه عملکرد رقبا خصوصا در طراحی سایت بد نیست و می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند. به این ترتیب شما می توانید روش ها و ایده های جدید بیاموزید. از روش هایی در خصوص نوشتن مقالات و ارائه محتوای جدید گرفته تا شیوه هایی برای کسب نرخ ترافیک بیشتر و این کار با آنالیز سایت رقبا بدون نیاز به پرداخت هزینه های گزاف امکان پذیر است.

مزیت آنالیز سایت رقبا

قبل از این که پروژه بررسی و آنالیز را آغاز کنید به این سوال پاسخ دهید. دقیقا از آنالیز طراحی سایت رقیب چه چیز می خواهید و به دنبال چه اطلاعاتی هستید؟ آیا به دنبال افزایش نرخ ترافیک طراحی سایت خود هستید؟ به دنبال تفاوت های خود و رقیبتان هستید؟ آیا به دنبال بهبود رتبه طراحی سایت خود هستید؟ به دنبال محلی که رقیبانتان تبلیغ می کنند هستید؟ و یا می خواهید وضعیت شبکه های اجتماعی خود را بهبود ببخشید؟ دانستن پاسخ این سوالات به شما در تسریع روند فعالیت های خود کمک می کند و باعث صرفه جویی در زمان می شود علاوه بر این برخی سایت های آنالیز سایت به مدت چند روز به صورت رایگان به شما خدمات می دهند و این امر می تواند باعث جلوگیری از پرداخت هزینه های گزاف برای آنالیز سایت شود.

فاکتور های آنالیز سایت

• تگ عنوان
تگ عنوان یکی از فاکتور های اساسی برای بهینه سازی سایت در موتور های جستجو است. هر صفحه از طراحی سایت تگ عنوان مخصوا به خود را دارد که هدف کلی آن صفحه در وب سایت نمایش می دهد. همچنین به یاد داشته باشید که تعداد حروف قابل استفاده در تگ عنوان محدودیت دارد و نباید از بیش از 65 کاراکتر تجاوز کند.

• توضیحات متا
توضیحات متا تاثیر مستقیم بر رتبه بندی طراحی سایت در موتور های جستجو ندارند اما نقش بسیار مهمی بازی می کنند و باعث می شود که بازدید کننده در نگاه اول جذب طراحی وب سایت شود و روی لینک کلیک کند یا خیر. همچنین مانند مانند تگ عنوان محدودیت کاراکتر دارد با این تفاوت که نباید تعداد ان از 165 بیشتر شود و مانند تگ عنوان هر صفحه توضیحات متا مخصوص به خود را باید داشته باشد.

• لینک ها
موتور های جستجو براب ارزیابی اعتبار و محبوبیت یک وب سایت به تعداد لینک هایی که از سایر سایت ها دریافت کرده اند توجه می کنند. هرچه سایت ها با ارزش و اعتبار بیشتری لینک های سایت شما را معرفی کرده باشند رتبه بهتری در موتور های جستجو کسب می کنید. امروزه ابزار ها و سایت ها زیادی وجود دارند که که می توانید به کمک آن ها بک لینک های سایت خود را بررسی کنید. نکته دیگر این که نمی توان تعداد مشخصی برای بک لینک ها در نظر گرفت و این تعداد به وب سایت و توسعه آن دارد و این که مزرعه ای از بک لینک هیچ گاه نمی تواند تاثیر مثبتی بر پیشرفت رنک سایت داشته باشد پس از آن و از خرید بک لینک خودداری کنید.

• جاوا اسکریپت ها
برای این که طراحی وب سایت خود را از دید موتور های جستجوگر ببینید باید جاوا اسکریپت ها را متوقف کنید چرا که خواندن جاوا اسکریپت بسیار دشوار تر از کد های HTML خواهد بود و زمان بیشتری را برای خزنده های گوگل طلب می کند. تعداد کمی از کاربران را جاوا اسکریپت ها را به دلیل سرعت سایت و مشکلات دسترسی غیر فعال کرده اند اکنون شما نیز جاوا اسکریپت ها را غیر فعال کنید و نگاهی به طراحی سایت خود بیاندازید. چه تغییراتی می بینید؟ آیا منو ناوبری شما هنوز هم فعال است؟ آیا ویدئو ها و تصاویر و محتوای شما ناپدید شدند؟ اگر پس از غیر فعال کردن جاوا اسکریپت طراحی سایت متفاوتی مشاهده می کنید زمان آن فرا رسیده که از فایل های جایگزین جاوا استفاده کنید.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش