نکات موفقیت طراحی سایت

نکات موفقیت طراحی سایت

نکات موفقیت طراحی سایت


نکات موفقیت طراحی سایت یک طراحی سایت موفق نه تنها نیازمند طراحی خیره کننده است بلکه داشتن محتوای با کیفیت نیز یکی از فاکتور های اساسی در طراحی سایت است. طراحی سایت می بایست به گونه ای باشد که تجربه کاربری مثبتی برای بازدید کنندگان ایجاد کند و علاوه بر آن کاربران در نگاه اول معنا و مفهوم کلی طراحی سایت را دریابند.

چند نکته برای طراحی سایت موفق مناسب مبتدیان

• اهمیت عناصر بصری
یک تصویر می تواند کلمات زیادی برای گفتن داشته باشد و علاوه بر این تصاویر ارزش واقعی محتوا را به مخاطب منتقل می کند و توجه مخاطبان را جلب می کند. چند نکته که در خصوص تصاویر طراحی سایت باید رعایت کنید این است تصاویر هدف کلی سایت را برسانند و تصویر اصلی در صفحه اصلی سایت نمایش داده شود همچنین از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. از تصاویر چشمگیر اما غیر مرتبط نیز صرف نظر کنید چرا که کاربران به سرعت از آن ها رد می شوند و در عوض از تصاویری استفاده کنید که کارایی محصولات را نشان دهد.

• طراحی سایت ریسپانسیو
در سال 97 گوگل به طور رسمی نسخه های موبایل فرندلی را معرفی کرد و طبق این آپدیت جدید طراحی وب سایت هایی که ریسپانسیو نباشند جریمه خواهند شد. امروزه کمتر کسی هست که از گوشی های هوشمند استفاده نکند و بسیاری از کاربران برای جستجو در اینترنت از گوشی های موبایل استفاده می کنند بنابراین زمانی که کاربر طراحی سایت را در گوشی موبایل خود باز می کند می بایست محتوای سایت به همان گونه در لپ تاپ و دسکتاپ مشاهده می شود قابل نمایش باشد. که این امر موجب بهبود تجربه کاربری نیز می شود. به این ترتیب طراحی سایت ریسپانسیو به عنوان فاکتور اساسی در طراحی وب سایت به شمار می رود.

• طراحی سایت تعاملی
یک طراحی سایت تعاملی مناسب موجب جذب کاربر و بهبود تجربه کاربری می شود که در ادامه چند نکته در خصوص داشتن طراحی سایت تعاملی ذکر می کنیم. در طراحی خود از تضاد استفاده کنید. طراحی سایت پایدار داشته باشید. همچنین از عناصر داینامیک متناسب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از پنجره های پاپ آپ به شدت پرهیز کنید.

• طراحی ناوبری سایت
یکی از فاکتور های بسیار مهم در طراحی سایت منوی ناوبری سایت است چرا که این تنها راه کاربران برای مشاهده قسمت های مختلف طراحی سایت و دریافت اطلاعات و جزییات محصولات و خدمات شما است بنابراین باید ساده و قابل درک باشد. فراموش نکنید ناوبری ساده و قابل دسترس را به عنوان اولویت در طراحی سایت خود در نظر بگیرید. از نکات لازم به ذکر در این خصوص می توان به امکان خواندن آسان استفاده کنید به طوری که برای کاربران به خوبی قابل درک باشد. با این حال نباید از تمرکز روی محصولات غافل شوید. بخشی را در منو به صفحه ای اختصاص دهید که در آن محصولات و طرز استفاده از آن را ذکر کرده اید. تعداد آیتم هایی که در منو استفاده می کنید را تا 7 آیتم در نظر بگیرید چرا که گزینه های زیاد در قسمت منو باعث سردرگمی کاربران می شود و باید زمان زیادی را صرف خواندن گزینه های منو کنند.
به این ترتیب ممکن است برخی از صفحات مهم را از دست بدهند. قانون دیگری که وجود دارد این است که کاربران با 3 کلیک از صفحه اصلی به صفحه مورد نظر خود برسند. قانون مهم دیگر این است که با کلیک کردن روی لوگوی طراحی سایت کاربران باید به صفحه اصلی طراحی وب سایت هدایت شوند. همچنین از طراحی سایت کشویی خودداری کنید. چرا که بهینه سازی آن برای خزنده های گوگل کار دشواری است و همچنین کاربران با چشم هایشان سریع از حرکت موس می توانند مشاهده کنند.

• محتوای اصلی را هایلایت کنید
کاربران ممکن است با کلمات کلیدی متعددی به وب سایت شما دست یابند بنابراین محتوا و محصولات خود را برجسته کنید تا مطمئن باشید کاربران در یک نگاه می توانند به محصولات و خدمات شما دست یابند. به این ترتیب می بایست تصویر محصولات را در مرکز مشاهده کاربران قرار دهید و همچنین متن محصول را برجسته کنید.

• فضای سفید
استفاده از فضای سفید تعادل بیشتری در طراحی ایجاد می کند و باعث می شود قسمت های مهم سایت بهتر از قبل قابل مشاهده باشند به این ترتیب توجه کاربران بیشتری را نیز جلب می کند. اگر طراحی سایت ضعیف باشد کاربران نمی توانند به خوبی پیام و مفهومی که طراحی وب سایت منتقل می کند را درک کنند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که میان کلمات و آیکن ها فضای خالی مناسبی وجود دارد که خواندن را برای کاربران آسان تر می کند بعلاوه گزینه های قابل دسترس کاربران را محدود کنید چرا که اگر گزینه های بسیاری در معرض نمایش کاربران باشد تمرکز مخاطب از دست می رود. به این ترتیب با استفاده از فضای سفید و هدایت مناسب کاربران تجربه کاربری مثبتی برای بازدید کنندگان ایجاد کنید تا کاربر به اطلاعات مورد نیاز خود به سرعت دست پیدا کند.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش