نکات موثر در طراحی سایت رستورانی

نکات موثر در طراحی سایت رستورانی

نکات موثر در طراحی سایت رستورانی


نکات موثر در طراحی سایت رستورانی
طراحی سایت طراحی وب سایت همه ی افرادی که تجربه ی رستوران داری و یا شغل های مرتبط با آن را دارند می دانند که اولین و مهم ترین عامل تحریک کننده برای میل به غذا، دیدن تصاویر تحریک کننده از انواع غذاهایی می باش که در انواع رستوران ها و سالن های غذاخوری سرو می شود بعد از دیدن تصاویر نوبت به چشیدن غذا می رسد.
با توجه به گفته های بالا و اهمیت بسیار زیاد تصاویر، افرادی که در این حرفه فعالیت می کنند نسبت به این موضوع در طراحی سایت خود بسیار بی تفاوت عمل می کنند و در طراحی سایت رستورانی بیشتر تمرکز خود را بر روی منوها و سفارش گیری های آنلاین می گذارند. در این مقاله به برخی از نکات تاثیرگذار در طراحی سایت رستوران خواهیم پرداخت.

• انتخاب تصاویر اشتها برانگیز در طراحی سایت

با انتخاب تصاویر تحریک کننده با وضوح بالا در طراحی سایت قادر به برانگیختن اشتهای بازدیدکنندگان خواهید شد و به راحتی آن ها را ترغیب به خرید می کنید. در انتخاب عکس ها و قرار دادن آن ها در وب سایت رستورانی خود توجه بسیاری داشته باشید و بهترین و اشتهابرانگیز ترین غذای رستوران خود را به نمایش درآورید.

• استفاده از تصویر در منو طراحی سایت

از طریق تعریف و تمجید نسبت به غذا در طراحی سایت نمی توانید خوشمزه بودن آن را به مشتری القاء کنید. برای به وجود آوردن این حس باید در بین منوهای خود از عکس های اشتهابرانگیز استفاده کنید.

• نوع رنگ و فونت نوشتار در طراحی سایت

در انتخاب رنگ در طرای سایت رستورانی توجه بسیاری داشته باشید و سعی کنید بیشتر از رنگ هایی استفاده کنید که حس گرسنگی را در مشتریان ایجاد کند مثل رنگ های قرمز و نارنجی. همچنین توجه به نوع فونت در طراحی سایت نیز بسیار پراهمیت می باشد، مثلا برای بیان نکات مهم به کاربران و مشتریان می توانید از فونت های درشت تر استفاده کنید و نظر آن ها را به خود جلب کنید.

• اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی طراحی سایت

بعد از اینکه با دقت تصاویر و منوها را در طراحی سایت انتخاب کردید. برای بیشتر دیده شدن می توانید خدمات خود را به اشتراک بگذارید با قرار دادن گزینه های اشتراک گذاری به کاربران خود این امکان را می دهید که در صورت رضایت از خدمات شما آن ها را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند و شما به دوستان خود معرفی کنند.

• طراحی سایت بدون موزیک

با اینکه در فضای داخلی رستوران مشتری ها با شنیدن موزیک از غذا خوردن لذت بیشتری می برند اما در طراحی سایت این موضوع کاملا برعکس می باشد زیرا ممکن است کاربر در محل کار خود برای سفارش غذا به وب سایت شما مراجعه می کند، قطعا پس از پخش شدن موزیک او سایت شما را ترک خواهد کرد.


طراحی سایت رستوران و نکات ضروری آن
امروزه بسیاری از مردم برای انجام امور روزمره از خدمات اینترنتی استفاده می کنند و در چند سال اخیر این موضوع رواج بیشتری پیدا کرده است. یکی از مواردی که به طور افزاینده ای مورد استقبال کاربران قرار گرفته طراحی سایت های رستورانی می باشند. مخاطبان می توانند به بررسی منوی غذاها و کیفیت آن ها بپردازند. همچنین در بخش نظرسنجی ها از میزان رضایت سایر مشتریان آگاه شوند.
از آن جایی بسیاری از افراد به رزرو آنلاین روی آورده اند سایت کار این افراد را نیز آسان کرده است و برای صاحبان رستوران نیز بسیار خوشایند آمده چرا که از هرج و مرج های احتمالی جلوگیری می شود. اما برای کسب بازدید کنندگان بیشتر برای طرحی سایت و مشتریان بیشتر مستلزم رعایت نکاتی ضروری هستید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

نکات ضروری طراحی سایت رستوران به شرح زیر می باشد:

•اهمیت منو در طراحی سایت رستوران
منویی که به مشتریان ارائه می کنید می بایست قیمت و مشخصات غذا را بیان کند به علاوه کیفیت آن باید طوری طراحی شود که کاربری دشوار نباشد. همچنین از ارائه منو در قالب فایل PDF بپرهیزید چرا که موتورهای جستجو امکان نمایش آن ها را ندارند. طراحی منو نیز باید به گونه ای جذاب و اشتها بر انگیز باشد.
•اهمیت تصاویر در طراحی سایت رستوران
در فضای رقابتی اینترنتی جذابیت های بصری نقش به سزایی در جذب کاربران و تشویق آن ها به ورود دارد. تصاویر تبلیغاتی طراحی سایت شما باید به گونه ای حرفه ای و اشتها برانگیز باشد که بازدید کنندگان ترغیب کند که یک بار به رستوران شما را امتحان کند. فراموش نکنید که از قرار دادن تصاویر خودتان به شدت دوری کنید چرا که مشتری به دنبال نظر دهی از ظاهر شما نیست و در عوض می توانید از تصاویر مشتریان راضی و شاد خود استفاده کنید.
•استفاده از سایر شبکه های اجتماعی برای تبلیغات طراحی سایت
ممکن است همه ی افراد برای جستجوی رستوران مورد علاقه خود از موتور جستجوی گوگل استفاده نکنند پس برای از دست ندادن مشتریان خود بهتر است حداقل در یک یا دو فضای مجازی پر کاربر دیگر نیز فعالیت داشته باشید.
•واکنش گرا یا ریسپانسیو بودن طراحی سایت رستوران
بسیاری از افراد هنگامی که خارج از منزل هستند اقدام به جستجو برای یک رستوران عالی می کنند حال اگر سایت شما قابلیت سازگاری با سایر دستگاه ها از جمله گوشی موبایل را نداشته باشد بستر مناسبی برای آشنایی مخاطبانتان با رقیبانتان فراهم می شود.

موارد قابل توجه در طراحی سایت رستوران

وب سایت بستری برای سودآوری بیشتر کسب و کار شما فراهم می کند اما اگر به دنبال مشتریانی دائمی هستید نباید از کیفیت واقعی غذاها غافل شوید. همچنین از رنگ ها و نور پردازی مناسب در دکوراسیون و فضای رستوران خود استفاده کنید.