نکات مؤثر در کاهش رتبه سایت در گوگل

نکات مؤثر در کاهش رتبه سایت در گوگل

نکات مؤثر در کاهش رتبه سایت در گوگل


سوالاتی که ممکن است ذهن شما را مشغول کند این است که چرا رتبه ی برخی سایت ها در جست و جو ها پایین آمده است و چه چیزی باعث پایین آمدن رتبه آنها در موتور های جست و جو شده است. موارد متعددی در طراحی سایت وجود دارد که پایین آمدن رتبه گوگل را قطعی می سازد. این موارد شامل نکات زیر هستند که می توانید با حذف آن ها از وقوع اتفاقاتی از این قبیل جلوگیری کنید.


نا مناسب بودن صفحه ی اول در طراحی سایت


صفحه اول سایتی که شلوغ و نامنظم باشد و به اصطلاح با فلش طراحی شده است رتبه ی خوبی از گوگل دریافت نمی کند زیرا صفحه ی اول هر سایت خصوصیات کلی سایت را نشان می دهد و از این نظر بسیار مورد اهمیت است. یک سایت با طراحی سایت ساده رتبه ی بالاتری از یک سایت با طراحی فلش و به هم ریخته و نا مناسب دارد. بعضی از سایت ها از فونت های بزرگ و بهم ریخته و یا از انیمیشن های زیادی استفاده می کنند که طراحی صفحه ی اول را بهم می ریزد و باعث به وجود امدن بی نظمی می شوند. محتوای متن در صفحه ی اول نقش بسزایی در جستجوی گوگل ایفا می کند که این خصوصیت را در طراحی فلش نمی توان پیدا کرد.


تصاویر بی محتوا در طراحی سایت


برای تصاویر خود توضیحات بنویسید و از گذاشتن تصاویر بدون توضیح خودداری کنید. در جامعه ی انسانی یک عکس ارزش هزاران کلمه را دارد اما برای موتورهای جستجوی گوگل این قانون وجود ندارد زیرا موتورهای جستجو تصاویر را لمس نمی کنند و نیاز به توضیحاتی برای ملموس شدن آن تصویر دارند. در طراحی سایت ها با تکنولوژی AJAX و یا به طور ساده جاوا اسکریپت ناتوانی در موتورهای جستجو وجود دارد که به لینک های دیگر صفحات دسترسی ندارد.
استفاده از روش لینک دهی ساده و سنتی راهی برای حل این مشکل است. برای این کار نیاز به مفسر جاوا اسکریپت ندارید. در طراحی سایت برای هر صفحه یک نقشه سایت تهیه کنید و لینک را به صورت معمولی برای جستجو و معرفی به گوگل در آنجا قرار دهید و نیز می توانید از گوگل مپ استفاده کنید.


زمانی که در طراحی سایت کسی به شما لینک ندهد


اگر سایت شما با سایت های دیگر در ارتباط نباشد و به هیچ سایتی لینک نشده باشد موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل به خود این زحمت را به خود نخواهند داد که به سایت شما ورودی دهد. پس بهتر است سایت خود را در معرض نمایش به دیگران با لینک ها قرار دهید.