نکات لازم در خصوص طراحی سایت فروشگاهی

نکات لازم در خصوص طراحی سایت فروشگاهی

نکات لازم در خصوص طراحی سایت فروشگاهی

در دنیای امروز کسب و کار آنلاین روند رو به رشدی داشته است و با تجارت الکترونیک آیتم های گوناگونی در اختیار مشتری قرار می گیرد و در این صورت است که رقابت بین کسانی که دارای کسب و کار آنلاین می باشد افزایش پیدا می کند . در برخی از این شرکت ها ممکن است اشتباهاتی صورت گیرد که همین امر موجب می شود تجربه ای نامطلوب بین مشتریان ایجاد شود . به عنوان مثال یکی از مشکلاتی که ممکن است بوجود آید این است که در مراحل ثبت نام مشتری اختلال ایجاد شود و یا کیفیت و سرعت وب سایت پایین باشد و یا دکمه های تعبیه شده جهت خرید در سایت دارای مشکل باشد . همین امر موجب می شود که مشتری به سرعت وب سایت شما را ترک کند و به سایت دیگری جهت خرید مراجعه کند .

در زیر به چند نکته در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت :
1- برای معرفی محصولات خود در وب سایت زیاده روی نکنید .اطلاعات برای هر محصول در هر وب سایتی مهم و ضروری می باشد اما توجه به این نکته ضروری است که اطلاعات هر چه کوتاهتر باشد مخاطبان بسیاری را به خود جلب می کند .
2- از قرار دادن عکس هایی که دارای کیفیت پایینی می باشند برای معرفی محصول خود استفاده نکنید .استفاده از عکس های با کیفیت در طراحی سایت و طراحی وب سایت امری مهم می باشد و اگر تصاویر دارای کیفیت پایین باشد باعث کاهش علاقه مشتری به ماندن در وب سایت می شود .
3- در طراحی سایت فروشگاهی می توانید از ویدئو استفاده کنید .ویدئو نقشی محوری در وب سایت ایفا خواهد کرد .همین امر موجب می شود که کاربر مدت زمان بیشتری صرف کند و وب سایت شما را مرور کند .
4- نکته مهم دیگر در در طراحی وب سایت فروشگاهی این است که پروسه خرید و پرداخت محصول طولانی نباشد و روند خرید برای مشتری به آسانی صورت گیرد .
5- در طراحی سایت فروشگاهی به بهینه سازی و سئو سایت دقت کنید چرا که اگر وب سایت بهینه شده باشد باعث افزایش مشتری و درآمد وب سایت خواهد شد .