نکات طلایی برای افزایش بازدیدکنندگان طراحی سایت

نکات طلایی برای افزایش بازدیدکنندگان طراحی سایت

نکات طلایی برای افزایش بازدیدکنندگان طراحی سایت


نکات طلایی برای افزایش بازدیدکنندگان طراحی سایت اگر به جستجو در اینترنت پرداخته باشید طراحی سایت های بیشماری را مشاهده می کنید به این ترتیب رسیدن به موفقیت در میان انبوه رقیبان کار ساده ای نیست اما غیر ممکن هم نیست و با رعایت برخی اصول اساسی در طراحی سایت احتمال موفقیت شما چند برابر خواهد شد. اگر تجربه مدیریت وب سایت را داشته باشید به خوبی می دانید که یکی از اهداف طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن دیده شدن بیشتر و کمک به برند سازی است.
به این ترتیب یکی از فاکتور های موفقیت داشته بازدید کنندگان بیشتر است. بازدید کنندگان بیشتر به معنای محبوبیت و کاربر پسند بودن طراحی سایت و همچنین مخاطبان بیشتر اعتبار کسب و کار مجازی را افزایش می دهند به همین دلیل است که دغدغه اصلی اغلب مدیران سایت ها افزایش نرخ ترافیک است بنابراین در این مقاله قصد داریم نکات مهمی که به جذب مخاطبان بیشتر کمک می کند را معرفی کنیم تا مورد استقبال شما عزیزان قرار گیرد.

فاکتور های افزایش نرخ ترافیک طراحی سایت

• سازگاری با تمام مرورگر ها
امروزه مرورگر های بسیاری وجود دارند که محبوب کاربران هستند بنابراین نمی توان یک مرورگر به خصوص را در نظر گرفت بنابراین طراحی سایت شما می بایست با اغلب مرورگر ها سازگار باشد و نمایش یکسانی داشته باشد تا بازدید کنندگان خود را از دست ندهید.

• طراحی سایت موبایل فرندلی
بار ها در مقالات از اهمیت طراحی سایت موبایل فرندلی یا ریسپانسیو گفته شده است چرا که طبق نتایج به دست آمده حجم ترافیک زیادی از سوی کاربران موبایلی است تا جایی که گوگل طراحی سایت ریسپانسیو را جز الگوریتم های خود قرار داده و وب سایت هایی که ریسپانسیو نباشند از نتایج برتر به صفحات بعدی منتقل می کند.

• طراحی سایت منظم
طبق نظر سنجی ها کاربران به طراحی سایت های درهم و شلوغ علاقه ای ندارند و ترجیح می دهند وارد سایتی شود که همه چیز در جای مشخص قرار دارد بنابراین وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که کاربران با کمترین پیچیدگی و کمترین کلیک به هدف خود دست پیدا کنند.

• انتخاب رنگ های طراحی سایت
انتخاب رنگ نوشته ها، لینک ها، بک گراند و... می بایست با ظرافت خاصی انجام شوند نه آنقدر مشابه باشند که در هم محو شوند و نه آنقدر تضاد که موجی آزار چشم کاربر شود. علاوه بر این بررسی مخاطبان و انتخاب رنگ مناسب با سلیقه و گروه سنی مخاطبان کمک زیادی به جذب کاربر می کند.

• سرعت سایت
بار ها و بار ها از اهمیت سرعت سایت در سئو سایت و بهینه سازی و رضایت کاربران گفته شده است پس از آن غافل نشوید. همین امروز اقدام به بهینه سازی سرعت صفحات وب سایت خود کنید و خواهید دید که رضایت کاربران به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و در طولانی مدت متوجه تاثیر آن بر رتبه بندی سایت می شود.

• تاثیر شبکه های اجتماعی بر افزایش نرخ ترافیک طراحی سایت
امروزه شبکه های اجتماعی بسیاری به وجود آمده اند که برخی ان طرفداران بسیاری جذب کرده اند به این ترتیب راه اندازی اکانت فعال و مفید با دنبال کنندگان واقعی کمک زیادی به برند سازی و افزایش نرخ بازدید کنندگان می کند چرا که کاربران امکان به اشتراک گذاری مطالب را از راه های مختلفی خواهند داشت.

• محتوا
در نهایت به محتوا می رسیم که در تمامی مقالات به آن اشاره شده و از محتوا به عنوان پادشاه یاد می کنند. در واقع کاربر پس از ورود به سایت به دنبال محتوای مفید و با کیفیت است که نیاز خود را بر طرف کند به این ترتیب محتوای بی کیفیت تنها باعث افزایش نرخ خروج می شود.

نرخ ترافیک به چه معناست؟

نرخ ترافیک به معنای آمار بازدید کنندگانی است که هر روزه روانه سایت می شود. هر کاربر به هر آی پی که وارد سایت می شود به عنوان یک بازدید کننده شناخته می شود و در نهایت بازدید کنندگان کلی سایت نمودار نرخ ترافیک را می سازند. البته امروزه راه های مانند استفاده از ربات ها نیز وجود دارد که می توان به وسیله آن ها نرخ بازدید کنندگان را افزایش داد اما بازدید کنندگان واقعی هستند که به توسعه کسب و کار و موفقیت طراحی وب سایت شما کمک می کنند و بازدید کنندگان فیک فقط تا حدی در ابتدای پروژه حس رضایت در شما ایجاد می کنند.
برای مثال دو اکانت اینستاگرام را نظر بگیرید یکی تعداد 1k بازدید کننده واقعی دارد و دیگری 20k بازدید کننده فیک دارد. اکانت اول اگر پستی انتشار دهد با احتساب کاربرانی که لایک نمی کنند و یا دسترسی به اینترنت ندارد در ساعت اول 500لایک دریافت می کند اما دومی با وجود دنبال کنندگان بیشتر ممکن تنها 20 30 لایک دریافت کند و نکته دیگر بازدید کنندگان واقعی نظر خود را در کامنت می کنند و موجب ایجاد حس اعتماد برای مخاطبان جدید می شود. این مورد در خصوص طراحی سایت ها نیز صدق می کند با این تفاوت که علاوه بر کاربران گوگل نیز وب سایت ها را بررسی و آنالیز می کند.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش