نحوه پرداخت مالیات فروشگاه های اینترنتی

نحوه پرداخت مالیات فروشگاه های اینترنتی

 نحوه پرداخت مالیات فروشگاه های اینترنتی


نحوه پرداخت مالیات فروشگاه های اینترنتی
طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت تهران اداره ی سازمان امور مالیاتی کشور نامه ای به فروشگاه های اینترنتی ابلاغ کرده است و نحوه ی پرداخت مالیات فروشگاه های اینترنتی را مشخص کرده است. در این نامه آمده است که نحوه ی پرداخت مالیات فروشگاه های اینترنتی از زمان صدور نماد الکترونیکی برای آن ها محاسبه شده است. گویا افرادی که در سازمان امور مالیاتی کشور فعالیت می کنند شناختی در زمینه ی فعالیت های فروشگاه های اینترنتی ندارند زیرا نتوانستند نحوه پرداخت مالیات فروشگاه های اینترنتی را به درستی انجام بدهند.

مالیات فروشگاه های اینترنتی

نکته ی قابل تامل در نحوه ی پرداخت مالیات فروشگاه های اینترنتی این است که فروشگاه های اینترنتی تامین کننده یا تولید کننده کالاهایی که به فروش می رسانند نیستند. بلکه آن ها تنها کارگزاری هستند که در این میان نقش واسطه میان تامین کننده و تولید کننده کالا هستند و مشتری که خرید کالا از طریق فروشگاه اینترنتی انجام می دهد کالا را از آن تامین کننده یا تولید کننده دریافت می کند. در نحوه ی پرداخت مالیات فروشگاه های اینترنتی باید به این موضوع توجه داشت که تامین کننده کالا شخص حقیقی یا شرکتی است که هیچ ارتباطی به صاحب کسب و کار اینترنتی ندارد.

مثال هایی در زمینه ی مالیات فروشگاه های اینترنتی

به طور مثال در زمینه ی نحوه ی پرداخت مالیات فروشگاه های اینترنتی این اشتباه اتفاق افتاده است که برای یک سایتی که تنها کار رزور میزهای یک رستوران را بر عهده گرفته است، مالیات 9 درصدی در نظر گرفته اند. این سایت فروش غذایی انجام نداده است و چطور می تواند فاکتور فروش غذاها را به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهد. مسئله ی دیگر در زمینه ی نحوه پرداخت مالیات فروشگاه های اینترنتی که باید به آن توجه داشت این است که همه ی فروشگاه های اینترنتی مانند فروشگاه های اینترنتی دارای بازار نیستند و تعداد کمی از این فروشگاه های اینترنتی دارای سرمایه ی زیاد و انبار نگهداری کالاهایشان هستند و از همین رو نمی توان در نحوه پرداخت مالیات فروشگاه های اینترنتی مطابق با بازار برای آن ها ارزش افزوده تعیین کرد.

نکات مربوط به نماد الکترونیکی

در طراحی سایت فروشگاه های اینترنتی باید کاربران بتوانند براحتی بر روی نماد الکترونیکی شما کلیک کنند. متاستفانه برخی سودجویان از نماد الکترونیکی صرفا جهت تزئین در طراحی سایت خود استفاده می کنند که این عمل غیر قانونی بوده و پیگرد قانونی دارد. با کلیک بر روی نماد الکترونیکی باید بتوانید به سایت تجارت الکترونیک وارد شوید. توصیه می شود قبل از این که مرحله ی پرداخت اینترنتی را انجام دهید حتما به آدرس اینترنتی بالای صفحه توجه داشته باشید که هیچ گونه مغایرتی با بانک مربوطه نداشته باشد.