معرفی الگوریتم شاهین گوگل طراحی سایت

معرفی الگوریتم شاهین گوگل طراحی سایت

معرفی الگوریتم شاهین گوگل طراحی سایت


معرفی الگوریتم شاهین گوگل طراحی سایت الگوریتم شاهین یکی از الگوریتم های مهم و اثر گذار گوگل است که به وسیله ی استفاده از آن تغییرات زیادی در سئوی محلی یا همان Local SEO در طراحی سایت ایجاد شده است الگوریتم شاهین جستجوهای محلی را تحت تاثیر قرار می دهد و بر طراحی سایت هایی که بر فعالیت محلی متمرکز نیستند اثری ندارد اما به هر حال تغییرات گوگل می تواند نشان از تاثیر گذاری آن بر سئو سایت و بهینه سازی در آینده ای نه چندان دور باشد.

الگوریتم شاهین

تا قبل از راه اندازی الگوریتم شاهین کسب و کارهای مشابه در نتایج جستجو که از نظر حوزه ی کاری مانند هم بودند در گروه موارد مشابه محسوب می شدند و از نمایش جستجو حذف می شدند برای مثال اگر در یک منطقه تعداد زیادی رستوران قرار داشت تحت تاثیر نتایج جستجو قرار می گرفت و برخی از آنها به نمایش در نمی آمد با ورود الگوریتم شاهین کسب و کارهای مشابه و همسایه فیلتر نخواهد شد و نمایش مناسبی برای کاربر در نتایج طراحی سایت ظاهر می شود در واقع با رونمایی از این الگوریتم مشکل جا نمایی بسیاری از کسب و کارهای مشابه حل شد و به راحتی این قابلیت پدید آمد که حتی دو رستوران کنار هم در یک منطقه به سادگی قابل نمایش باشد.
در این حالت شعاع فیلتر گوگل تا حدی زیادی کوچک شد و این کار به تشخیص کسب و کارهای کوچک کنار هم کمک بزرگی کرد و یکی از مزیت های بزرگ این الگوریتم این است که نمی توان چندین بار آدرس دامنه ی خود را ثبت کرد تا هر بار در نتایج جستجو ظاهرشد یکی از ایراداتی که می توان به این الگوریتم گرفت این مورد است که کسب و کارهایی که در یک پاساژ قرار دارند از یک آدرس برای نمایش خود استفاده می کنند و یا بسیاری از شرکت ها که به صورت اشتراکی با هم به فعالیت می پردازند دارای یک آدرس هستند البته با این که این الگوریتم سختی های خاص خودش را در همگام شدن کاربران دارد اما الگوریتم های گوگل نشان داده اند که همواره بهترین شرایط را برای کاربران ایجاد می کنند برای مثال رقبای نزدیک به شما نمی توانند از نام شما سو استفاده کنند و به فعالیت مشابه در نزدیکی شما بپردازند.

کارهای لازم برای همگام شدن با الگوریتم شاهین

این کاملا طبیعی ست که هنگام پیاده سازی الگوریتم های موتورهای جستجو رتبه در طراحی سایت کمی جا به جا شود به یاد داشته باشید که جستجوی گوگل در مرورگر شما شخصی سازی شده است و به مکانی که در آن قرار دارید و جستجو های گذشته ی شما وابسته است برای مثال می توانید در قسمت private در مرورگر فایرفاکس کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را به طور صحیحی در نقشه ی گوگل وارد کنید و از صحیح بودن اطلاعات تماس و آدرس ایمیل و ... اطمینان کسب کنید حتی اشتباهات کوچک نیز گران تمام خواهد شد یکی از بهترین راه های ایجاد سئوی محلی برای گوگل تولید محتوا در طراحی سایت با توجه به نیاز کاربران است که در کاهش نرخ پرش در طراحی سایت اثر بسزایی دارد حتی استفاده از برچسب های مناسب در این زمینه کمک بزرگی خواهد بود به عنوان مثال اگر صاحب یک کسب وکار در خیابان شادمان تهران هستید به راحتی می توانید با کلماتی مانند تهران، شادمان، خیابان ستارخان و محله های دریان نو و غیره مشتری بگیرید و با استفاده از سئوی محلی به رونق کسب و کار خود بپردازید.

جمع بندی

هر موقع که آپدیت جدیدی توسط گوگل معرفی می شود افت رتبه امری طبیعی است حتی برخی طراحی وب سایت ها با جریمه های گوگل همراه می شوند آنچه از الگوریتم های گوگل و آپدیت های آن مشخص است نمایانگر این موضوع است که گوگل تلاش می کند هوش الگوریتم های خود را به هوش انسان نزدیک کند و بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش درآورد.

پرسش های رایج در الگوریتم شاهین عبارتند از:

با معرفی الگوریتم شاهین چه خدمتی به کاربران فضای مجازی شد ؟ هدف از رونمایی از این الگوریتم حل مشکل تشخیص نادرست گوگل در نشان دادن مکان های تکراری بود تا همه ی کسب و کارها به خوبی به نمایش درآیند.
الگوریتم شاهین گوگل چگونه به بهبود نتایج جستجو در طراحی سایت کمک خواهد کرد؟
با استفاده از الگوریتم شاهین همپوشانی کسب و کارهای نزدیک به هم در یک منطقه عملا از میان رفت و این کمک می کند تا نتایج جستجو بهتر در دید کاربران قرار بگیرد.
فایده آپدیت های جدید گوگل و الگوریتم های آن برای طراحی سایت چیست ؟
گوگل تلاش می کند تا هرچه بیشتر الگوریتم های خود را به هوش انسان نزدیک تر کند تا با نمایش نتایج دلخواه کاربر بهترین نتیجه را برای او رقم بزند.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش