محتوا و اهمیت آن در طراحی سایت

محتوا و اهمیت آن در طراحی سایت

محتوا و اهمیت آن در طراحی سایت


تقریباً می توان گفت ورود به فضای اینترنت و علی الخصوص فعالیت و کسب و کار مجازی توانایی نوشتن طلب می کند و مهم تر اینکه چگونه آنلاین بنویسید. اهمیت کیفیت محتوای یک سایت، هنوز یک مؤلفه مهم است و برای موتورهای جستجوگر از مهم ترین معیارهای امتیاز دهی به یک سایت است.
محتوای با کیفیت در طراحی سایت چه اهمیتی دارد؟
یکی از عوامل کلیدی در طراحی سایت برای ایجاد تعامل و برقرای ارتباط با بازدیدکنندگان سایت و جذب آنها محتوای با کیفیت و مرتبط سایت است. همین ارتباط و جذب کاربران به خواندن مطالب سایت به انجام عملیات های مهم تری مانند انجام خرید و نوشتن نظرات و ... ختم می شود و کاربران را به سمت اهداف سایت می کشاند. تعدادی از مؤلفه هایی که باعث می شود شما استراتژی مناسبی را برای محتوای سایت خود ایجاد کنید لیست خواهیم کرد.
انجام مطالعات و تحقیقات در مورد متون مرتبط با زمینه کاری و کُلیت سایت
سعی کنید وب سایت هایی که محتوای مرتبط با زمینه کاری شما را تولید و نشر می دهند دنبال کنید و با آنها ارتباط داشته باشید. آخرین خبرها و مسایل روز مرتبط با زمینه کاری خود را دنبال کرده و به روز باشید. کثرت مطالعه باعث ایجاد سوالاتی در ذهن شما می شود و ایده های نو را به ذهن شما متباتر می سازد. باعث می شود که شما ایده های خود را همواره گسترش داده و بهترین آنها را در سایت خود قرار دهید که برای کاربران جذابیت دارد. تمام این موارد کمک شایانی در طراحی سایت به شما خواهد کرد.
جامعه هدف خود را شناسایی کنید
قطعاً شما در زندگی روزمره خود با افراد مختلفی در ارتباط هستید و با همه ی آنها به یک صورت برخورد نمی کنید. سخن گفتن شما با فردی کم سن و سال بسیار متفاوت از فردی کهن سال و یا شخصی دانشمند و نخبه است. در واقع هر شخصی در تلاش است که شیوه سخن گفتن خود را بر حسب شخصیت و ملاک های مختلفی که از فرد مقابل دارد تغییر و تطبیق دهد تا به بهترین شکل مفهوم را به طرف مقابل برساند. در نوشتن مطالب و ایجاد محتوا نیز به همین شکل است. یعنی شما باید سعی کنید به گونه ای بنویسید که تعداد بیشتری از مخاطبان خود را راضی کنید و درک و تامل عمیقی از خواسته های بازار و مخاطبان به دست بیاورید.  طراحی سایت صرفاً شامل کد نویسی و مقوله گرافیک نمی شود بلکه سایر قسمت های سایت را نیز در بر می گیرد. در نتیجه در طراحی سایت شما باید بدانید که مخاطبین علاقه مند به مطالعه چه مطالبی هستند و تلاش و وقت خود را بر روی تولید محتوای مفید در مورد آن موضوع کنید. ایجاد محتوایی سنگین و پیچیده کمک چندانی به شما نمی کند و برای نتیجه گیری مطلوب ساده و روان و به دور از اضافه گویی و غیر مرتبط گویی بنویسید و خواسته های بازار هدف خود را کاملاً در نظر بگیرید و اهمیت آن را برای خود متصور شوید.
ارائه محتوا برای تعامل و تشویق کاربر به اقدام در سایت
در طراحی سایت اگر محتوای شما جذاب و مفید باشد، اما نتیجه ای که احتمال می دادید را برای شما به دنبال نداشته باشد این احتمال وجود دارد که محتوای سایت شما بازدیدکنندگان سایت را تشویق به انجام عمل نمی کند و آن ها را برای اقدام تحریک نمی کند. در نتیجه باید در نوشتن محتوا سعی کنید مخاطبان را برای اقدام مورد نظر شما(خرید- نظر دادن و ...) تشویق و تحریک کنید که با سایت در تعامل باشند. این اهداف ممکن است موارد متعدد و گاهاً متفاوتی را شامل شود.از جمله این اهداف: ثبت نام در قسمت های مختلف سایت، خریداری محصول، شرکت در جشنواره ها یا فستیوال های شما و یا دنبال کردن صفحات اجتماعی نظیر توئیتر و فیس بوک. سعی کنید از جملات مجهول استفاده نکنید. اگر می خواهید در طراحی سایت خود محتوای آنلاین بنویسید، با دقت و واضح این کار را انجام دهید. محتوای سایت را مختصر و مفید ایجاد کنید تا از طریق کمترین کلمات، بیشترین پیغام و اطلاعات را منتقل کنید. کاربران متن های کوتاه تر را راحت تر خوانده و در صورت استفاده از جملات مناسب و مفید، بهترین تاثیر را بر آنها می گذارد.