عناصر محتوایی مؤثر بر افزایش سرعت در طراحی سایت

عناصر محتوایی مؤثر بر افزایش سرعت در طراحی سایت

عناصر محتوایی مؤثر بر افزایش سرعت در طراحی سایت


تا زمانی که شما به تنظیمات سرور به صورت کامل دسترسی نداشته باشید مهم ترین نقش و عامل را در افزایش سرعت محتوای طراحی سایت شما خواهد داشت و به عنوانی مکانی برای مانور دهی برای افزایش سرعت سایت کاربرد دارد. حال به بررسی برخی از عناصر محتوایی در طراحی سایت که بر افزایش سرعت تأثیر دارند می پردازیم. البته خود افزایش سرعت سایت نیز هم بر سئو سایت و هم ترافیک سایت تأثیر دارد که با توجه به قابلیت تفکیک آن در مقالات دیگری به آنها نیز خواهیم پرداخت.


حذف کردن علامت سوال ها در منابع ثابت طراحی سایت


البته قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم باید اشاره کنیم که برخی از پراکسی های نا مناسب از این نکته چشم می پوشند و گاهاً با تغییر اولویت های پارامتر های خود از این موارد می گذرند ولی معمولاً شما قادر نخواهید بود در طراحی سایت یک لینک با علامت سوال در انتهایش را کش کنید. این مورد همیشه صادق است و ارتباطی به تنظیمات نیز ندارد حتی اگر در کش-کنترل گزینه Public را استفاده کنید باز هم نتیجه ای نخواهید گرفت. شیوه کارکرد این علامت را می توان این گونه توضیح داد که عملکردی مشابه با گرفتن کنترل + F5 دارد و آنگون عمل می کند. بنابراین در طراحی سایت از این علامت صرفاً در پایان منابع پویا می توانید استفاده کنید و این نکته را حتماً در نظر بگیرید.


کاهش دادن ریدایرکت ها در طراحی سایت


در این نوشتار نمی توانیم به صورت مشروح به توضیح ریدایرکت بپردازیم و به صورت خلاصه می توانیم بگوییم که برای بیان موقعیت جدید بک لینک و نیز دنبال نمودن کلیک ها و اتصال قسمت های یک سایت به هم و حتی رزرو چندین دامنه با یکدیگر به ریدایرکت ها و راهنمایی دوباره مرورگر از یک آدرس به آدرس دیگر نیاز داریم. در طراحی سایت ریدایرکت ها باعث افزایش محسوس درخواست های FTTP شده که نتیجه آن کاهش مدت زمان لازم برای عکس العمل و بالا رفتن سرعت سایت است. سعی کنید از ریدایرکت ها در طراحی سایت زمانی بهره ببرید که راهی جز استفاده از آنها ندارید.  


پیشنهادات موتورهای جستجو در مورد نقش ریدایرکت ها در طراحی سایت


    عدم استفاده از آدرس های ریدایرکت شده در صفحات و بروز رسانی مرورگر به خاطر تغییر آدرس
    عدم استفاده از بیش از یک ریدایرکت برای رسیدن به منبع مورد نظر
    خودداری از دامنه های خالی از محتوا در طراحی سایت که از ریدایرکت بهره می برند
برای آگاهی از سایر نکات در مورد عناصر محتوایی که در افزایش سرعت سایت نقش دارند لطفاً قسمت دوم مقاله را نیز که در سایت بارگذاری خواهیم کرد مطالعه کنید.