طراحی سایت و سبک متریال

طراحی سایت و سبک متریال

طراحی سایت و سبک متریال

طراحی سایت و سبک متریال : یکی از جدید ترین سبک ها در حوزه ی طراحی وب سایت ، material design می باشد . اگر بخواهیم طراحی سایت به سبک متریال را برای شما توضیح دهیم می توانیم بگوییم سبک متریال به طراحی گفته می شود که از طراحی چیدمانی ، آن هم به صورت شبکه ای و جعبه ای به علاوه ی پشتیبانی از افکت ها و انیمیشن ها و طراحی واکنش گرا به همراه سایه روشن های شگفت انگیز تشکیل شده است .

 

رابط کاربری :

تمرکز طراحان در طراحی وب سایت به سبک متریال بر روی ایجاد بهترین رابط کاربردی می باشد زیرا در غیر این صورت در انواع پلتفرم ها به خوبی عمل نخواهد کرد و از آن جایی که امروزه طراحی سایت واکنش گرا اهمیت بسیاری پیدا کرده است توجه چشم گیری به این سبک از طراحی شده است .

ایجاد عمق در طراحی سایت یکی از اصول طراحی وب سایت متریال می باشد . زمانی که به روش متریال اقدام به تولید یک رابط کاربردی می نمایید امکان استفاده از سایه ها ، اشکال 3 بعدی و رنگ ها متضاد برای شما موجود می باشد . با استفاده از این عناصر می توانید عمق بیشتری در رابط کاربری تان ایجاد نمایید .

 

نقش انیمیشن ها در طراحی متریال :

در این سبک طراحی سایت به کار گیری انیمیشن ها در کنار محتوا یا به عبارت ساده تر انیمیشنی کردن مطالب وب سایت دارای اهمیت بالایی می باشد زیرا در صورت استفاده صحیح از آن ها وب سایتی جذاب خواهید داشت و تاثیر مثبتی بر روی طراحی وب سایت شما به جای می گذارد .

 

تفاوت های طراحی سایت به سبک بوت استرپ و متریال :

طراحی سایت متریال در واقع یک ساختار استاندارد می باشد که با هدف ایجاد رابط کاربری طراحی می شود اما بوت استرپ یک فرم ورک می باشد که در راستای طراحی وب سایت با سرعت بالا مورد استفاده قرار می گیرد . در واقع طراحی سایت به هر دو سبک دارای سرعت قابل قبولی می باشد با این تفاوت که طراحی سایت به سبک بوت استرپ سرعت بیشتری دارد . از سوی دیگر طراحی متریال زیبایی ظاهری بیشتری نسبت به بوت استرپ دارد . با این حال به طور کلی نباید این دو سبک را با یکدیگر مقایسه نمود چرا که هر یک از آن ها با اهداف مربوط به خود طراحی و تولید شده اند .

 

تحریر و تنظیم شده در واحد توسعه شرکت طراحی سایت نونگار

ارائه دهنده خدمات طراحی اپلیکیشن موبایل و کلاسهای آموزش طراحی سایت