طراحی سایت و امنیت سایت

طراحی سایت و امنیت سایت

طراحی سایت و امنیت سایت


طراحی سایت و امنیت سایت
طراحی سایت طراحی وب سایت در صورت پایین بودن امنیت سایت شما ممکن است خسارت های بسیار زیان باری به شما و سازمان تان وارد گردد . به همین منظور سعی داریم برخی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار را در حوزه ی امنیت وب سایت خدمت شما معرفی نماییم پس در ادامه با ما همراه باشید .

طراحی سایت و امنیت سایت چیست

در واقع زمانی میگوییم که یک سایت دارای امنیت است که سایت درحال خدمات رسانی و ارائه ی محتوا به مخاطبان است و در پایین ترین سطح از نفوذ پذیری و اسیب پذیری از سوی هکرها و خرابکاران قرار داشته باشید . در چنین شرایطی گفته می شود که سایت در سطح بالایی از امنیت برخوردار است . در حقیقت مهم ترین موضوعی که باعث ادامه ی فعالیت یک سایت می باشد و یا پایان عمر ان را رقم میزند عامل مهمی به نام امنیت است . هرچه یک سایت دارای سطح بالایی از امنیت باشد می تواند در شرایط بهتری به فعالیت خود بپردازد .

دلیل هک شدن برخی طراحی سایت ها

اگر سایت شما دارای مخاطبان بسیار زیادی است باید بگوییم که به همان میزان نیز حمله های خرابکارانه و خطرات امنیتی نیز شما را تهدید می کند . در حقیقت هک شدن یک سایت و به سرقت رفتن اطلاعات شخصی کاربران و یا اطلاعا ت بانکی انها علاوه بر اینکه باعث ازدست دادن مخاطبانتان خواهد شد اسیب های مالی زیادی نیز به سایت شما وارد خواهد کرد

در خرید هاست برای طراحی سایتتان دقت کنید

یکی از موضوعات بسیار با اهمیت داشتن یک هاست ایمن است که تامین کننده ی امنیت سایت شما نیز خواهد بود. در حقیقت در هنگام ارتباط کاربران با سایت ارتباط دوطرفه ای برقرار می شود و هاست نیز باید پاسخگوی نیاز کاربر باشد و در این هنگام هکر ها با نفوذ و شنود اطلاعات هریک از دو طرف باعث ایجاد خسارت و تحمیل هزینه های هنگفت به سایت شما خواهند شد .

بهره گیری از سیستم عامل و نرم افزارهای معتبر

با بهره گیری از سیستم عامل و نرم افزارهای نسخه اصلی خواهید توانست تا حد زیادی باعث ایجاد فضایی امن در سایت خود شوید . از انجایی که در برنامه ها و سیستم عامل هایی که نسخه ی اصلی نیستند تغییرات زیادی توسط برخی از برنامه نویسان و هکر ها ممکن است صورت گرفته باشد به همین جهت استفاده از انها به هیچ وجه توصیه نمی شود. همچنین ممکن است این تغییرات در برنامه ها از سوی نفوذگر ها در جهت اعماد نفوذ به سایت ها طراحی و برنامه ریزی و ایجاد شده باشند .

استفاده از فایروال و انتی ویروس اصل و معتبر

این بخش نیز مانند بخش قبلی یکی از موضوعاتی است که بسیار دارای اهمیت است و باید به دقت مورد توجه وبمسترها قرار بگیرد.
بهره گیری از رمز عبود قدرتمند
یکی از موضوعاتی که در موارد بسیاری دچار کم توجهی و سهل انگاری از سوی افراد می شود موضوع رمز عبور قدرتمند است . زیرا هرچه رمز عبور شما ضعیف تر باشد به همان نسبت راه را برای نفوذگران و تهدیدگران امنیت سایت تان هموار نموده اید . سعی کنید رمز عبور تان شامل اعداد حروف و کاراکتر ها و علائم باشد و دارای سطح حداکثری از میزان پیچیدگی باشد .