طراحی سایت و اجتناب از ورود به بلک لیست گوگل

طراحی سایت و اجتناب از ورود به بلک لیست گوگل

طراحی سایت و اجتناب از ورود به بلک لیست گوگل


مباحثی راجع با لیست سیاه گوگل در مقالات قبلی عنوان کردیم که در ادامه همان مباحث در این نوشتار نیز چند دلیل دیگر را توضیح خواهیم داد. از سایت هایی که در لیست سیاه گوگل قرار دارند به عنوان سایت های بلوکه شده نیز اسم برده می شود. در لیست سیاه قرار گرفتن یک سایت می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد و نیز به گونه های مختلف از جمله اینکه نام دامنه سایت و یا آدرس آی پی سایت بلوکه شود. اما در طراحی سایت باید چه نکاتی را رعایت کرد تا سایت ما بلوکه نشده و در بلک لیست موتورهای جستجو قرار نگیرد. در ادامه به سه مورد از این اقدامات اشاره خواهیم نمود.


عدم استفاده از سايت دو قلو در طراحی سایت


شاید به مواردی برخورد کرده باشید که از دو آدرس مختلف به سایت هایی می روید که محتوای آنها کاملاً شبیه به یکدیگر است. این گونه سایت ها به سایت های دو قلو مشهورند. یکی از مواردی که برخی افراد از آن برای بالا بردن رنکینگ سایت خود بهره میبرند همین راه است که از دو آدرس با محتوای یکسان در طراحی سایت استفاده کنند و متاسفانه به تبعات آن نیز اهمیتی نمی دهند. یکی از تبعات این کار بلوکه شدن کل صفحات سایت می باشد که به همین خاطر باید سعی کنید از این روش دوری کنید.


استفاده نکردن از متون غير قابل مشاهده در طراحی سایت


روش دیگری که مدیران برخی سایت ها باز هم با این توجیح که رتبه سایت خود را بالا ببرند از ان استفاده می کنند این است که برخی مطالب و کلید واژه ها را ایجاد می کنند که نامرئی و غیر قابل مشاهده باشد. این روش هم به مانند روش قبلی یکی از روش های اشتباهی است که در طراحی سایت از آن استفاده می کنند. این روش به این صورت است که متن با پس زمینه دارای یک رنگ است و به همین خاطر مشاهده نمی شود. این شیوه برای موتورهای جستجو قابل قبول نیست و خزنده های آنها می توانند تشخیص دهند و به همین دلیل هم رتبه سایت را کاهش دهند و هم در صورت تکرار و استفاده زیاد سایت را نیز بلوکه کنند.


طراحی سایت و خودداری از ثبت سايت به مقدار زياد


دیگر علت بلوکه شدن سایت ها اقدام به ثبت يك سايت یا یک صفحه از سايت با دفعات پر تکرار است. باید سعی کنید در طول یک شبانه روز به تعداد زیادی اقدام به ثبت نکنید و فاصله ای که موتورهای جستجو برای ثبت سایت در نظر گرفته اند را مد نظر قرار دهید. برای مثال برخی جستجوگرها یک بازده زمانی یک ماهه برای فاصله میان دفعات ثبت سایت عنوان داشته اند و زیر پا گذاشتن این قانون باعث پدید آمدن مشکلاتی در طراحی سایت برای این افراد می گردد که یکی از آنها بلوکه شدن سایت است به همین خاطر باید حتماً قبل از هر اقدامی از قوانین اطلاع پیدا کنید.