سه نکته کلیدی در طراحی وب سایت

سه نکته کلیدی در طراحی وب سایت

سه نکته کلیدی در طراحی وب سایت

هدف هر طراح وب سایت ساخت سایتی کارآمد ، جذاب و با دسترسی راحت می باشد اما ساخت چنین وب سایتی نیازمند طرح گرافیکی خوب ، ساختار مرسوم و در عین حال ساده ، قالب منطقی و مناسب و مطالبی جذاب و مفید می باشد .
1) محتوای سایت :
شما قصد دارید تا مخاطبین وب سایت شما را به عنوان منبعی معتبر از یک تجارت معتبر بدانند . برای تحقق این امر در انتخاب محتوا می بایست بسیار دقت کنید . اشتباهات گرامری و املایی به سرعت از اعتبار شما می کاهند . همیشه به خاطر داشته باشید کاربران در فضای اینترنت به دنبال اطلاعات مورد نظرشان هستند لذا می بایست برای محصولات یا خدمات خود ابتدا اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار دهید .
2) سازگاری وب سایت با انواع مرورگر ها :
امروزه بیش از 100 نوع مرورگر موجود می باشد . شما باید طراحی وب سایت خود را طوری انجام دهید که با آخرین نسخه مرورگر های پرطرفدار دنیا سازگار باشد . طراحی سایت موفق ، نیازمند سازگاری با مرورگرهایی هم چون : اینترنت اکسپلورر، نت اسکیپ، فایرفوکس، اپرا و سفری می باشد . تنها بر طرف سازی خطاها در کدهای html، کافی نیست و می بایست سایت تان را در انواع سخت افزارها و مرورگرها آزمایش کنید.
3) ساختار وب سایت :
ساختار سایت باید منطقی ، قابل فهم و ساده باشد. بر طبق مطالعات کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که اگر کاربری نتواند اطلاعات مورد نظر خود را در وب سایت شما بیابد، وب سایت شما را ترک کرده و به سایت دیگری خواهد رفت. این قانون، قانون 3 کلیک نام دارد . هر قسمتی از وب سایت شما می بایست تنها با سه کلیک از دیگر قسمت های وب سایت قابل دسترسی باشد. اگر از چیز دیگری غیر از لینک های متنی ساده استفاده می کنید، مطمئن شوید که وب سایت تان را از لحاظ منوها ،ساختاری و دیگر موارد در مرورگرهای مختلف مورد آزمایش قرار داده اید .