سایت ایران خودرو: مقایسه و بررسی طراحی
در مقاله قصد داریم طراحی سایت شرکت ایران خودرو (بخش انگلیسی) را با سایت چند شرکت جهانی دیگر از لحاظ طراحی ظاهر بصری، مقایسه نماییم. به هیچ عنوان قصد بررسی امکانات و قابلیت های حوزی CRM، CSC، SPC و .. که عمداتا قابلیت های پیشرفته نرم افزاری ارتباط با مشری ، فروش محصول و شخصی سازی و... را پوشش می دهند نداریم زیرا این امکانات به تناسب زیرساخت و تکنولوژی های موجود در این مجموعه ها فراهم می یاید. اما طراحی رابط کاربری سایت قابل بحث و مقایسه است زیرا توسط طراحان داخلی نیز با کیفیت بالا قابل پیاده سازی است کما اینکه برخی از شرکت های داخلی که در این عرصه حضور دارند پیش تر اقدام به باز طراحی وب سایت خود نموده اند. یک واقعیت : " شرکت های بزرگ مجبور هستند با توجه به تحول و پیشرفت دنیای دیجیتال هر چند سال یک بار اقدام به باز طراحی سایت خود نمایند" متاسفانه تمام اصول مدرن واکنشگرایی و رعایت تایپوگرافی در این سایت رعایت نشده و دلیل اصلی آن طراحی سایت منطبق با اصول طراحی در سالهای قبل از 2010 می باشد. تصویر وب سایت چند شرکت خودرو سازی مطرح :