سئو منفی طراحی سایت

سئو منفی طراحی سایت

سئو منفی طراحی سایت


سئو منفی طراحی سایت سئو منفی مجموعه اقداماتی است که با هدف پایین آوردن رتبه رقیب در لیست نتایج گوگل انجام می شود. این فعالیت ها غالبا در سئو Off page مشاهده می شود برای مثال ساخت بک لینک های غیر طبیعی و یا انتشار محتوای مجدد اما در برخی موارد می تواند شامل هک کردن وب سایت شود. اما نکته ای که وجود دارد سئو منفی غالبا باعث افت ناگهانی رتبه وب سایت نمی شود بنابراین اگر با افت ناگهانی رتبه مواجه شدید سایر فاکتور های سئو را بررسی کنید.

انواع سئو منفی عبارتند از:

• ساخت مزرعه لینک • هک کردن طراحی سایت • ساخت هزاران لینک اسپم برای دامنه طراحی وب سایت • کپی کردن محتوا و انتشار آن در سراسر اینترنت • ایجاد لینک بری دامنه طراحی سایت با کلمات غیر اخلاقی • ایجاد پروفایل های فیک در شبکه های اجتماعی با نام شما صرفا جهت خراب کردن سابقه شما • حذف بک لینک های مفید شما

چگونه از سایت خود در برابر سئو منفی محافظت کنیم؟

1. استفاده از google webmaster tools
گوگل می تواند هشدار هایی برای شما ارسال کند که با ثبت نام در گوگل وب مستر تولز امکان پذیر است سپس لاگین کرده و وارد بخش Webmaster Tools Preferences می شوید و گزینه Enable email notifications را تیک زده و در قسمت types گزینه all issues را انتخاب می کنید. به این ترتیب هنگامی که طراحی وب سایت شما توسط بد افزار ها مورد حمله قرار گیرد، صفحات سایت ایندکس نشوند، اتصال سرور مشکل داشته باشد و یا اگر گوگل به صورت دستی طراحی سایت شما را جریمه کرده باشد برای شما هشدار ارسال می شود.

2. بررسی بک لینک ها
این یکی از مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از سئو منفی به شمار می رود چرا که در برخی موارد برای ایجاد سئو منفی بک لینک و ریدایرکت های بی کیفیت برای طراحی وب سایت شما ایجاد می کنند به این ترتیب با بررسی بک لینک ها زمانی که این گونه بک لینک ها ایجاد شوند به سرعت متوجه می شوید. ابزار زیادی برای بررسی بک لینک ها وجود دارند برای مثال Ahrefs و open site explorer که می توانید به صورت دستی زمانی مشخص را وارد کنید و بک لینک ها دوره را مشاهده کنید. اما بهترین ابزار برای این کار monitorbacklink.com می باشد که کار کردن با آن آسان است و زمانی که طراحی سایت بک لینک های مهمی کسب می کند و یا از دست می دهد برای شما هشدار هایی به صورت ایمیل ارسال می کند. به کمک monitor backlink نیازی به آنالیز هر روزه بک لینک ها ندارید چرا که ایمیلی حاوی اطلاعات مهم که باید بدانید برایتان ارسال می شود بنابراین پس از ایجاد حساب کاربری باید به Analytics account کانکت شوید و دامین خود را وارد کنید.

3. حفاظت از بک لینک های با کیفیت
گاهی اسپمر ها برای تخریب رتبه وب سایت سعی می کنند تا لینک ها با کیفیت شما را حذف کنند به این ترتیب با مدیر سایت ارتباط برقرار کرده و از آن ها می خواهند تا لینک را پاک کنند برای جلوگیری از این اتفاق می توانید برای برقراری ارتباط با مدیر سایت به جای جیمیل با یاهو آیدی همیشه از ایمیلی با نام دامنه خود استفاده کنید و یا راه دیگری که وجود دارد این است که با استفاده از monitor backlink لیستی از بک لینک ها ایجاد کنید و آن ها بر اساس رنکینگ طبقه بندی کنید و همچنین تگ های مخصوصی اضافه کنید در این صورت اگر بک لینکی را از دست دهید به سرعت متوجه خواهید شد و می توانید با مدیر سایت مربوطه ارتباط برقرار کنید و دلیل حذف را جویا شوید.

4. ایمن سازی طراحی سایت
امنیت بسیار مهم است گاهی هکر در طراحی وب سایت شما است بدون این از وجودش آگاه باشید بنابراین همواره باید در تلاش باشید با ساخت سایت خود را از هکر ها و بدافزار ها ایمن نگه دارید. اگر وب سایت وردپرسی دارید برای تامین امنیت وب سایت می توانید رمز تایید دو مرحله قرار دهید تا یک رمز عبود نیز برای شماره همراه شما ارسال شود و به این ترتیب بتوانید وارد پنل مدیریت شوید. یکی دیگر از راه کار های امن سازی وب سایت ایجاد رمز عبور های پیچیده و دشوار با استفاده از اعداد، حروف و کارکتر های خاص می باشد. علاوه بر این می بایست به طور منظم نسخه بک آپ از اطلاعات و داده های خود تهیه کنید. توجه داشته باشید اگر وب سایت شما به گونه ای است که کاربران امکان بارگذاری فایل دارند از شرکت میزبان سایت خود بخواهید تا از آپلود بدافزار جلوگیری کند.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش