رعایت اصول طراحی سایت برای حفظ سئو

رعایت اصول طراحی سایت برای حفظ سئو

رعایت اصول طراحی سایت برای حفظ سئو


رعایت اصول طراحی سایت برای حفظ سئو
طراحی سایت طراحی وب سایت در طراحی سایت رعایت همه ی اصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد که در صورت عدم رعایت آن ها سئو سایت به خطر میافتد. در این مقاله به اصول مهم و اساسی در رابطه با طراحی سایت خواهیم پرداخت همراه ما باشید.

معمولا برخی از قوانین و اصول در طراحی سایت عبارتند از:

• دامنه سایت در طراحی سایت

دامنه یا همان نام طراحی سایت شما باید به درستی و متناسب با نوع سایت شما انتخاب شود، حتی بهتر است یکی از کلمات کلیدی سایت خود را در دامنه وب سایت خود بکار ببرید. توجه داشته باشید که نام سایت و دامنه ی شما باید به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر اینکه تلفظ آن آسان باشد به راحتی بتوان آن را تایپ کرد و به خاطر سپرد.

• طرح گرافیکی در طراحی سایت

در طراحی سایت ها استفاده کردن از عکس ها و انیمیشن های متحرک از الزامات می باشد اما بهتر است توجه داشته باشید، عکس هایی که طراحی و گرافیک زیبایی دارند قطعا حجم های خیلی بالایی دارند و استفاده بی مورد و بیش از حد از آنها سرعت لود وب سایت را پایین میاورد، و حتی اگر سرعت اینترنت پایین باشد ممکن است اصلا لود نشود پس به این مورد توجه داشته باشید.

• فونت ها در طراحی سایت

از فونت هایی که به وصرت پیش فرض در هر کامپیوتری قرار داده شده است استفاده کنید، زیرا احتمال دارد کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند دسترسی به همه ی فونت ها نداشته باشند، در این صورت ممکن است قادر به خواندن مطالب و منوهای وب سایت شما نباشند.

لینک های درون سایت در طراحی سایت

معمولا همه ی طراحی سایت ها متناسب با مطالبی که منتشر می کنند، لینک هایی از کلمات کلیدی را نیز به صفحات اصلی طراحی سایت خود ارسال می کنند، اما در این زمینه رعایت دو نکته لازم و ضروری می باشد.
این دو نکته عبارتند از:
• عدم استفاده از تعداد لینک های زیاد در طراحی سایت
بهتر است رنگ لینک ها کاملا مشابه با رنگ متن سایت باشد و یا رنگی مشابه با آن را داشته باشد تا چشم کاربران را اذیت نکند، همچنین بهتر است از تعداد لینک های زیاد استفاده نشود زیرا در صورت ازدیاد لینک ها ممکن است کاربران دچار سردرگمی شوند.

استفاده کردن از یک مطلب در طراحی سایت

ممکن است در وب سایت شما عکس ها و موضوعات متنوعی وجود داشته باشند و همگی آن ها را به یک مطلب لینک کنید، توجه داشته باشید که این کار از نظر سئو به ضرر طراحی سایت شما خواهد بود، زیرا هم کاربران و هم موتورهای جستجوگر به واسطه چندین عکس وموضوعات مختلف فقط به یک صفحه ی خاص منتقل می شوند.