دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ


دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ ( Digital marketing ) روش جدیدی برای بازاریابی در کسب و کار ها بوده که عموما در قالب اینترنت و بستر دیجیتالی انجام می شود. در واقع بازاریابی به روش های سنتی و دیرینه جای خود را به بازاریابی های جدید که با نام دیجیتال مارکتینگ شناخته می شوند داده اند و از آن جا که ابزار های دیجیتالی به خوبی بین افراد جامعه گسترش پیدا کرده است به جرعت می توان گفت دیجیتال مارکتینگ به عنوان بخشی جدا ناپذیر در تجارت ها تبدیل شده است. پس اگر به دنبال توسعه تجارت خود در بستر فضای مجازی بوده باشید بعید است با واژه دیجیتال مارکتینگ برخورد نداشته باشید به این ترتیب طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن به کمک بازاریابی آنلاین قوی می تواند تا حد زیادی در پیشبرد اهداف صاحبان مشاغل برای کسب و کارشان تاثیر گذار باشد.

روش های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ دو بعد آنلاین و آفلاین دارد و همین امر موجب گستردگی روش های دیجیتال مارکتینگ شده است و باعث حذف محدودیت های زمانی و مکانی برای تبلیغات و بازاریابی شده است. دیجیتال مارکتینگ به روش آنلاین شامل زیر شاخه های بسیاری مانند سئو سایت ، PPC، فعالیت در شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتواو یا همکاری در فروش می باشند. دیجیتال مارکتینگ آنلاین به کمک ابزار هایی مانند طراحی سایت ، طراحی اپلیکیشن ، ساخت سایت و وبلاگ، شبکه های اجتماعی پر طرفدار، تبلیغ در گوگل ، تبلیغات بنری و رپروتاژ آگهی انجام می شوند. اما در روش دیجیتال مارکتینگ به روش آفلاین از ابزار هایی مانند تلفن، پیامک، تلویزیون و رادیو استفاده می شود به این ترتیب در شاخه آنلاین از ابزار هایی استفاده می شود که نیاز به اینترنت دارند اما در شاخه آفلاین تنها از ابزار های دیجیتالی استفاده می شود و اتصال به اینترنت لزومی ندارد که در واقع تمام این ابزار و روش های نوین به منظور برقراری ارتباط با مخاطبان انجام می شود که نتیجه آن تقویت برند سازی و توسعه و ارتقا درآمد را به دنبال دارد.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

امروزه لازمه تقویت حضور در میان رقبا راه اندازی شعبه مجازی تجارت و کسب و کار است که طراحی وب سایت یکی از اولین و مهم ترین گام ها می باشد اما نکته ای که لازم به ذکر این است که ساخت سایت به تنهایی کافی نیست و بازاریابی اینترنتی که با نام دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود اهمیت زیادی برای رسیدن بهترین جایگاه در میان رقبا می باشد در واقع این امر موجب پر رنگ شدن برندتان در بازار کسب و کار می شود و موجب می شود با استفاده از استراتژی برنامه ریزی شده و هدفمند سهم بیشتری از بازار فروش را دست بگیرید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

مهم ترین برتری دیجیتال مارکتینگ فقدان محدودیت مکانی و زمانی نام برده شده است چرا که تمامی کاربران از جای دنیا امکان دسترسی دارند و علاوه بر این زمان نیز تاثیری در آن نخواهد داشت و مخاطبان در هر لحظه امکان استفاده از خدمات و سفارش محصولات را خواهند داشت و علاوه بر این عدم وجود محدودیت جغرافیایی موجب می شود محدوده ی بزرگتری از مشتریان را جذب کنید که به هیچ وجه مانند بازاریابی سنتی نخواهد بود. تنها نکته ای که حائز اهمیت است آنالیز بازخورد بازدید کنندگان و بررسی زمان و موقعیت هایی است که بازده بالاتری دارند.
از دیگر مزایا امکان آنالیز و بررسی نتیجه است در دیجیتال مارکتینگ شما این امکان را دارید که بازخورد فعالیت خود را در لحظه مشاهده کنید و علاوه بر هدفمندی بازایابی هزینه ها به مراتب کمتر از بازاریابی به روش سنتی خواهد بود. در دیجیتال مارکتینگ محتوای تبلیغات و خدمات شما بسته به نیاز روز مخاطب تولید می شود و از آن جایی که دخالت سایر نیرو های انسانی در این روش به کمترین میزان رسیده درصد خطا به طور چشمگیری کاهش یافته است و همین امر از دیگر مواردی است که هزینه های دیجیتال مارکتینگ را نسبت به بازاریابی سنتی کاهش می دهد.

اصول دیجیتال مارکتینگ

یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ سئو سایت می باشد در واقع انجام فرآیند سئو مطابق با اصول و استاندارد های گوگل موجب دیده شدن بیشتر وب سایت شما می شود و از آن جا سایت هویت مجازی تجارت ها به شمار می رود کسب جایگاه بالاتر موجب افزایش اعتماد مخاطبان جدید می شود. روش بعدی بازاریابی محتوا می باشد که این مرحله معرفی خدمات و محصولات شماست که اگر با رعایت اصول روانشناسی انجام شود در جذب مشتری و ثبات در ذهن بیننده موثر تر خواهد بود.

سوالات رایج در رابطه با دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

چگونه تاثیر دیجیتال مارکتینگ را افزایش دهیم؟
دیجیتال مارکتینگ نیز مانند سایر مشاغل نیاز به دانش و تخصص کافی دارد به این معنا که اگر می خواهید تلاش هایتان در بازاریابی تاثیر گذار باشد می بایست با رعایت اصول و استاندارد ها پیش بروید.

آیا شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ تاثیری دارند؟
از آن جا که استفاده از گوشی های هوشمند گسترش پیدا کرده است و برخی شبکه های اجتماعی محبوبیت زیادی میان کاربران پیدا کرده اند فعالیت در آن ها موجب افزایش آشنایی کاربران با تجارت شما می شوند.

آموزش دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟
دیجیتال مارکتنیگ از جمله علوم به روز به شمار می رود و اگر می خواهید در این شاخه موفق باشید باید علاوه بر شرکت در دوره های آموزشی معتبر همواره با مطالعه در این زمینه دانش خود را به عنوان یک دیجیتال مارکتر به آپدیت نگه دارید.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش