تفاوت طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت با قالب آماده

تفاوت طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت با قالب آماده

تفاوت طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت با قالب آماده


تفاوت طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت با قالب آماده
طراحی سایت طراحی وب سایت امروزه طراحی سایت ها به دو شیوه ی مختلف صورت می پذیرد. یکی روش طراحی سایت با قالب اختصاصی و دیگری طراحی سایت با استفاده از قالب های اماده و از پیش طراحی شده. طراحی سایت با قالب اختصاصی به این صورت است که سایت از ابتدا و پایه برای شخص مورد نظر طراحی و برنامه نویسی می شود و بدون شک کپی و مشابه این سایت را به ندرت مشاهده خواهید کرد. اما طراحی سایت با قالب های اماده به این صورت است که قالب سایت از پیش ساخته و وجود داشته است و طراح سایت بدون هیچ زحمتی و تنها با اتصال یک دامنه به نام شما ان سایت را در اختیار شما قرار خواهد داد. بدون شک به علت کپی بودن چنین سایتی از نظر طراحی مشابه سایت خود را در فضای نت بسیار مشاهده خواهید کرد. زیرا این سایت ها در کمترین و سریع ترین زمان ممکن و با کمترین زحمتی ایجاد شده اند.

طراحی سایت اختصاصی

در این روش ابتدا کارفرما ویژگی های سایت مورد نظر خود را بر طبق یک لیست به طراح سایت ارائه می دهند و سپس طراح با توجه به درخواست و ویژگی های مورد نظر کاربر اقدام به طراحی سایت خواهد کرد. در این روش طراحی سایت به طور کاملا ایده ال مشتری در خواهد امد و از نظر زیبایی و سایر پارامتر ها سایت کاملا مطابق با نیاز و خواست مشتری خواهد بود. اما به طور رایج سایت هایی که ترجیح میدهند بسیار مطرح و خاص باشند مانند سایت دیجی کالا و بسیاری از سایت های دیگر ترجیح می دهند یک سایت اختصاصی و خاص برای خود داشته باشند و حتی برخی از سایت های بزرگ و شرکت های موفق در حوزه ی کاری خود ترجیح می دهند برای سایت شان یک طراح و برنامه نویس به صورت اختصاصی داشته باشند. از سوی دیگر سایت های اختصاصی دارای حجم کد های به مراتب کمتری هستند زیرا در قالب های از پیش طراحی شده یک بخش انبوهی از کد ها از قبل در کد نویسی سایت وجود داشته اند و شاید بسیاری از انها مورد نیاز مشتری و مطابق با نیاز ان نباشد.

طراحی سایت با سایت ساز ها و قالب های آماده

در این روش طراح سایت یکی از قالب های اماده را انتخواب می کند و ان را روی سایت ساز جوملا و یا وردپرس پیاده سازی می کند. در این روش طراح سایت پنل مدیریتی و طراحی قالب را زیاد دست خوش تغییرات نمی کند. اما به دلیل اماده بودن قالب و همچنین ماژول ها این روش یکی از روش های بسیار ارزان در طراحی سایت به شما می رود.