ترافیک طراحی سایت خود را چگونه آنالیز کنید

ترافیک طراحی سایت خود را چگونه آنالیز کنید

ترافیک طراحی سایت خود را چگونه آنالیز کنید


ترافیک طراحی سایت خود را چگونه آنالیز کنید
طراحی سایت طراحی وب سایت تنها راه شناختن معتبر بودن طراحی سایت شما به منظور تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان، از طریق تحلیل معانی ترافیکی در طراحی سایت شما می باشد. بدون معیارهای طراحی سایت، استراتژی بازاریابی طراحی سایت شما بیشتر به یک بازی حدس زده می شود که می تواند باعث صرفه جویی در زمان و پول در تاکتیک هایی باشد که فقط کار نمی کنند. با این حال، با معیارهای طراحی سایت مناسب، می توانید تعیین کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست و از این اطلاعات برای تنظیم و تطبیق استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

ارزش بازدیدکنندگان در طراحی سایت شما

معیار طراحی سایت ارزش کلی در هر بازدید یک متریک وبسایت است که به شما کمک می کند تا بهتر درک کنید که چقدر ارزش شما از ترافیک است که شما به طراحی سایت خود می آورید. بسیاری از بازدیدکنندگان در اولین بازدید به درآمد هر بازدید تبدیل نمی شوند.
اهداف در Google Analytics به شما کمک می کنند که بازدیدکنندگان را که به سایت شما می آیند ارزیابی کنید، با تقسیم میزان پولی که تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فردی که به سایت شما می آیند را ارزیابی کنید. این به شما کمک می کند تا بدانید که هر بازدید کننده ارزش دارد. دانستن ارزش برآورد شده در هر بازدید می تواند به شما کمک کند زمانی که اولویت بندی کمپین های مختلف و یا تلاش برای تغییر در عناصر مختلف سایت خود ایجاد می نمایید را تعیین نمایید.

تعداد کل بازدید ها از طراحی سایت

مهم است بدانید که تعداد افراد به طور کلی به سایت شما می آیند. این که آیا آنها در صفحه اصلی شما، صفحه اصلی منحصر به فرد و یا حتی یک پست وبلاگ وارد می شوند، دانستن اینکه تعداد بازدیدکنندگان هر صفحهای چه تعداد بازدید می کنند، به شما کمک می کند تصویری بزرگ از درک چگونگی استفاده از برنامه های خاص برای هدایت ترافیک به سایت خود داشته باشید. شما می توانید تعداد کل جلسات و یا بازدید های خود را به صفحه خود برای کمک به شما در درک بیشتر از اینکه درصد بازدید کنندگان شما در حال تبدیل هستند، استفاده کنید.
برای اکثر مبارزات انتخاباتی سالم و موثر، تعداد معینی از جلسات را از هر منبع ارجاعی افزایش می یابد. اگر متوجه شوید تعداد جلسات شروع به کاهش می کند، می توانید منبع ارجاع را برای شناسایی مسائل بازبینی کنید. به عنوان مثال، اگر ببینید که جلسات از فیس بوک شروع به رها کردن، شما ممکن است در نظر گرفتن تنظیم روش خود را در نظر بگیرید.

در طراحی سایت شما بیشترین بازدید از چه صفحه ای بوده؟

در بخش «رفتار» Google Analytics شما قادر خواهید بود وقتی که به حجم ترافیک میرسد، صفحات سایت شما را ببینید. با نگاهی به نمایشهای صفحه، میتوانید مشخص کنید کدام صفحات بیشتر محبوب هستند، که در نهایت میتواند به شما در درک بهتر موضوعاتی که مخاطبان شما اهمیت میدهند یا پاسخ دهند کمک کند.
هنگامی که شما می دانید کدام صفحات محبوب ترین هستند و انواع محتوایی را که مخاطبان شما بیشتر دوست دارند شناسایی می کنند، می توانید بر اساس این اطلاعات، وب سایت خود را تغییر دهید. شما می توانید مطالب اضافی در این موضوعات ایجاد کنید یا جزئیات بیشتری در صفحات موجود که دارای ترافیک جستجو بالا هستند را ببینید.

منابع ترافیکی طراحی سایت شما چیست؟

نگاهی به منابع ترافیک به شما کمک می کند تا بدانید که از زمانی که بازدیدکنندگان برای اولین بار در سایت شما وارد سایت می شوند، ترافیک خود را در بر می گیرد. در لیست ما از معیارهای وب سایت، این یکی بسیار مهم است. به خصوص، اگر شما پول در کمپین های تبلیغاتی صرف می کنید.
سه منبع اصلی ترافیک عبارتند از: بازدید کنندگان مستقیم، بازدیدکنندگان جستجو و بازدید کنندگان ارجاع. بازدید کنندگان مستقیم کسانی هستند که به سایت شما وارد می شوند با تایپ کردن URL به طور مستقیم به مرورگر خود. در حالی که بازدیدکنندگان جستجو از طریق موتورهای جستجو به سایت شما می آیند و بازدید کنندگان ارجاع سایت شما را از یک وبلاگ یا سایت دیگری که برند شما را ذکر کرده اند، بازدید می کنند.
مهم است که در هنگام رانندگی ترافیک ورودی، ترکیبی از انواع مختلف منابع را هدف قرار دهید. با نگاه کردن به منابع مختلف ترافیک، بهتر است بدانید که کدام یک از کمپین های شما به خوبی کار می کند تا ترافیک بیشتری را به سایت شما برساند. به عنوان
از آنجا که هر منبع ترافیک کمی متفاوت عمل می کند، شما می خواهید به طور جداگانه در هنگام شناسایی مناطق بهبود، تماشا کنید. اگر متوجه شوید که منابع ترافیکی خاص باعث افزایش میزان بازدهی می شوند، این نشان می دهد که ترافیک به سایت شما بی اهمیت است. در صورتی که این مورد باشد، استراتژی خود را بازبینی کنید تا ببیند چگونه شما می توانید منجر به واجد شرایط بیشتر به سایت شما شوید.
متریک وب سایت زمان بر روی سایت متریک سایت به شما می گوید که بازدید کننده چه مدت در سایت خود را بر اساس هر بازدید می باشد. شما همچنین می توانید ببینید که چقدر بازدید کنندگان وقت به طور متوسط در هر صفحه سایت صرف می کنند. زمان صرف شده در سایت به شما کمک می کند تا بهتر بدانید که محتوای شما چگونه جذاب و موثر است. یک صفحه ضعیف نوشته شده ممکن است باعث شود بازدیدکنندگان فورا ترک کنند در حالی که یک صفحه با محتوای خوب نوشته شده می تواند بازدیدکنندگان را جذب کند و آنها را به سمت تبدیل تبدیل کند.
مهم است که توجه داشته باشید که موتورهای جستجو مانند گوگل از این متریک وب سایت استفاده می کنند تا به آنها کمک کند تا وب سایت شما را تعیین کند. در حالی که رباتهای Google هیچ راهی برای فهمیدن اینکه محتوای سایت شما به خوبی نوشته شده یا مرتبط با آن نیست، می توانند به بازدیدکنندگان شما نشان دهند که چگونه محتوای سایت شما به چه میزان موثر است بر اساس تعداد بازدیدکنندگان در صفحه.
هنگامی که به تبدیل می آید، زمان صرف شده در صفحه می تواند به تشخیص مناطق خاص سایت شما کمک کند که ممکن است برای بهبود نرخ های تبدیل لازم باشد. اگر متوجه شوید که بعضی صفحات به نظر می رسد که بازدید کننده ها را سریعتر می کنند، این نشانه خوبی است که شما می بایست برای بازبینی این صفحات و استراتژی بازاریابی وب خود، تنظیمات را دوباره انجام دهید، اگر می خواهید برای بهبود تبدیل کنید.

رفتار کاربران در طراحی سایت شما

اگر بازدید کنندگان شما در اولین بازدید خود را تبدیل نکنند، مهم است بدانید که چه اقداماتی در سایت شما انجام می شود. هر بار که یک بازدید کننده یک صفحه جدید را مشاهده می کند، در یک پست وبلاگ نظر می دهد یا زمان زیادی را صرف مرور محتوای خاص می کند، این یک تعامل مهم است که به شما در درک بهتر دیدگاه بازدید کننده کمک می کند. بهتر است بدانید که چگونه بازدیدکنندگان با سایت شما ارتباط برقرار می کنند، بیشتر احتمال دارد که شما بتوانید تغییرات و تنظیماتی را انجام دهید که نرخ های تبدیل را بهبود می بخشد.
تعاملات در هر متقاضی بازدید، شما را به یک ایده بهتر میرسانند که چگونه بسیاری از تعاملات در سایت شما در یک بازدید انجام میگیرد. با در نظر گرفتن اینکه تعداد بازدیدکنندگان در تعاملات چه تاثیری دارند، می توانید مسیر خرید آنها را بهتر درک کنید. هدف این است که نه تنها تعداد تعاملات در هر بازدید را افزایش دهد، بلکه همچنین می توان تعیین کرد که کدام یک از این تعاملات منجر به تبدیل شدن می شود. به عنوان مثال، اگر دانلود یک دارایی محتوا خاص منجر به تبدیل بیشتر شود، می توانید روش هایی را برای رانندگان بیشتر برای بارگیری این محتوا در تلاش برای بهبود نرخ های تبدیل تعیین کنید.

نرخ خروج از صفحه در طراحی سایت شما

برای بسیاری از وبسایتهای نام تجاری، بازدیدکنندگان باید فراتر از صفحه اصلی یا صفحه فرود، برای تکمیل تبدیل شوند. اگر میخواهید تبدیلات را بهبود ببخشید، مهم است بدانید که کدام صفحهای بازدیدکنندگان شما را ترک میکنند. شناسایی صفحات خروج اغلب می تواند به شما کمک کند که درک کنید که در آن بازدید کننده ممکن است چالش هایی ایجاد کند که مانع از تکمیل تبدیل آنها شود.
به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما متوجه شده اید که بسیاری از بازدیدکنندگان شما در جریان فرایند خروج هستند. اگرچه این امر می تواند رفتاری معمولی در مورد ترک فروشگاه باشد، اما می تواند چیزی را جدی تر از یک فرایند پرداخت و یا چیزی که ممکن است درست کار نکند نشان دهد. این نشان می دهد که ممکن است زمان برای بازبینی فرآیند پرداخت شما باشد تا مطمئن شوید که برای پرداخت خریدار بهینه شده است.
درک نرخ خروج نرخ نیز ممکن است نشانه ای باشد که طراحی یا کپی در صفحه فقط موثر نبوده است. هنگامی که به صفحات خروجی نگاه میکنید، اگر متوجه شوید بسیاری از بازدیدکنندگان در صفحهی مشابهی که وارد کردهاید، میروند ممکن است زمان بازنشانی آن صفحه باشد. برای صفحات فرود، شما می توانید کسانی که با بالاترین نرخ تبدیل به کسانی که دارای بالاترین درصد خروج هستند را مقایسه کنید و استراتژی خود را برای صفحات با عملکرد پایین تر تنظیم کنید.

افزایش CTA در طراحی سایت

Call-to-action یا CTA نقش مهمی در کمک به بازدیدکنندگان سایت شما به مشتریان ایجاد می کند. اگر صفحات سایت شما CTA ندارند یا CTA در ناحیه ای است که به راحتی قابل مشاهده است، ممکن است از فرصت هایی برای تبدیل شدن استفاده نکنید. برای صفحاتی با نرخ تبدیل کم، بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که شما CTA را در صفحه در مناطقی قرار داده اید که مبتنی بر تجربه سایت سایت بازدید کننده است. سپس، دیگر مناطق در سایت خود را جستجو کنید، جایی که ممکن است یک تماس دیگر به عمل داشته باشید.