تاثیر طراحی سایت در تجارت الکترونیک

تاثیر طراحی سایت در تجارت الکترونیک

تاثیر طراحی سایت در تجارت الکترونیک


تاثیر طراحی سایت در تجارت الکترونیک طراحی سایت در تجارت الکترونیک نقش پر رنگی را به خود اختصاص و موجب شده مبادلات کالا و خدمات بهتر از پیش صورت گیرد. به این ترتیب راه کار های جدیدی وارد دنیای تجارت شد و تا به امروز موفق عمل کرده است. در واقع طراحی سایت به عنوان محلی برای آشنایی کاربران با کسب و کار صاحبان مشاغل شناخته شد که تبلیغ در گوگل و تبلیغات به روش های سنتی می تواند مخاطبان را به سمت وب سایت شما هدایت کند.
به همین دلیل اولین قدم برای دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت می باشد و کارایی وب سایت نقش مهمی در موفقیت دیجیتال مارکتینگ ایفا می کند. کاربران کیفیت کسب و کار شما را به نسبت کیفیت طراحی سایت مقایسه می کنند و اگر طراحی وب سایت ضعیفی داشته باشید می تواند اثرات منفی بر کسب و کارتان داشته باشد. طراحی سایت ریسپانسیو و ساختار و گرافیک خوب وب سایت اولین چیزی است که برای شروع نیاز داریم.

تاثیر طراحی سایت خوب بر دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت نقطه شروع آشنایی مشتری با کسب و کار و برند شماست در مرحله بعدی محتوا و معرفی که از برند خود دارید باعث ایجاد حس مثبت در مشتری می شود بنابراین طراحی سایت مناسب شامل فاکتور های متعددی مانند ساختار، چیدمان، محتوا، گرافیک و سئو قدرتمند می شود که با رعایت تمامی آن ها در کنار هم می توان به بهبود و توسعه دیجیتال مارکتینگ کمک کرد.
با این که طراحی سایت مناسب با همکاری بهترین شرکت طراحی سایت به عنوان عامل اصلی و ابتدایی و مهم در دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود نباید فراموش کنید که این فرآیند تمام چیزی که به آن نیاز دارید نیست و به بیان دیگر نباید از سایر مولفه ها غافل شد که یکی از مهم ترین آن ها هدفمندی در انجام تمامی فعالیت ها است.

ویژگی های طراحی سایت تاثیر گذار در دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

•سئو و بهینه سازی سایت
یکی از راه هایی که طراحی سایت می تواند تاثیر مثبت در دیجیتال مارکتنیگ داشته باشد نمایش سایت در لیست نتایج برتر گوگل است و برای کسب رتبه های برتر گوگل می بایست سایت را با الگوریتم های گوگل سئو و بهینه سازی کرد. این فرآیند که سئو نام دارد می تواند توسط مدیر سایت و یا تیم سئو شرکت طراحی سایت انجام شود.

•تجربه کاربری
مهم ترین بخش دیجیتال مارکتینگ تجربه کاربری است اگر طراحی سایت برای مخاطب تجربه بدی به دنبال داشته باشد باعث می شود کاربر تمامی به اشتراک گذاری مطالب شما نداشته و در بخش امتیاز دهی گوگل ستاره های کمتری به شما دهد همچنین آمار نرخ کامنتینگ نیز کاهش می باید که در نتیجه موجب ایجاد تاثیر منفی در رنک طراحی وب سایت خواهد شد.

•ساختار طراحی سایت
ساختار کلی طراحی سایت که به برندینگ نیز کمک شایانی می کند شامل فونت نوشته ها، رنگ نوشته ها و لینک ها، بک گراند وب سایت، لوگو و تصاویر می باشد.

•محتوا
همواره از نقش محتوا در یک طراحی سایت حرفه ای گفته شده است بنابراین نباید از آن غافل شد برای مثال برای معرفی کالا و محصولات در طراحی سایت فروشگاهی می بایست تمامی جزییات به درستی ذکر شود و یا در طراحی سایت شرکتی خدمات شرکت و سابقه فعالیت آن به خوبی به کاربر معرفی شود.

نتیجه گیری

به طور خلاصه طراحی سایت می تواند تاثیر وسیعی بر استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما داشته باشد. به یاد داشته باشید که با توجه به تمام جنبه های استراتژی های دیجیتال مارکتینگ نقطه ضعفی در سایر بخش ها نداشته باشید. طراحی وب سایت شروع دیجیتال مارکیتنگ و توسعه کسب و کار شماست پس در گام های ابتدایی پروژه طراحی سایت اطمینان داشته باشید که مسیر را به درستی پیش می روید تا در آینده شاهد مزیت و سود حاصل از طراحی سایت خود باشید. در واقع طراحی سایت چیزی بیش از یک بستر و صفحه در اینترنت است که اگر به درستی هدایت شود موجب تحقق اهداف شما در دیجیتال مارکتینگ می شود.
سایر شبکه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و لینکدین و... که در آن ها فعالیت می کنید و حتی دنبال کنندگان زیادی نیز دارید نمی تواند به اندازه یک طراحی سایت موفق در دیجیتال مارکتینگ تاثیر گذار باشد. اگر تا به حال طراحی سایت داشته اید و کمکی به تحقق اهدافتان نکرده است بهتر است بار دیگر به بررسی آنالیز وب سایت خود بپردازید تا متوجه شوید کجای مسیر را اشتباه رفته اید و با برطرف کردن آن ها شاهد رشد وب سایت و کسب و کار خود باشید علاوه بر این اگر تصمیم به طراحی سایت جدید گرفته اید این بار اطمینان حاصل کنید که تمامی جنبه های طراحی را به خوبی اجرا و پیاده سازی خواهید کرد. به همین منظور می توانید قبل از شروع با متخصصین و مشاورین بهترین شرکت طراحی وب سایت مشاوره و گفتگو داشته باشید.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش