تاثیر سرور بر سئو طراحی سایت

تاثیر سرور بر سئو طراحی سایت

تاثیر سرور بر سئو طراحی سایت


تاثیر سرور بر سئو طراحی سایت انتخاب هاست و سرور مناسب تاثیر غیر مستقیم بر سئو سایت دارد و تا حد زیادی در موفقیت وب سایت تاثیر گذار است. در این مقاله قصد داریم توضیحات کاملی در خصوص هاست و سرور ارائه دهیم و همچنین نحوه ی تاثیر گذاری آن بر سئو سایت را بررسی کنیم. همچنین برخی بر این باورند که سرور خارجی بهتر از سرور ایرانی است که دراین مقاله در خصوص این موضوع نیز نظریه خود را ارائه می دهیم. هر چند که عوامل مهمی بر سئو سایت تاثیر گذار هستند اما نمی توان از اهمیت سرور نیز غافل شد پس در ادامه با ما همراه باشید.

سرور چیست؟

سرور به کامپیوتری همیشه روشن تشبیه شده است که می تواند در هر کشوری وجود داشته باشد و آی پی مشخصی را در اختیارتان قرار می دهد. سرور های اختصاصی هزینه های زیادی دارند بنابراین اغلب سایت ها از سرور های مجازی استفاده می کنند و به این ترتیب سرور مجازی که به صورت اختصاصی در اختیار مدیر سایت قرار گرفته است منابع مشخصی از سرور اصلی را دارا می باشد. انتخاب سرور برای طراحی سایت های پر بازدید بهترین گزینه خواهد بود چرا که نسبت به هاست از سرعت و امنیت بالاتری برخوردار است. هاست بر روی سرور قرار گرفته و ممکن است چندین سایت از یک هاست استفاده کنند و به دنبال آن در صورت بروز مشکل برای یکی از سایت ها سایر وب سایت ها نیز دچار مشکل خواهند شد.

نحوه تاثیر گذاری سرور بر سئو سایت

یکی از فاکتور های مهم در سئو سایت سرعت لود صفحات وب سایت است. سرور به دلیل داشتن سرعت بالاتر بارگزاری صفحات طراحی سایت را با سرعت بالاتری امکان پذیر خواهد کرد به این ترتیب وب سایت شما کاربر پسند تر و گوگل پسند خواهد بود. برای مثال طراحی سایت فروشگاهی که در زمان تخفیف های ویژه نرخ ترافیک بیشتری را دارد اگر سرور به خوبی پاسخگوی مخاطبان نباشد خسارات زیادی به مدیر سایت وارد خواهد شد به این ترتیب اغلب وب سایت های فروشگاهی از سرور های مجازی استفاده می کنند.
علاوه بر این با توجه به نرخ بازدید کنندگانی که دارید می توانید موقعیت مکانی سرور خود را انتخاب کنید برای مثال اگر عمده نرخ ترافیک طراحی سایت از ایران است انتخاب سرور ایران بهترین گزینه خواهد بود اما اگر در سایر کشور ها بازدید کنندگان زیادی دارید سرور خارجی سرعت لود بهتری را برای کاربران فراهم می کند. از طرف دیگر امنیت سایت از فاکتور های اساسی در طراحی سایت می باشد هاست های اشتراکی برای وب سایت های کوچک شاید گزینه مناسبی باشد اما مسلما نمی تواند برای وب سایت های بزرگ و پر بازدید انتخاب مناسبی باشد.

IP سرور و هاست طراحی سایت

در سرور و خصوصا هاست های اشتراکی برخی شرکت های ارائه دهنده خدمات چندین سایت را روی یک آی پی قرار می دهند به این ترتیب هنگامی یکی از سایت ها دچار مشکل شوند سایر وب سایت هایی که آدرسشان روی آن آی پی قرار دارد با مشکل مواجه خواهند شد و یا اگر یکی از سایت ها به عنوان اسپم شناسایی شود خزنده های گوگل سایر سایت ها را نیز عنوان اسپم شناسایی می کنند. علاوه بر این برخی به دلیل وجود فیلترینگ که در داخل کشور وجود دارد در برخی شرایط آی پی ها خارجی قابل دسترسی نیستند که در این شرایط استفاده از سرور ایرانی برای سئو سایت این مشکل را بر طرف می کند.

سوالات رایج در خصوص انتخاب سرور

آیا موقعیت مکانی سرور تاثیری بر سئو سایت دارد؟
باور این موضوع که سرور خارجی یا ایرانی برای سئو بهتر است مدت زمان زیادی است که رد شده است. به این ترتیب موقعیت مکانی سرور به طور مستقیم بر روی رتبه بندی گوگل تاثیری نخواهد داشت اما تفاوت انتخاب سرور ها بیشتر مربوط به نیاز ها و خواسته های هر مدیر از سایت می باشد بنابراین تاثیر سرور مربوط به پهنای باند و بودجه ی در نظر گرفته شده از طرف مدیر سایت است.

آپ تایم بودن طراحی سایت به چه معناست؟
یکی از المان های اساسی که تا حد زیادی مورد توجه گوگل قرار گرفته است آپ تایم بودن سایت است به این معنا که سایت همیشه بالا باشد و قابل دسترس کاربران قرار بگیرد. در واقع پایداری سایت را آپ تایم می گویند. پایین بودن طراحی وب سایت و متوجه شدن خزنده های گوگل موجب می شود که گوگل کل دامنه را غیر قابل دسترس بشناسد و از لیست نتایج خارج شود.

معایب هاست ضعیف چیست؟
مهم ترین پوئن منفی که هاست ضعیف روی وب سایت دارد نابود کردن تلاش ها و فعالیت هایی است که روی سئو سایت انجام می شود به این ترتیب قبل از خرید هاست و یا سرور از متخصصین این زمینه کمک بگیرید.

هزینه های سرور های ایرانی و خارجی چقدر است؟
مسلما هزینه های با توجه به خدماتی که شرکت هاستینگ ارائه می دهد متفاوت است. التبه منابعی که در اختیار می گیرید نیز در تعرفه های سرور های مجازی تاثیر گزار است.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش