اهمیت رنگ ها در طراحی سایت

اهمیت رنگ ها در طراحی سایت

اهمیت رنگ ها در طراحی سایت


اهمیت رنگ ها در طراحی سایت
طراحی سایت طراحی وب سایت کیفیت و تاثیرگذاری هر وب سایت به انتخاب رنگ در طراحی سایت آن بستگی دارد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. اهیمت رنگ ها در طراحی سایت به قدری بالاست که نم توان نسبت به آن چشم پوشی کرد و بی توجه بود. بسیاری از طراحی سایت ها ساختاری ساده دارند و فقط رنگ های سیاه و سفید در آن ها به کار رفته است این در حالیست است که ممکن است رنگ بندی سایت های دیگر بسیار مختلف و پیچیده باشد. رنگ ها در طراحی سایت تاثیر بسیار زیادی را بر ذهن انسان ها دارد اما جدا از این تاثیر گذاری رمگ ها در زیبایی سایت از اهیمت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بسیاری از وبمستر ها به ترکیب رنگ ها و سایه ها میپردازند. استفاده ی بیش از حد از آن ها ممکن است چشم بازدید کننده و کاربر را اذیت کند و باعث شود سایت برای او خسته کننده شود و در نهایت منجر به ترک طراحی سایت توسط کاربران می شود.

انتخاب طرح و رنگ مناسب برای طراحی سایت

طراحی و رنگ های سایت شما فقط از اینکه به چشم شما زیبا بیاید کافی نیست و این دلیل بر کامل بودن کار شما نمی باشد. در طراحی سایت باید طرح ها و رنگ هایی را انتخاب کنید که بهترین شرایط را برای همه ی کاربران ایجاد کند.

برای ایجاد کردن بهترین شرایط در طراحی سایت باید نکات مهمی را مورد بررسی قرار داده و رعایت کنید برخی از این نکات عبارتند از:

• در تاثیر رنگ ها در طراحی سایت سن نیز نکته ی بسیار مهمی می باشد. قطعا کاربران نوجوان و جوان به یکسری از طیف های رنگی خاصی تمایل دارند این درحالیست که کاربران مسن ممکن است به طیف های دیگری تمایلات داشته باشند. متناسب با مخاطبان طراحی سایت خود رنگ ها را انتخاب کنید.
• رنگ سبز مفهومی مثبت داشته و برای پیشرفت و مو فقیت مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل است که در بسیاری از سایت های خیریه رنگ سبز مورد استفاده قرار می گیرد.
• رنگ هایی که برای طراحی سایت خود انتخاب می کنید باید با محصولات و خدمات شما هماهنگی داشته باشد. مثلا رنگ آبی برای سایت هایی که محتوای آن ها آموزشی می باشد بسیار مناسب است و رنگ های قرمز و زرد به دلیل گرم بودن در طراحی سایت های رستوران ها و فست فود ها کاربرد بالایی دارند.
• صفحاتی که دارای تصاویر زیادی می باشند باید دارای پس زمینه ای ساده و خلوتی بوده و رنگ بندی آرامی را داشته باشد تا در نهایت تصاویر اثر بخشی بالایی داشته باشند.