اهمیت ایندکس مطالب طراحی سایت

اهمیت ایندکس مطالب طراحی سایت

اهمیت ایندکس مطالب طراحی سایت


اهمیت ایندکس مطالب طراحی سایت تا به حال به این فکر کرده اید که زمانی که مطلبی را در اینترنت قرار می دهید چگونه به نمایش کاربران در می آید و چرا برخی از آن ها در نتایج اول و مابقی در صفحات بعدی نمایش داده می شوند؟ آیا تا به حال برای شما پیش آمده که مطلبی را در طراحی سایت قرار داده باشید اما در لیست نتایج گوگل مشاهده نکنید؟ در واقع زمانی که مطلب شما توسط گوگل دیده می شود در لیست نتایج به نمایش در می آید و کاربران امکان دسترسی به آن را دارند. زمانی که صفحه در گوگل ایندکس می شود به این معنا ست که در گوگل ثبت شده است و در ادامه پروژه سئو سایت برای نمایش در رتبه های برتر گوگل آغاز می شود اما در تا زمانی که مطلبی و یا صفحه در گوگل ایندکس نشود به این معناست که گوگل آن را ندیده و می بایست در ابتدا صفحه را به نمایش خزنده های گوگل در بیاورید.

روش های ایندکس مطلب طراحی سایت در گوگل عبارتند از:

• قابلیت اشتراک گذاری مطالب
همواره توصیه می شود که از مطلب منحصر به فرد و معتبر در سایت خود استفاده کنید چرا علاوه بر مورد پسند بودن خزنده های گوگل کاربر پسند نیز خواهد بود و زمانی که کاربران محتوای طراحی وب سایت شما را بپسندند با دوستان خود به اشتراک می گذارند که باعث هدایت مخاطبان بیشتری به طراحی سایت می شود. به همین دلیل است که فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز توصیه می شود چرا که امکان اشتراک گذاری بیشتری وجود دارد و زمانی که نرخ ترافیک افزایش پیدا کند سرعت ایندکس مطالب نیز بالا می رود. نکته ی دیگری که وجود دارد منظم بودن زمان انتشار مطالب در طراحی سایت است سعی کنید در روز و زمان مشخصی مطالب را آپلود کنید.

• ایجاد نقشه سایت
نقشه سایت مطلب وب سایت را به خزنده های گوگل معرفی می کند و نمایش می دهد هر مطلبی در کجا قرار گرفته است که این کار باعث سرعت بخشیدن به زمان ایندکس می شود که خزنده ها به راحتی مطالب را مشاهده می کنند. نقشه سایت باعث می شود خزنده ها ساختار کلی طراحی سایت را مشاهده کنند نکته دیگر این که در نقشه سایت تمامی نام های دامنه می بایست واحد و یکی باشد و این که تعداد کارکتر ها از حد مجاز تجاوز نکند. البته این فاکتور اصلی به شمار نمی رود و در کنار رعایت سایر فاکتور ها نتیجه بهتری در افزایش سرعت ایندکس خواهد داشت.

• بک لینک ها
بک لینک های با کیفیت و با ارزش باعث معرفی سایت به گوگل می شود و زمانی که بک لینک از سایت های معتبر دریافت کنید اعتبار شما نزد گوگل افزایش پیدا می کند که سرعت ایندکس را افزایش می دهد. علاوه بر روش های لینک سازی که معرفی شده اند ایجاد صفحه کاربری در شبکه های اجتماعی پر طرفدار و کلیک خوری و بازدید از سایت از طریق سوشیال مدیا تاثیر به سزایی در سئو سایت و همچنین سرعت ایندکس مطالب دارد.

چگونگی بررسی ایندکس مطالب طراحی سایت

یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران سایت ها بررسی ایندکس شدن مطالب است که گوگل ابزار های زیادی برای این کار معرفی کرده است. توسط گوگل وبمستر تولز که یکی از ابزار های شناخته شده می باشد می توانید وضعیت ایندکس مطالب را بررسی کنید. که البته نکته ای که وجود دارد این است که زمان ایندکس صفحات مختلف با یکدیگر متفاوت هستند و برخی فاکتور های تاثیر گذار هستند. از جمله فاکتور های تاثیر گذار در ایندکس مطالب کیفیت و یونیک بودن محتوا، قدرت دامین، نرخ ترافیک و نرخ کلیک خوری می باشند.

سوالات رایج در خصوص ایندکس گوگل

ایندکس گوگل چیست؟
ایندکس به معنای قرار گرفتن لینک صفحه مورد نظر در گوگل است. زمانی که مطلبی در گوگل ایندکس نشده است دو حالت دارد یا هنوز به خزنده های گوگل معرفی نشده است که این مورد بهترین حالت است و در بدترین حالت صفحه شما پنالتی شده است که باید دلایل پنالتی را بیابید و آن ها را برطرف کنید.
ایندکس چه تاثیری در نمایش سایت دارد؟
هنگامی که شما سایت خود را در اینترنت آپلود می کنید حتی اگر هیچ تلاشی نکنید بالاخره روزی ایندکس خواهد شد و در لیست نتایج به نمایش در می آید اما ایندکس سریعتر سرعت کار را بالاتر می برد و هر چه زودتر می توانید به نتایج برتر گوگل برسید.
آیا دامین در ایندکس تاثیری دارد؟
هر چه دامین قدیمی تر و معتبر تر باشد سرعت ایندکس مطالب را افزایش می دهد. دامین هر چه فعال تر باشد تاثیر بیشتری در سرعت ایندکس دارد. اما پسوند دامنه تاثیر مستقیمی بر سرعت ایندکس ندارد.
چرا گاهی مطالب دیر در گوگل ایندکس می شوند؟
به طور کلی اگر از قوانین گوگل تخطی نکنید شامل جریمه نخواهید شد و سرعت ایندکس صفحات و کسب رتبه بالا می رود اما گاهی با این وجود باز هم سرعت ایندکس مطالب پایین است می بایست صفحه وب سایت مورد نظر را بررسی کنید و اشکالات را پیدا و بر طرف کنید.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش