انواع طراحی سایت

انواع طراحی سایت

انواع طراحی سایت


انواع طراحی سایت
طراحی سایت طراحی وب سایت به مجموعه ای از مراحلی که طی آن توسعه و راه اندازی صفحات وب به صورت گسترده و متصل به طراحی وب سایت می انجامد. برای طراحی سایت از زبان اچ تی ام ال استفاده می شود. در ابتدا همه ی وب سایت ها به صورت ساده و خیلی ابتدایی طراحی می شدند و فقط دارای یک عنوان و چند پاراگراف در یک صفحه بودند و تنها کاربرد و ویژگی مهم وب سایت ها ایجاد ارتباط با وب سایت های دیگر از طریق لینک دهی در اچ تی ام ال بود.
با گذشت زمان زبان های نشانه گذاری دچار تغییر تحولاتی شد و روز به روز پیشرفته تر شد و ویژگی های جدید مثل جدول های اچ تی ام ال باعث ایجاد زبان دیگری به نام سی اس اس شد که به عنوان یک زبان کمکی در نظر گرفته میشد.
پس از آن با زبان های متعددی برای کدنویسی، پیشرفت سی اس اس، به وجود آمدن سی ام اسهای مختلف و... وب سایت های پیشرفته ی امروزی به وجود آمدند که امروزه آن ها را طراحی سایت های حرفه ای و تخصصی می نامند.

می توان طراحی سایت را از نظر انواع طراحی به چند دسته می توان تقسیم کرد که عبارتند از:
طراحی سایت های استایتک

طراحی سایت استاتیک متشکل از صفحات ثابتی است که تعداد همین صفحات دارای محدودیت می باشد. وب سایت های استاتیک دارای ضعف های بسیاری در بروزرسانی هستند همچنین ب بروزرسانی این نوع وب سایت ها فقط با حضور طراح سایت امکان پذیر می باشد یعنی افراد عادی قادر به بروز رسانی وب سایت های استاتیک نمی باشند. زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت های استاتیک اچ تی ام ال می باشد، ولی اگر پیشرفته باشد از سی اس اس و جاوا اسکریپت نیز استفاده می شود. توجه داشته باشید که وب سایت های استاتیک منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمیگیرند.

طراحی سایت داینامیک

وب سایت های داینامیک یا پویا انواعی از وب سایت ها می باشند که محتوای آن ها به راحتی توسط مدیر سایت قابل تغییر می باشد و هیچگومه محودیتی در طراحی صفحات آن ها وجود ندارد. وب سایت های داینامیک دارای زبان های برنامه نویسی بسیار پیشرفته ای مثل ای اس پی، سی شارپ، پی اچ پی می باشند.

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا

امروزه همه ی وب سایت های داینامیک دارای سیستم های مدیریت محتوا می باشند اما بین سیستم های مدیریت محتوا نیز تفاوت های ویژه ای وجود دارد. سایت هایی که دارای سی ام اس می باشند، هم از نظر امنیتی و هم از نظر گرافیکی بسیار حرفه ای و تخصصی تر بوده و موضوع مهم سئو و بهینه سازی سایت در اینگونه از وب سایت ها بیشتر رعایت شده است.