امن سازی طراحی سایت

امن سازی طراحی سایت

امن سازی طراحی سایت


امن سازی طراحی سایت همه مدیران سایت ها به خوبی می دانند که باید طراحی سایت خود را از خطر حمله هکر ها در امان نگه دارند اما ممکن است زمانی که در نظر دارید روش های امن سازی طراح سایت را مطالعه کنید تا از آن ها کمک بگیرید با مفاهیم پیچیده و دشواری رو به رو شوید اما به یاد داشته باشید که گاهی بهترین راه حل ساده ترین راه است و نیاز نیست وارد جزییات شوید. برخی روش هایی که برای افزایش امنیت طراحی سایت می بایست مورد استفاده قرار بگیرد جز همان روش های پایه ای اما اصلی هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

8مورد ضروری برای امنیت طراحی سایت

• نرم افزار های خود را به روز نگه دارید
آپدیت تمام پلتفرم ها و اسکریپت هایی که نصب کرده موردی بسیار حیاتی است. هکر ها نقص های امنیتی موجود در نرم افزار های طراحی سایت را مورد هدف قرار می دهند و برای جلوگیری از این مشکل باید نرم افزار ها را همواره به روز رسانی کنید تا روزنه ای برای جمله هکر ها وجود نداشته باشد.

• انتخاب پسورد با قدرت امنیتی بالا
بسیار مهم است که یک پسورد قوی برای طراحی سایت خود استفاده کنید. هکر ها غالبا از نرم افزار های پیشرفته ای استفاده می کنند که به صورت حرفه ای امکان شکستن گذرواژ ها را دارد. برای جلوگیری از این روش نیز پسورد ها باید به اندازه کافی پیچیده باشد و شامل کلمات کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکتر های خاص مانند @،!،# و... باشد. علاوه بر این حداقل از کارکتر در گذرواژه ی خود استفاده کنید و این رمز عبور تنها باید در دسترس صاحب سایت باشد.

• صفحه لاگین را رمز گذاری کنید
از SSL برای رمز گذاری صفحه ورود طراحی وب سایت استفاده کنید.SSL اجازه می دهد صفحات ورود، اطلاعات کاربری، اطلاعات حساب ها به صورت امن منتقل شوند و هر فرد دیگری امکان شکستن کد ها را ندارد چرا که با معنانی نا مفهومی رو به رو می شود. این کار می تواند از دست یابی هکر ها به اطلاعات ورود و سایر اطلاعات خصوصی جلوگیری می کند.

• استفاده از هاست امن
برای امینت طراحی سایت همکاری با شرکت معتبر و امن برای مدیریت و ارائه سرور و یا هاست بسیار حیاتی و مهم است. اطمینان حاصل کنید که هاستی که انتخاب می کنید فارغ از هر گونه تهدید و جریمه و پنالتی است تا طراحی سایت خود را امن نگه دارید. هاست مورد نظر باید یک نسخه بک آپ از اطلاعات شما را در سرور اصلی از راه دور ذخیره کند تا اگر زمانی وب سایت شما مورد حمله قرار گرفت و هک شد قابلیت بازیابی اطلاعات کار ساده تری باشد. هاستی را انتخاب کنید که در هر شرایطی از پشتیبانی حرفه ای برخوردار باشد تا در هر زمان با مشکلی رو به رو شدید امکان پاسخگویی وجود داشته باشد.

• طراحی سایت تمیز داشته باشید
هر دیتابیس، پلاگین و یا اپلیکیشن موجود در طراحی سایت می تواند یک روزنه برای حمله هکر ها باشد. شما باید هر اپلیکیشن، فایل و یا اطلاعاتی که مدت زیادی است استفاده نمی شوند را حذف کنید. بنابراین بسیار مهم است که ساختار فایل ها را به صورت مرتب ذخیره سازی کنید تا در صورت ایجاد تغییرات و نیاز به حذف مطالب قدیمی کار آسان تری داشته باشید.

• یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید
به طور منظم از طراحی وب سایت خود پک آپ بگیرید. حتی اگر طراحی وب سایت قابل دسترسی نیست و یا اطلاعات از بین رفته اند شما می بایست یک نسخه پشتیبان از آن ها داشته باشید با این که شرکت هاستینگ شما باید یک نسخه بک آپ از اطلاعات شما داشته باشد اما خودتان نیز باید دست به کار شوید. برخی از سیستم های مدیریت محتوا افزونه هایی دارند که به صورت اتوماتیک یک نسخه پشتیبان از اطلاعات طراحی سایت تهیه می کند همچنین باید بتوانید از محتوا و داده های سایت بک آپ تهیه کنید.

• نقاط ضعف طراحی سایت را اسکن کنید
این که طور مرتب اسکن های امنیتی را انجام دهید بسیار ضروری و مهم است تا امکان دست یابی به نقاط ضعف سایت و سرور را داشته باشید. اسکن های امنیتی باید بعد از ایجاد هر گونه تغییرات و یا افزودن برنامه های جدید انجام شود. ابزار های رایگان زیادی در اینترنت موجود هستند که با یک جستجو ساده می توانید به آن ها دست پیدا کنید و میزان امنیت سایت را ارزیابی کنید. این ابزار ها چشم انداز کلی از وضعیت امنیت سایت ارائه می دهند اما ممکن است تمام ضعف های امنیتی را نمایش ندهند.

• کارشناس امنیتی استخدام کنید
همکاری با یک شرکت ارائه دهنده خدمات امنیتی می تواند راه نجاتی برای فرار از دست هکر ها باشد. در حالی که بسیاری از نکات امنیتی باید توسط خودتان انجام شود و اما ارزیابی های بیشتری نیز وجود دارد که باید توسط کارشناس امنیتی شبکه انجام شود.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش