اشتباهات رایج طراحی سایت

اشتباهات رایج طراحی سایت

اشتباهات رایج طراحی سایت


اشتباهات رایج طراحی سایت
طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت در تهران اگر در نظر دارید سایتی طراحی کنید باید از قبل برنامه ریزی های لازم را انجام داده و در این مورد مطالب زیادی خونده بشه تا بتوانید با تجربیات و عقیده های عموم مردم آشنا بشین تا به نحو احسنت یه طراحی سایت شسته رفته ای را طراحی کنید و در زمینه کاریتان به چشم بیایید و پیشرفت کنید. هر ایده ای که دارین حتما روی کاغذ بیارین تا کارتون راحت پیش بره حالا ما در این بخش شما رو با اشتباهات رایجی که در طراحی سایت پیش میاد آشنا می کنیم که با خوندن این مطالب شما به این اشتباها مرتکب نشوید . اهمیت صفحه محصولات در طراحی سایت فروشگاهی را نیز مطالعه نمایید.

برخی از رایج ترین اشتباهات در طراحی سایت به شرح زیر می باشد:

عدم درج قیمت در طراحی سایت : اشتباهات رایجی که اکثرا پیش میاد عدم درج قیمت در محصولاتشان است هر کسی که سایتتان را بازدید میکند می خواهد که همه اطلاعات لازم را که نیاز دارد در سایتتان وجود داشته باشد از جمله قیمت محصول.
فونت ها و متن ها در طراحی سایت : معمولا بعضی افراد به خصوص افراد بالای 40 سال با فونت های نازک و ریز مشکل دارند پس در طراحی سایتتان از متن های استاندارد استفاده کنید یا از قابلیت کوچک و بزرگ کردن فونت ها استفاده کنید.
متن های طولانی در طراحی سایت : معمولا متن های طولانی و پرجحم خسته کننده و کسل کننده است می توانید همراه عکس یا ویدیو که بسیار جذاب هستن در سایتتان از آن استفاده کنید.
نبود بیوگرافی ( درباره ما ) در طراحی سایت : وجود صفحه درباره ما باعث اطمینان و امنیت در بازدید کننده می شود.
پنجره های بازشونده خودکار در طراحی سایت : بازدید کنندگان تمایل دارند خودشان مقصد را انتخاب کنند.
خطای 404 در طراحی سایت : بازدید کنندگان وقتی در سایت شما میگردند اگر به خطای 404 مواجه شوند برایشان بسیار آزاردهنده است و مسیرشان را گم میکنند. سعی کنید تا وقتی صفحه ای را طراحی نکردید آن را آپلود نکنید یا لینکشو در سایتتان قرار ندهید.
ضعف آرشیو طراحی سایت : در اکثر مواقع اطلاعات قدیمی نیز مورد استفاده بازدید کنندگان قرار میگیرد.
استفاده از لینک های متعدد برای رسیدن به مقصد در طراحی سایت : برای بازدید کنندگان استفاده از لینک های مختلف برای رسیدن به مقصد کار خسته کننده ای است و علاقه ای به لینک های متعدد ندارند.
چک نکردن طراحی سایت در مرورگر های مختلف: سایت خود را در مرورگر های مختلف چک کنید و اگر نیازی به اصلاح داشت حتما اصلاح کنید نیمی از ایرانیان هنوز از اینترنت اکسپلولر ورژن 6 و 7 استفاده می کنند و اگر صفحه شما به خوبی در این مرورگر ها نمایش داده نشود نیمی از بازدید کنندگان خود را از دست می دهید.
بارگذاری کند صفحات طراحی سایت : وجود گرافیک های سنگین آزار دهنده است.
پیمایش عرضی صفحات طراحی سایت : بازدید کنندگان علاقه ای به پیمایش صفحات افقی ندارند پس بهتر است در طراحی سایتتان این موضوع را در نظر بگیرید که کمتر اسکرول بخورد.
انتخاب رنگ های نامناسب برای طراحی سایت : طراحان سایت باید از انتخاب رنگ هایی که چشم را اذیت میکنند پرهیز کنند همچنین رنگ هایی که هارمونی خوبی در کنار هم ندارند استفاده از آن دوری کنند.
وجود غلط املایی زیاد در متون طراحی سایت : این مسئله بر روی بازدید کنندگان تاثیر منفی زیادی دارد پس طراحان سایت باید از افراد دیگری را برای چک کردن این موضوع استفاده کنند.

• استفاده از انیمیشن ها و تصاویر متحرک در طراحی سایت

به مدت بسیار محدودی در گذشته از فلش اینترو در طراحی سایت ها استفاده می کردند، یعنی طراحان با استفاده از انیمیشن های متحرک به وب سایت ها جذابیت خاصی را می دادند که این موضوع باعث کاهش سرعت لود صفحات وب سایت می شد و کاربران برای بازدید از وب سایت باید زمان بسیار زیادی را صرف می کردند و بعد از آن طراحان متوجه شدند که این روش تاثیر منفی بر وب سایت داشته و به راحتی کنار گذاشته و منسوخ شد. اما هنوز هم گاهی در برخی از وب سایت ها این گونه انیمیشن ها و تصاویر متحرک دیده می شود.

• استفاده از نمونه های تکراری در طراحی سایت

برای بالا بردن ارزش کسب و کار خود و بهتر دیده شدن وب سایت شما توسط کاربران بهتر است وب سایت خود را به صورت اختصاصی طراحی کنید. امروزه به دلیل اینکه بیشتر افراد برای طراحی سایت از قالب های مشابه استفاده می کنند بهتر است بین شما و رقبایتان وجه تمایزی وجود داشته باشد.

• طراحی سایت های تمام فلش

عوامل بسیار زیادی مثل سرعت لود بسیار پایین صفحات، عدم نمایش آن ها در سیستم عامل گوشی ها، بهینه سازی ضعیف برای موتورهای جستجو و... باعث شدند تا طراحی سایت فلش به راحتی کنار گذاشته و منسوخ شود.

• نداشتن صفحه ی تماس باما در طراحی سایت

هنوز هم در برخی از وب سایت ها فرم تماس باما وجود ندارد و فقط شماره تماس تلفنی و آدرس نمایش داده می شوند. این در حالیست که صفحه ی تماس باما یکی از بهترین راه های ارتباطی بین مدیر سایت و مشتریان می باشد.

• نداشتن اطلاعات تماس در طراحی سایت

برای ایجاد اعتماد و اطمینان بیشتر بین کاربران وب سایت بهتر است آدرس به طور دقیق و بر روی نقشه ی گوگل، اطلاعات تماس و دیگر راه های ارتباطی قرار داده شود این درحالیست که بسیاری از وب سایت ها نسبت به این موراد بسیار بی تفاوت می باشند.

مهم ترین اشتباهات در پروسه طراحی سایت به شرح زیر می باشد:

•سرعت لود شدن آن
عوامل زیادی بر روی سرعت طراحی سایت تاثیر می گذارد مانند بالا بودن حجم صفحه که سرعت لود شدن آن را بالا می برد که در نتیجه بازدید کنندگان به محض مشاهده همچین موردی سایت شما را ترک خواهند کرد.

•استفاده از رنگ های نا مناسب
همانطور که به همه ی عوامل موجود در طراحی سایت دقت می کنید تا کاربران خود را راضی نگه دارید بر روی گرافیک و رنگ هایی که در سایت خود به کار می برید نیز باید دقت ویژه ای کنید چرا که همانطور که می دانید دنیای رنگ ها یک دنیای کاملا جدایی می باشد که وجود هر رنگی بر روی احساسات انسان ها اثر های مختلفی می گذارد حتما با دقت اصول انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت را رعایت کنید.

•چک نکردن در مرورگر های مختلف
طراحی وب سایت خود را زود زود در مرورگرهای مختلف چک کنید و مطمئن شوید که در همه ی مرورگر ها به خوبی نشان می دهد از آنجایی که نیمی از ایرانیان همچنان از اینترنت اکسپولر استفاده می کنند و اگر صفحات موجود در سایت شما در این مرورگر ها به خوبی نمایش ندهد شما نیمی از بازدید کنندگان خود را از دست می دهید.

•وجود تصاویر با حجم بالا
ایجاد تصاویری که حجم آن ها بالا می باشد بسیار بر روی سرعت لود سایت شما اثر می گذارد و خیلی سایت شما را کند می کند و همچنین برروی رتبه یک شدن سایت شما نیز اثر منفی می گذارد.

•قرار دادن متن طولانی در محتوای طراحی سایت
وجود متن طولانی در محتوایی که در طراحی سایتتان قرار می دهید برای کسانی که به دنبال مطلبی می گردد وقتی به سایت شما بیایند و با این صحنه ای که در یک صفحه پر از متن های طولانی است برخورد کند بدون خواندن حتی دو خط از محتوای شما آن را ترک خواهد کرد. چرا که حتی دیدن آن ها نیز حوصله بازدید کننده را سر می برد و هیچ میلی به خواندن آن ها نخواهد داشت اما وجود یک عکس جذاب در بین آن ها می تواند جذابیت محتوای شما را بالا می برد و بازدید کنندگان با میل بیش تری به خواندن مطالبتان می پردازند.

•پنجره های بازشونده اتوماتیک
وقتی در طراحی سایت استفاده از پنجره های بازشونده به صورت خودکار استفاده می کنید باعث از دست دادن بازدید کنندگان می شود چرا که بازدید کنندگان علاقه ای به این مدل سایت هایی که خود به خود بدون خواسته ی آن ها باز می شوند را ندارند.

•وجود خطای 404 در طراحی سایت
بازدید کنندگان با رو به رو شدن صفحه ای که خطا بدهد آن ها را آزرده می کند حتما تا وقتی که صفحه ای را به طور کامل طراحی نشده را در سایت خود قرار ندهید و همچنین از لینک آن نیز استفاده ای نکنید.

•واکنشگرا نبودن طراحی سایت
وقتی طراحی سایت شما انجام شد حتما بلافاصله طراحی سایت واکنش گرا بودن آن را نیز انجام دهید و بعد به مشتریان و بازدید کنندگانتان معرفی کنید چرا که اکثر افراد با گوشی و تبلت های خود به جستجوی مطلب و موردی می گردند و واکنش گرا نبودن سایت شما در قالب گوشی و تبلت نیز بسیار مشکل ساز خواهد بود.

•نبود راه های ارتباطی در طراحی سایت
یکی از مهمترین قسمت های یک طراحی سایت داشتن بخش تماس و اطلاعات تماس می باشد برای کسی که می خواهد با شما ارتباط برقرار کند و یا حضوری به فروشگاه و شرکت شما بیاید به راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا کند.

•استفاده از موزیک و ویدیو های که خودکار پخش می شوند
پخش موزیک و یا ویدیو هایی که به صورت خودکار پخش می شوند برای بازدید کنندگانی که دارای سلایق مختلفی می باشد آزار دهنده می شوند و سایت شما را ترک می کنند .

•استفاده نکردن از alt و Title در طراحی سایت
برای عکس ها از تگ alt استفاده کنید چرا که اگر به هر دلیلی عکس شما لود نشد متن داخل آن نمایش داده شود از طرفی هم برای موتورهای جستجو گر و هم کاربران دارای ارزش بالایی می باشند.

نتیجه گیری

برای داشتن یک طراحی وب سایت که کاربر پسند باشد و مشتریان شما را افزایش دهد که در نتیجه منجر به افزایش فروش شما و پیشرفت کسب و کار شما می باشد مستلزم داشتن طراحی سایت ایده آل و دور از هرگونه اشتباهات رایجی که ممکن است پیش بیاید است پس در هنگام طراحی آن خود را جای مشتریانتان بگذارید و سایتی را که برای شما راحت است و شما از آن سایت رضایت خواهید داشت را ایجاد کنید که در این صورت امکان اشتباه شما نیز کاهش می یابد.