اشتباهات رایج در طراحی سایت

اشتباهات رایج در طراحی سایت

اشتباهات رایج در طراحی سایت


اشتباهات رایج در طراحی سایت از آنجایی که طراحی سایت یکی از مهمترین گزینه ها برای پیشرفت کسب و کار و همچنین شناساندن خود به افراد می باشد باید در هنگام طراحی آن به نکات مختلفی دقت کنید و از اشتباهات رایجی که ممکن است پیش بیاید را دانسته و از آن ها جلوگیری کنید حال ما در این بخش می خواهیم آن اشتباهات را برای شما بگوییم تا بیش تر با آن ها آشنا شوید تا در روند طراحی سایت خود به مشکلی بر نخورید.

مهم ترین اشتباهات در پروسه طراحی سایت به شرح زیر می باشد:

•سرعت لود شدن آن
عوامل زیادی بر روی سرعت طراحی سایت تاثیر می گذارد مانند بالا بودن حجم صفحه که سرعت لود شدن آن را بالا می برد که در نتیجه بازدید کنندگان به محض مشاهده همچین موردی سایت شما را ترک خواهند کرد.

•استفاده از رنگ های نا مناسب
همانطور که به همه ی عوامل موجود در طراحی سایت دقت می کنید تا کاربران خود را راضی نگه دارید بر روی گرافیک و رنگ هایی که در سایت خود به کار می برید نیز باید دقت ویژه ای کنید چرا که همانطور که می دانید دنیای رنگ ها یک دنیای کاملا جدایی می باشد که وجود هر رنگی بر روی احساسات انسان ها اثر های مختلفی می گذارد حتما با دقت اصول انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت را رعایت کنید.

•چک نکردن در مرورگر های مختلف
طراحی وب سایت خود را زود زود در مرورگرهای مختلف چک کنید و مطمئن شوید که در همه ی مرورگر ها به خوبی نشان می دهد از آنجایی که نیمی از ایرانیان همچنان از اینترنت اکسپولر استفاده می کنند و اگر صفحات موجود در سایت شما در این مرورگر ها به خوبی نمایش ندهد شما نیمی از بازدید کنندگان خود را از دست می دهید.

•وجود تصاویر با حجم بالا
ایجاد تصاویری که حجم آن ها بالا می باشد بسیار بر روی سرعت لود سایت شما اثر می گذارد و خیلی سایت شما را کند می کند و همچنین برروی رتبه یک شدن سایت شما نیز اثر منفی می گذارد.

•قرار دادن متن طولانی در محتوای طراحی سایت
وجود متن طولانی در محتوایی که در طراحی سایتتان قرار می دهید برای کسانی که به دنبال مطلبی می گردد وقتی به سایت شما بیایند و با این صحنه ای که در یک صفحه پر از متن های طولانی است برخورد کند بدون خواندن حتی دو خط از محتوای شما آن را ترک خواهد کرد. چرا که حتی دیدن آن ها نیز حوصله بازدید کننده را سر می برد و هیچ میلی به خواندن آن ها نخواهد داشت اما وجود یک عکس جذاب در بین آن ها می تواند جذابیت محتوای شما را بالا می برد و بازدید کنندگان با میل بیش تری به خواندن مطالبتان می پردازند.

•پنجره های بازشونده اتوماتیک
وقتی در طراحی سایت استفاده از پنجره های بازشونده به صورت خودکار استفاده می کنید باعث از دست دادن بازدید کنندگان می شود چرا که بازدید کنندگان علاقه ای به این مدل سایت هایی که خود به خود بدون خواسته ی آن ها باز می شوند را ندارند.

•وجود خطای 404 در طراحی سایت
بازدید کنندگان با رو به رو شدن صفحه ای که خطا بدهد آن ها را آزرده می کند حتما تا وقتی که صفحه ای را به طور کامل طراحی نشده را در سایت خود قرار ندهید و همچنین از لینک آن نیز استفاده ای نکنید.

•واکنشگرا نبودن طراحی سایت
وقتی طراحی سایت شما انجام شد حتما بلافاصله طراحی سایت واکنش گرا بودن آن را نیز انجام دهید و بعد به مشتریان و بازدید کنندگانتان معرفی کنید چرا که اکثر افراد با گوشی و تبلت های خود به جستجوی مطلب و موردی می گردند و واکنش گرا نبودن سایت شما در قالب گوشی و تبلت نیز بسیار مشکل ساز خواهد بود.

•نبود راه های ارتباطی در طراحی سایت
یکی از مهمترین قسمت های یک طراحی سایت داشتن بخش تماس و اطلاعات تماس می باشد برای کسی که می خواهد با شما ارتباط برقرار کند و یا حضوری به فروشگاه و شرکت شما بیاید به راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا کند.

•استفاده از موزیک و ویدیو های که خودکار پخش می شوند
پخش موزیک و یا ویدیو هایی که به صورت خودکار پخش می شوند برای بازدید کنندگانی که دارای سلایق مختلفی می باشد آزار دهنده می شوند و سایت شما را ترک می کنند .

•استفاده نکردن از alt و Title در طراحی سایت
برای عکس ها از تگ alt استفاده کنید چرا که اگر به هر دلیلی عکس شما لود نشد متن داخل آن نمایش داده شود از طرفی هم برای موتورهای جستجو گر و هم کاربران دارای ارزش بالایی می باشند.

نتیجه گیری

برای داشتن یک طراحی وب سایت که کاربر پسند باشد و مشتریان شما را افزایش دهد که در نتیجه منجر به افزایش فروش شما و پیشرفت کسب و کار شما می باشد مستلزم داشتن طراحی سایت ایده آل و دور از هرگونه اشتباهات رایجی که ممکن است پیش بیاید است پس در هنگام طراحی آن خود را جای مشتریانتان بگذارید و سایتی را که برای شما راحت است و شما از آن سایت رضایت خواهید داشت را ایجاد کنید که در این صورت امکان اشتباه شما نیز کاهش می یابد.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش