استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت


استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت در این مقاله نگاهی به تاثیر پاپ آپ بر طراحی سایت خواهیم داشت. استفاده از پاپ آپ در طراحی وب سایت با مسئولیت هایی همراه است و اگر به درستی انجام نشود می تواند موجب ایجاد تجربه کاربری منفی در بازدید کننده شود اما در مقابل اگر با احتیاط و به خوبی انجام شود تاثیرات مثبتی به دنبال خواهد داشت. طراحی سایت بستری فراهم کرده است که فروشنده می تواند مخاطبان خود را با برند تجاری خود آشنا کند اما کاربران تا این حد به شما فرصت نمی دهند که تمام صفحات وب سایت شما را مطالعه کنند تا به هدف خود برسند به این ترتیب پاپ آپ ها معرفی شدند. پاپ آپ ها بدون نیاز به ورود کاربر به سایت شما اطلاعات لازم را به بازدید کننده ارائه می دهند چرا که پاپ آپ می تواند در هر جایی از صفحه نمایش داده شود پس به این ترتیب آزادی عمل بیشتری نسبت به سایر تبلیغات اینترنتی دارید.

چرا پاپ آپ ها اغلب زننده هستند؟

به عنوان یک کاربر دلیل اصلی عدم تمایل به پاپ آپ ایجاد اختلال در کاربری است زمانی که کاربر در حال چرخیدن در طراحی سایت است پاپ آپ با نمایش ناگهانی به روی صفحه موجب بر هم زدن تمرکز کاربر می شود. تصور کنید با دقت در حال خواندن مطلبی هستید و دقیقا در وسط صفحه نمایش پنجره ای باز می شود و توجه شما را به خود جلب می کند و بدتر از آن این است که پاپ آپ با موضوعی که کاربر در حال مطالعه آن است مرتبط نیست. البته همه از پاپ آپ ها متنفر نیستند در واقع فروشنده ها به پاپ آپ ها علاقه مند هستند. پاپ آپ برای بازایابان فضای اختصاصی و قابل توجه ای را فراهم می کند تا به خوبی بتوانند توجه کاربر را به خود معطوف کنند.
تحقیقات نشان می دهد زمانی که پاپ آپ به درستی اجرا شود می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد به این ترتیب نمی توان قدرت پاپ آپ را در دیجیتال مارکتینگ دست کم گرفت. در مقابل گوگل نیز پاپ آپ ها ضعیف را به خوبی تشخیص می دهد و جریمه برای آن ها در نظر می گیرید. امروزه پاپ آپ هایی که در صفحه اول ظاهر می شوند و یا محتوا را به طور کلی می پوشانند که اعلب در نسخه های موبایلی دیده می شود مزاحم شناخته می شود و مشمول جریمه گوگل می شوند.

سه دلیل برای استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت عبارتند از:

• توجه را به خوبی جلب می کنند
طبق مطالعاتی که انجام شده کاربران تنها چند ثانیه به طور واقع بینانه محتوا را مشاهده می کنند بنابراین تحقیقات تنها 8 ثانیه فرصت دارید که محتوا را به خوبی به کاربر انتقال دهید در غیر این صورت فرصت خود را از دست می دهید.
• پاپ آپ می تواند به طراحی سایت شما نظم دهد
با قرار دادن مطالب خاص و مهم در یک پنجره پاپ آپ می توانید محتوای مورد نظر کاربر را بدون ایجاد حواس پرتی و بر هم زدن تمرکز به کاربر ارائه دهید.
• پاپ آپ ها قابل تنظیم هستند
پاپ آپ ها را به هر شکلی که بخواهید می توانید نمایش دهید همچنین از نظر کارایی و نمایش می توانند سفارشی سازی شوند به این ترتیب که از آن جا که پاپ آپ با html و CSS ساخته می شوند محدودیتی برای اجرا ندارید و جاوا اسکریپت نیز کمک می کند تا زمان نمایش پاپ آپ را مشخص کنید.

بهترین روش های استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

پاپ آپ خود را سازگار طراحی کنید به این شکل که پاپ آپ با ساخت سایت شما هماهنگ باشد چرا که در غیر این صورت حس بی اعتمادی در کاربر ایجاد می کند. علاوه بر این توجه داشته باشید که پاپ آپ را ریسپانسیو طراحی کنید چرا که امروزه اغلب نرخ ترافیک اینترنت از کاربران موبایلی است بنابراین باید اطمینان حاصل کنید پاپ آپ در دسکتاپ و موبایل نمایش یکسان و مناسبی دارد که این امر دو دلیل اصلی دارد یکی جلب رضایت گوگل و دیگری ارتقا تجربه کاربری. نکته دیگر این که از متن های کوتاه استفاده کنید چرا که هیچ کس علاقه ای به خواندن متن طولانی در یک پنجره کوچک ندارد. همچنین اگر در حال جمع آوری لیست و اطلاعات از کاربران هستید فرم های طولانی ارائه ندهید زیرا هیچ کاربری تمایلی به پر کردن فرم های طولانی ندارد. نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که نباید پنجره پاپ آپ شما برای یک کاربر دوبار نمایش داده شود و علاوه بر این پنچره پاپ آپ را در صفحه ای نمایش دهید که مرتبط با آن چه بازدید کننده می خواهد باشد. نکات دیگری نیز وجود دارد که برای استفاده از پاپ آپ در طراحی وب سایت می توانید در نظر بگیرید که در این مقاله تعدادی از مهم ترین آن ها به شما ارائه شد امید است که مورد استفاده شما قرار گیرد.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش