ارتباط کاربری مناسب در طراحی سایت

ارتباط کاربری مناسب در طراحی سایت

ارتباط کاربری مناسب در طراحی سایت


ارتباط کاربری مناسب در طراحی سایت
طراحی سایت طراحی وب سایت امروزه در طراحی سایت ها تجربه های کاربری نقش بسیار موثری دارند که در این بین سه عامل بیشتر از بقیه عناصر بر روی روند بهبود کاربری تاثیر گذاری دارد. که در نهایت با ایجاد تغییراتی بر روی این سه عامل قادر خواهید بود تاثیر بیشتری را بر روی تعامل کاربران با وب سایت ایجاد کنید در این صورت کاربران وب سایت خود را به مشتریان بالقوه تبدیل خواهید کرد.

صفحه اولیه یا صفحه ورودی طراحی سایت

صفحه ی اصلی هر وب سایت مهم ترین قسمت آن می باشد و هدف اصلی از طراحی صفحه ی اصلی هر وب سایت این است که بعد از ورود کاربران به وب سایت در وب سایت بمانند و جذب آن شوند و دیگر قسمت های وب سایت را نیز ببینند و اطلاعات مورد نظر خود را از وب سایت پیدا کنند.
با توجه کردن به این نکات باید صفحه ی اصلی وب سایت به گونه ای طراحی شود تا علاوه بر حفظ سادگی و آراستگی ظاهری پیشنهادات کاری خود را نیز از این طریق به کاربران ارائه دهند. برای جلب توجه بیشتر کاربران و ترغیب کردن آن ها برای خواندن مطالب وب سایت مت.ن و مطالب تا جایی که امکان دارد باید مختصر و مفید باشند و بهتر است از تصاویر متحرک و موسیقی در وب سایت های خود استفاده نکنید.

جمله نگاری در طراحی سایت

در طراحی سایت ها یکی از ابزار های مهم ارتباطی جمله نگاری متن های اصلی وب سایت می باشد که دارای اطلاعات اصلی سایت شما برای کاربران می باشد. در زیر به چند نکته مهم برای جمله نگاری متن های وب سایت اشاره می شود:
• بهتر است برای نوشتن مطالب از دو نوع فونت خوانا استفاده کنید.
• تا جایی که امکان دارد مطالب را خلاصه و کوتاه کنید و فقط مطالب مهم را به نمایش درآورید.
• برای متون از سایزی استاندارد مثل فونت 14 پیکسلی استفاده نمایید تا کاربران هنگام خواندن مطالب دچار مشکل نشوند.
• در پس زمینه های روشن و سفید از متون با رنگ های خاکستری و روشن استفاده نکنید زیرا ممکن است کاربران قادر به خواندن آن نباشند.
• اگر مجبور به استفاده از متون کج شدید از تکرار کردن آن در متون خودداری کنید و فقط برای نکته های تاکیدی از آن ها استفاده نمایید

نوارمنوهای سایت در طراحی سایت

طراحی منو ها به شکل پیچیده و ناسازگار با مرورگرها از جمله عوامل مهمی است که باعث ترک کاربران از وب سایت می شود. قبل از طراحی و کدنویسی بهتر است منوی مدنظر خود را بر روی کاغذ پیاده سازی کنید و بعد از تصمیم نهایی به طراحی آن بپردازید.