آشنایی با فریم ورک CodeIgniter برای طراحی سایت

آشنایی با فریم ورک CodeIgniter برای طراحی سایت

آشنایی با فریم ورک  CodeIgniter برای طراحی سایت

سالهاسـت php در ایـران یـک زبـان شـناخته شـده بـرای طراحـی وب اسـت امـا متاسـفانه قال‌بهای کاری (framework ) آن در ایران شناخته شده نیستند و بعضا ما شـاهد مقایسـ ه‌ههای اشتباه بین ASP.NET که یه زبان طراحی وب بعلوه یک قالب کاری هست، با زبان php بدون هیچ کدام از قال ه‌بهای کاریش هستیم . codeigniter یك فریم ورك قدرتمند همراه با قابلیت های زیاد كه می توانید برنامه تحت وب را با آسانی و با ویژگی كاملا منحصر بفرد بسازید .
CodeIgniter به اختصار CI ، در حقیقت یـه چهـارچوب یـا Frame Work به زبان php است که دارای دوره یادگیری بسیار کوتـاهی هسـت و بـرای php کارانی ساخته شده است که به دنبال یک ابزارساده و مناسب و سریع برای ایجادسایتهایی بــا تمام قابلیتها هستند.
CI سریع است به طوری که ایجاد کنندگان آن شما را برای پیدا کـردن فریـم ورکـی بـا performance بالتر به چالش میکشند! در حقیقت CI یکی از بهترین گزینه ها برای اجرا بر روی هاست های به اشتراک گزاشته شده است و برای آنهاییست که از فریم ورک ها یا قال ه‌بهای کاری سنگین و بزرگ کـه تمامـًا مسـتند نشده اند، خسته شد ه‌هاند و به دنبال جایگزین میگردند. CI از الگـوی MVC یـا (Model-View-Controller ) اسـتفاده میکنـم و بـه ایـن ترتیـب لیـه منطقی سایت و لیه ارائه از هم جدا می شوند.
کدایگنایتر از الگوی معماری مدل-نما-کنترل‌گر سود می‌برد. این فریم‌ورک در بسیاری از ویژگی‌ها و مفاهیم همانند روبی است.
پشتیبانی از چندین پایگاه‌داده
دستیابی به پایگاه داده از طریق الگوی ثبت
مدیریت نشست
اعتبارسنجی داده و فُرم
کش‌گذاری همهٔ صفحه
داربست‌بندی
کلاس قالب‌گذار
پشتیبانی از افزودن کلاس، افزونه و هوکس
اما دیگر ویژگی‌هایی که کدایگنایتر را متمایز می‌کند، عبارتند از:
سازگاری با PHP ۴. به‌کارگیری PHP۵ توانایی زنجیرسازی متدها را فراهم می‌کند.
کد بسیار سبک
نصب و ساختار پوشه‌های آسان
ثبت خطاها

همچنین دیگر ویژگی‌هایی را ارایه می‌کند که هنوز در دیگر فریم‌ورک‌ها به طور پیش‌گزیده ارایه نشده‌است.
امنیت و پالایش XSS
کلاس فرستادن ایمیل که از پیوست‌ها، ایمیل‌های HTML ای یا متنی، پروتکل‌هایی چون SMTP، sendmail و Mail پشتیبانی می‌کند.
کتابخانهٔ دستکاری تصویر (کارهایی چون: بریدن، چرخاندن، تغییر اندازه دادن و ...). پشتیبانی از GD، ImageMagic و NetPBM.
کلاس بارکنندهٔ فایل
کلاس FTP
بومی‌سازی
صفحه‌بندی
رمزگذاری داده
محک‌زنی
کلاس تقویم
کلاس User Agent (تشخیص مرورگر)
کلاس رمزگذاری فایل‌های Zip
کلاس Trachback
کلاس XML-RPC
کلاس آزمایش واحد (unit Testing)
ساخت URLهای کاربرپسند
کتابخانه‌ای بزرگ از helperها
برای آشنایی بیشتر و دانلود فریم ورک به وب سایت اصلی مراجعه کنید:
لینک سایت

 معرفی-فریم-ورک-های-پی-اچ-پی/ Translate this page Jan 1, 2014 - معرفی فریم ورک های پی اچ پی Php Frameworks، در این پست به معرفی 5 ... می توانید به سایت رسمی CodeIgniter و همچنین Wikipedia مراجعه نمایید. معرفی فریم ورک Artemis [بایگانی] - برنامه نویس barnamenevis.org › ... › زبان های اسکریپتی › PHP Translate this page Nov 12, 2011 - 42 posts - ‎11 authors یکی از ویژگیهای فریم ورک آرتمیس .... که از 3 تا فریم ورک ZF, Cakephp , CodeIgniter سعی کردم ایده بگیرم. وبگو | فریم ورک های آژاکس (Ajax آموزش مقدماتی › Ajax Translate this page فریم ورک های زبان برنامه نویسی آژاکس ... آدرس ؛ به یاد داشته باشید که استفاده از فریم ورک در آژاکس اگرچه به خودی ... آموزش ساخت برنامه های حرفه ای PHP با استفاده از فریم ورک ... 3 آموزش ساخت سریع و ساده برنامه های PHP به کمک فریم ورک CodeIgniter . .... PHP در آدرس ؛ به یاد داشته باشید که استفاده از . [PDF]ﺑﻪ ﻧﺎم lﯾﺰد ﯾﮑﺘﺎ آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻓﺮﯾﻢ ورک CodeIgniter ﺑﻪ ﻧﺎم lﯾﺰد ﯾﮑﺘﺎ. آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻓﺮﯾﻢ ورک. CodeIgniter. lرlﺋﻪ ﺷﺪه در ﻫﻤﺎﯾﺶ ﺳﺮlﺳﺮى ﻟﻤﭗ در lﯾﺮlن :: زﻧﺠﺎن zconf1 ﻧﻮﯾﺴﻨﺪه : مقایسه ی فریم ورک codeigniter2 و فریم ورک kohana3 ../فریم-ورک.../مقایسه-ی-فریم-ورک- درک تفاوت های موجود بین فریم ورک codeigniter2 و فریم ورک بسیار قابل توجه و تامل است. ... و برنامه نویسی با هر دو فریم ورک codeigniter و kohana هستند تا بتوانند یکی ... تنها مراجع یادگیری من هم وجود user guide و یک wiki غیر رسمی بود. آموزش CodeIgniter - بخش اول - مجله ی طراح وب Aug 18, 2013 - به آموزش CodeIgniter خوش آمدید. در این دوره سعی بر این داریم که با ساده ترین و سریعترین روش شما را با فریمورک CodeIgniter آشنا کنیم. با توجه به ... مقاله :سوال: فریم ورک چیست؟ سوال: فریم ورک چیست؟ ... Iauksh. سلام.. می خواستم بدونم که فریم ورک چیه ؟ .... من با فریم ورک های Codeigniter , Cakephp , ZendFramework , Symfony آشنایی دارم. فریم ورک های ( Frameworks) - فریم ورک (Framework) در اصطلاح کلی، معمولا به معنی کتابخانه ای از توابع یا ... آدرس به یاد داشته باشید که استفاده از فریم ورک در ...