gif آموزش طراحی تصاویر متحرک

gif آموزش طراحی تصاویر متحرک

 gif آموزش طراحی تصاویر متحرک

تصاویر متحرک GIF یکی از انواع تصویر محبوب در وب می باشد. روند ساخت طراحی و متحرک سازی آن یک داستان متفاوت است، اما در آموزش امروز به شما نشان می دهیم که یک تصویر GIF متحرک چگونه طراحی می شود. در این آموزش با استفاده از نرم افزار Adobe After Effects یک دوچرخه طراحی شده است. خوب شروع کنیم :

مرحله 1: دانلود و باز نمودن فایل های پیوستی


نخست فایل های که قصد ایجاد یک تصویر GIF از آنها را داریم از حالت زیپ خارج نمایید. دانلود فایل ، سپس فایل 'bike' را اجرا نمایید.
دانلود فایل برای اجرا و حرکت تصویر دوچرخه کلید 0 (صفر) را بفشارید.
این یک انیمیشن سریع و ساده است، و اگر شما با افترافکت آشنا هستند در زمان اندکی انمیشن مشابهی خلق می نمایید.
 تصویر شماره 2

مرحله 2: خروجی توالی JPG


زمانی که فایل های متحرک آماده استخراج شدند بر روی Export > Add to Render Queue کلیک کنید، مانند شکل زیر: خروجی توالی
قبل از رندر از شما در رابطه با تنظیمات پرسش می گردد، آن را بر روی گزینه Best Settings قرار دهید. قبل از رندر عکس
اطمینان حاصل نمایید که تنطیمات شما بر روی حالت باکیفیت قرار دارد و بهترین رزولوشن را به شما می دهد. رزلوشن مناسب در ادامه همان گونه که مشاهده می نمایید بر روی گزینه Lossless کلیک نمایید این قسمت جهت تنظیمات بهتر مورد استفاده قرار می گیرد و اختیاریست. تنطیمات بهتر فرمت خروجی را بر روی jpg قرار می دهیم بدین ترتیب مجموعه پی در پی از تصاویر jpg از فایل انیمیشن AE اولیه ایجاد می گردد. مسیر خروجی عکس مسیر خروجی را مشخص نمایید رندر عکس بر روی گزینه Render کلیک نمایید مجموعه تصاویر شما در مسیر مشخص گشته ذخیره خواهد شد. کلیک کنید

مرحله 3: خروجی متحرک GIF


خوب در این مرحله به سراغ نرم افزار محبوب Adobe Photoshop بروید در قسمت file > open به مسیر تصاویر jpg حاصله از مرحله قبل بروید و اولین تصویر را انتخاب کنید و گزینه Image Sequence را مانند تصویر زیر فعال نمایید. و بر روی open کلیک نمایید. فتوشاپ در پنجره باز شده بعدی frame rate را بر روی 30 مشابه تصویر زیر قرار دهید و دکمه ok را بزنید. سلسه تصاویر سپس مسیر File > Export> Save for Web. را انتخاب نمایید تصویر شماره دوازده به پنجره ای مشابه تصویر زیر خواهید رسید پنجره عکس برای ایجاد تصویر به صورت gif در سمت راست پنجره گزینه GIF را فعال نمایید. آماده کار برای ایجاد یک حلقه تکراری و مداوم در فایل خروجی گزینه Forever را انتخاب کنید.  ذخیره نمودن حالا کار خود را SAVE نمایید.