CTA چیست و چه کاربردی دارد در طراحی وب سایت ؟

CTA چیست و چه کاربردی دارد در طراحی وب سایت ؟

CTA چیست و چه کاربردی دارد در طراحی وب سایت ؟


واژه CTA مخفف شده عبارت Call To Action به معنای فراخوانی برای یک امر می باشد . به عبارت دیگر CTA متن یا تصویری می باشد که کاربر را تشویق به انجام کاری می نماید مانند انواع بنر ها ، لینک ها و...
کاربرد CTA تنها در وب سایت نمی باشد بلکه می توانید در هر قسمت از کسب و کارتان ، نظیر ایمیل ها و خبرنامه ها استفاده کنید . برای در دست داشتن یک CTA موفق در طراحی وب سایت می بایست نکاتی را مد نظر داشت . این نکات عبارت اند از:
ارائه پیشنهادات CTA در قالبی شفاف :
سعی کنید برای پیشنهادات خود از زبانی ساده استفاده کنید . هنگامی که کاربر تصمیم به کلیک روی CTA شما می گیرد می بایست از نتیجه ای که برای وی اتفاق می افتد باخبر باشد .
طراحی منحصر به فرد :
برای دریافت کلیک از سوی کاربر ابتدا می بایست CTA شما به خوبی دیده شود . از این رو می بایست رنگ به کار رفته در CTA با رنگ بندی طراحی سایت تان متفاوت باشد . هم چنین می بایست سایز بسیار بزرگی داشته باشد تا دیده شود .


اهمیت متن CTA در جذب کاربر :


سعی کنید در متن روی CTA خود از عبارات مجذوب کننده استفاده نمایید . عباراتی هم چون " کلیک کنید " دارای نیروی کافی برای ترقیب کاربران نمی باشند .


مناسب ترین محل برای قرار دادن CTA :


برای جلوگیری از سر در گمی بازدیدکنند گان می بایست مکانی مناسب برای جایگیری CTA در نظر بگیرید . برای رسیدن به بهترین مکان برای قرار دادن CTA توجه به نکات زیر خالی از لطف نیست .
•    فراخوان های خود را دسته بندی کنید و بهترین پیشنهاد خود را در بالای صفحه قرار دهید .
•    بهترین مکان وب سایت را به CTA ها متوسط اختصاص ندهید .
•    از CTA ها هم در بالا و هم در پایین صفحات طراحی سایت استفاده کنید . بالای صفحات وب سایت بیشترین بازدید را به خود اختصاص می دهند هم چنین قسمت هایی همانند پایین و محتوای اصلی صفحات طراحی وب سایت نیز در راستای ارتقا آن ها موثر می باشند .
•    طبق برخی تحقیقات به عمل آمده ، محققان به این نتیجه رسیده اند که CTA هایی که در سمت چپ صفحه قرار دارند ، بازخورد بهتری داشته اند . به طور کل با آزمون و خطا می توانید بهترین مکان برای CTA ها را بیابید .