تأثیر رنگ در طراحی سایت

تأثیر رنگ در طراحی سایت

تأثیر رنگ در طراحی سایت


تأثیر رنگ در طراحی سایت
طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت در تهران اجرا و راه اندازی طراحی سایت زمانی می تواند موفق و کار آمد باشد که اصول و ضوابط طراحی سایت در ان عملی شده باشد . مادامی که کاربران اینترنتی از طراحی سایت شما بازدید می نمایند ، اولین نکته ای که در طراحی سایت به چشمشان می آید ، گرافیک و رنگ آمیزی طراحی سایت می باشد . اگر در طراحی سایت شما از رنگ های تند و آزاردهنده برای چشم استفاده بشود.
ممکن است برخی از مشتریان خود را از دست بدهید و برعکس اگر طراحی سایت شما گرافیک و رنگ آمیزی زیبایی داشته باشد در افزایش کاربران و در نتیجه مشتریان شما تأثیرگذار است. در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را با برخی از رنگ ها و معانی آن آشنا سازیم تا رنگ طراحی سایت خود را آسان تر انتخاب نمایید. مزایای سئو برای رشد طراحی سایت که از بهترین و کاربردی ترین مقالات وب سایت سایتکد می باشد را نیز مطالعه نمایید.

معرفی چند رنگ در طراحی سایت و معانی و خصوصیات آنها :

• استفاده از رنگ سبز در طراحی سایت
رنگ سبز رنگی آرامش بخش می باشد و راحت تر از سایر رنگ ها در چشم آنالیز می شود و برای طراحی سایت های پزشکی و سلامتی مناسب می باشد اما ترکیب آن با زرد پیشنهاد نمی شود و سبز فسفری نیز برای چشم آزاردهنده است.
• استفاده از رنگ قرمز در طراحی سایت
رنگ قرمز موجب افزایش فشار خون و سرعت ضربان قلب می باشد و همچنین اشتها و بی قراری و تنش عصبی در افراد را افزایش می دهد . این رنگ برای طراحی سایت های مواد غذایی و رستوران و فست فود مناسب می باشد اما ترکیب قرمز کم رنگ با آبی کم رنگ پیشنهاد نمی شود چون باعث ایجاد چشم درد و سردرد در کاربران می شود.
• استفاده از رنگ آبی در طراحی سایت
رنگ آبی موجب ایجاد حس آرامش ، امید ، بخشندگی و دانایی می باشد و برای طراحی سایت های آموزشی ، دینی ، روانشناسی می تواند مناسب باشد رنگ آبی در ذهن بیشتر می ماند و اعتماد بیشتری نیز از سوی کاربران جذب می نماید.
• استفاده از رنگ زرد در طراحی سایت
رنگ زرد موجب افزایش تمرکز در کاربران می شود اما استفاده ی بیش از حد از آن در زمینه ی طراحی سایت پیشنهاد نمی شود زیرا باعث چشم درد می شود اما استفاده ی کم و به جا از آن ، باعث افزایش جذابیت و تمرکز در طراحی سایت می شود.
• استفاده از رنگ نارنجی در طراحی سایت
رنگ نارنجی باعث ایجاد حس شادی بخشی و دلچسبی در طراحی سایت شما می شود اما می بایست از آن به اندازه و در مقدار کم استفاده نمود. در طراحی سایت های فروشگاهی استفاده از رنگ نارنجی برای معرفی کالاهای گران قیمت ، باعث ایجاد حس مناسب بودن کالا در نظر مشتریان می گردد. استفاده از نارنجی کم رنگ برای نوشتن متن و یا بک گراند متن پیشنهاد نمی شود. به طور کلی در انتخاب رنگ طراحی سایت ، علاوه بر شناخت مفاهیم رنگ و مشاوره با گرافیست طراحی سایت ، می بایست به برخی از نکات در خصوص نحوه ی ترکیب رنگ ها و اجتناب از استفاده از رنگ های زیاد و یا کم استفاده کردن از رنگ ها نیز توجه داشته باشید و ترکیب درستی از رنگ ها در طراحی سایت خود داشته باشید.