طی تحقیقی مفصل که از سوی Reuters Institute Digital News صورت گرفته است، مشخص شد که نسل جوان برای دریافت اخبار بیشتر به اینستاگرام مراجعه می‌کنند تا توییتر. گزارش این موسسه که این هفته به چاپ رسیده است، حاکی از آن است که افراد بین 18 تا 24 سال، نسلی که به عنوان نسل Z شناخته می‌شوند، تمایل بسیار بیشتری دارند که خبرها را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند و نه از سایت‌های خبری. در حال حاضر از بین شبکه‌های اجتماعی، فیسبوک محبوب‌ترین در این زمینه به شمار می‌رود، ولی اینستاگرام نیز با سرعتی زیاد در حال رساندن خود به جایگاه محبوب‌ترین‌هاست. این پلتفرم که از زیرمجموعه‌های فیسبوک است رشدی بی سابقه در کسب اعتماد کاربران خود برای اطلاع از رخدادهای روزمره داشته است تا جایی که از سال 2018 تا به حال، افراد زیر 25 سالی که این شبکه را به عنوان اولین منبع خبری دنبال می‌کنند حدود دو برابر شده است. بر طبق این تحقیق، امروزه در کل دنیا فقط حدود 28% افراد تمایل دارند تا رویدادهای مختلف را از سایت‌های خبری دنبال کنند و این در صد در افراد جوان‌تر کمتر هم می‌باشد.