همانطور که پلتفرم‌های دیجیتال شروع به پیدا کردن روش‌هایی برای محدود کردن نشر اطلاعات گمراه‌کننده کرده‌اند، گوگل نیز در حرکتی مشابه در بخش تصاویر نتایج جستجو تگ واقعی بودن یا نبودن را اضافه کرده است. این عمل به منظور اطمینان جستجوگرها در مورد ماهیت واقعی بودن یا نبودن هر تصویر است. وقتی روی یکی از تصاویر در صفحه نتایج کلیک می‌کنید تا تصویر را در قالب بزرگتر مشاهده کنید، خلاصه ای از بررسی واقعیت را مشاهده می‌کنید که در صفحه وب ظاهر می‌شود. برچسب های بررسی واقعیت توسط "منابع معتبر و مستقل در وب" به گوگل اضافه می‌شوند. همانطور که در ابتدای خبر ذکر شد، اخیراً بررسی حقایق به کانون اصلی توجه دنیای دیجیتال تبدیل شده است.به تازگی توییتر نیز یک برچسب بررسی واقعیت به یک توییت دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، اضافه کرده است که موجب بحث‌های زیادی شد.