از آن جایی که در دوره‌ی اینترنت و تکنولوژی به سر می بریم کسب و کارها هم باید خود را با این دنیای عظیم و پیچیده وفق دهند تا علاوه بر بیشتر شناخته شدن باعث گسترش کسب و کار شوند. اگر می خواهید یک سایت ایده الی را ایجاد کنید که مورد رضایت کاربران قرار گیرد باید به همه‌ی عوامل آن دقت کنید. گام های اولیه طراحی سایت بسیار مهم می باشد و می تواند در طی کردن مسیر به شما کمک ویژه ای کند.

گام های اولیه طراحی سایت عبارتند از:
• تعیین اهداف طراحی سایت
اولین گام برای طراحی سایت تعیین اهداف کسب و کار می باشد. شما باید در این مرحله مشخص کنید که هدف شما از طراحی سایت چه می باشد و می خواهید چه نتیجه ای از آن بگیرید. آیا می خواهید به فروش محصولی بپردازید یا صرفا جهت اطلاع رسانی به افراد اقدام به طراحی سایت می کنید؟ با تعیین این اهداف در گام های اولیه طراحی سایت به راحتی می توانید کار خود را پیش ببرید.

• برنامه ریزی
گام بعدی پس از تعیین اهداف در این مرحله باید اقدام به برنامه ریزی کنید. هر موردی که در نظر دارید را می توانید بر روی کاغذ پیاده کرده سپس در همان گام های اولیه طراحی سایت می توانید مشخص کنید که خواستار چه برنامه ای را در روند پروژه خود می باشید.

• گرافیک سایت
یکی دیگر از گام های اولیه ساخت سایت که باید به آن اشاره کنیم گرافیک سایت می باشد. گرافیک جذاب در نظر بازدید کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد بنابراین حتما یک استراتژی مشخصی را برای گرافیک سایت در نظر بگیرید و آن را با یک گرافیست مجرب و حرفه ای در میان بگذارید تا در نهایت گرافیک همچنین رنگبندی متناسب با کسب و کار شما تحویل دهد.

• ایجاد محتوای مناسب
زمانی که سایت شما ایجاد شد، نوبت به قرار دادن محتوای متناسب با موضوع سایت شما می رسد. برای این که محتوای مناسبی برای کاربران خود ارائه دهید باید افرادی که با آن ها سروکار دارید را بشناسید یعنی بدانید کدام گروه از افراد به کسب و کار شما مراجعه می کنند و بیشتر به دنبال چه مواردی هستند. با دانستن این موارد می توانید بهترین محتوا را به بازدید کنندگان ارائه دهید که همه‌ی کاربران از سایت شما رضایت کافی را داشته باشند.

• بررسی وضعیت رقبا
یکی دیگر از گام های اولیه طراحی سایت سنجیدن وضعیت رقبای خود می باشد که می توانید با دنبال کردن آن ها ببینید چه کارهایی را انجام می دهند که نسبت به سایت شما از امتیاز بالایی برخوردار می باشند. شما هم می توانید با ایده گرفتن از رقبا اقدامات مفیدی در وب سایت خود انجام دهید.

گام های اولیه طراحی سایت

چارچوب طراحی سایت

هدف اکثر طراحان سایت ایجاد یک سایت ایده ال با بازدهی بالا هم برای مشتریان و هم صاحبان مشاغل است. یکی دیگر از موارد مهم در طراحی سایت رعایت چارچوب طراحی سایت می باشد اگر می خواهید یک سایت ایده ال همچنین کاربر پسندی را ایجاد کنید باید به چارچوب طراحی سایت آشنا باشید.

مواردی که در چارچوب طراحی سایت باید رعایت کنید عبارتند از:
• سازگاری با مرورگرهای مختلف
ما مرورگرهای مختلفی را در دنیای اینترنت داریم که ممکن است افراد با مرورگرهای دیگری وارد سایت شما شوند که اگر با خطا رو به رو شوند ذهنیت بدی را در ذهن بازدید کننده ایجاد خواهد کرد. پس از به اتمام رسیدن سایت در مرورگرهای مختلف آن را چک کنید تا اگر با خطا و مشکلی رو به رو شدید به سرعت به رفع آن اقدام کنید. سازگاری با مرورگرهای مختلف یکی از مهم‌ترین موارد از چارچوب طراحی سایت می باشد.

• ریسپانسیو بودن
یکی از مهم‌ترین مواردی که در چارچوب طراحی سایت باید توجه کنید ریسپانسیو بودن سایت می باشد یعنی علاوه بر نمایش در کامپیوتر لپ تاب باید به خوبی در نمایشگرهای دیگر مانند موبایل و تبلت هم نمایش داده شود چرا که اکثر افراد با استفاده از موبایل و تبلت های خود به جستجو می پردازند و اگر سایت شما را با قالب مناسب مشاهده نکنند وجه‌ی بدی را برای سایت شما به دنبال خواهد داشت و کاربران زیادی را از دست می دهید.

• لینک ها را آزمایش کنید
یکی دیگر از موارد چارچوب طراحی سایت وجود لینک های مناسب می باشد سعی کنید در بازه زمانی کوتاهی به چک کردن لینک هایی که در سایت شما قرار دارند بپردازید تا اگر در نمایش لینکی با خطا مواجه شدید اقدام به اصلاح کنید.

• قرار دادن اطلاعات ارزشمند
همانطور که می دانید سایت شما باید برای بازدید کنندگان جذاب باشد تا تبدیل به مشتری شوند. به همین منظور باید آن ها را به نیازشان برسانید که آن هم تنها با رعایت چارچوب طراحی سایت و قرار دادن اطلاعات ارزشمند امکان پذیر می باشد.

• ساختار سایت
ساختار سایت شما باید ساده و قابل فهم باشد. اگر زمانی که افراد وارد سایت شما شوند نتوانند به اطلاعاتی که می خواهند دسترسی پیدا کنند و یا برای درک ساختار سایت به مشکلی بر بخورند به سرعت سایت شما را بسته و به سراغ سایت های دیگری می روند.

مراحل انجام پروژه طراحی سایت

هر پروژه ای برای طی کردن مسیر خود نیاز به مراحلی دارد که طبق آن پیش رود تا به موفقیت برسد. مراحل انجام پروژه طراحی سایت به این صورت می باشد که اول تحقیقات لازم به عمل آید سپس برنامه ریزی هایی در این مسیر انجام شود پس از این مراحل اقدام به طراحی و برنامه نویسی، در نهایت راه اندازی و نگهداری سایت کنند.

مراحل ساخت یک وبسایت

• اولین قدم از مراحل طراحی وب سایت انتخاب یک نام مناسب برای سایت ( دامنه ) می باشد.
• قدم دوم ثبت نام سایت و ثبت دامنه است.
• قدم سوم از مراحل ساخت یک وبسایت طراحی صفحات می باشد.
• قدم چهارم هم خرید فضایی که اطلاعات را در خودش نگه دارد که اصطلاحا به آن هاست گفته می شود.
• قدم پنجم که آخرین قدم از مراحل ساخت یک وبسایت می باشد، بارگذاری سایت بر روی فضای خریداری شده است.

بهترین روش یادگیری طراحی سایت

اگر به آموزش طراحی سایت علاقمند می باشید و می خواهید طراح وب شوید، می توانید به بهترین روش یادگیری طراحی سایت دست یابید. با یک جستجوی ساده می توانید با وب سایت های مختلف آموزشی رو به رو شوید که هم مقالات آموزشی، هم ویدیوهای آموزشی را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید با مشاهده این سایت ها به راحتی اقدام به یادگیری طراحی سایت کنید.
علاوه بر موارد گفته شده دوره های آموزشی مختلفی در آموزشگاه ها برگزار می شود همچنین با شرکت در کلاس های آموزشی سایت کد که یکی دیگر از بهترین روش یادگیری طراحی سایت می باشد هم می توانید اقدام به یادگیری کنید. همچنین کتاب های آموزش زیادی هم در بازار وجود دارد که با مطالعه و تمرین می توانید طراح سایت شوید.