یکی از امکانات مهمی که برای هر کسب و کاری دارای ضروریت می باشد طراحی سایت می باشد. صاحبین مشاغل برای این که خود را با دنیای مدرن وفق دهند و افراد را با کسب و کار خود آشنا کنند اقدام به طراحی سایت می کنند اما قبل از طراحی سایت باید اطلاعات لازم را کسب کنند و با پیش نیاز طراحی سایت آشنا شوید.

پیش نیاز طراحی سایت عبارتند از:
دامنه: پیش نیاز طراحی سایت و اولین قدم برای ورود به اینترنت انتخاب نام دامنه مناسب و خرید دامنه می باشد. دامنه یک آدرس اختصاصی برای سایت می باشد که کاربران برای ورود به سایت باید آدرس مورد نظر را وارد نمایند. نام دامنه ای که انتخاب می کنید باید منحصر به فرد و مختص کسب و کار شما باشد.

• هاست
هاست فضایی است که پیش نیاز طراحی سایت می باشد. هاست لینوکس به فضایی گفته می شود که اطلاعات سایت در آن فضا قرار می گیرد شما باید یک حجمی را برای خرید هاست انتخاب کنید که میزان حجم هم بستگی به مقدار اطلاعاتی که در سایت قرار می دهید را دارد.

• قالب
یکی دیگر از موارد مهم پیش نیاز طراحی سایت قالب می باشد. قالب سایت در واقع دکوراسیون سایت شما می باشد همچنین در کل یکی از عوامل موثر در نظر بازدید کننده می باشد.

• وضعیت رقبا
مرحله‌ی بعدی بررسی وضعیت رقبا در گوگل می باشد یعنی با تحلیل و بررسی این که رقبای شما چه اقداماتی را انجام می دهند که از محبوبیت بالاتری نسبت به شما برخوردار می باشند.

پیش نیاز طراحی سایت

اولین قدم برای طراحی سایت

اولین قدم برای طراحی سایت تعیین اهداف می باشد. شما باید مشخص کنید که سایت خود را به چه منظور طراحی می کنید. برای این که اهداف شما به خوبی پیش رود باید کاربران خود را بشناسید و بدانید که آن ها به دنبال چه مواردی هستند و بیشتر چه مطالبی رضایت افراد را جلب می کند.

مراحل طراحی سایت

یکی از مشکلاتی که هر صاحب سایتی با آن مواجه می شود عدم شناخت لازم به مراحل طراحی سایت می باشد مراحل طراحی سایت عبارتند از:
• شناخت نیازهای صاحب سایت و تعیین اهداف
اولین مورد از مراحل طراحی سایت این است که به نیاز کسی که می خواهد سایت مورد نظر را راه اندازی کند شناخت داشته باشید سپس اهداف را مشخص نموده و طبق آن اهداف اقدام به برنامه ریزی و پیش رفتن مراحل دیگر کنید.

• برنامه ریزی
یکی دیگر از مراحل طراحی سایت بعد از شناخت اهداف و تعیین برنامه ریزی می باشد یعنی با توجه به اهداف یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدتی را تعیین کنید. اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید را بر روی کاغذ بیاوردید یک برنامه خوبی پیاده کنید.

• تحقیق محتوا
یکی دیگر از مراحل طراحی سایت دارای حائز اهمیت می باشد تحقیق درباره ی محتوا می باشد محتوا یکی از مهم‌ترین بخش ها در طراحی سایت می باشد که معمولا بازدید کنندگان به دنبال آن می باشند تا اطلاعات مفیدی را دریافت کنند. به همین منظور اگر محتوای شما مفید باشد رضایت کاربران را جلب خواهید کرد اما اگر محتوای مناسبی را برای کاربران خود ارائه ندهید صدمات بدی را به سایت وارد خواهد کرد.

همه چیز درباره طراحی سایت

شما با ایجاد سایت می توانید امکانات بسیار زیادی را در آن قرار دهید تا افراد از این امکانات استفاده کنند که عبارتند از:
• بخش درباره ی ما توضیح درباره ی رزومه کاری
• بخش اخبار و مقالات
• امکان بخش نظرات و گفتگوی افراد
• امکان عضویت کاربران در سایت
• امکان ارائه گالری و تصاویر
• امکان قرار دادن اطلاعات تماس همچنین آدرس به همراه نقشه

برای ایجاد سایت می توان از زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده کرد مانند:
• HTML: با استفاده از این زبان می توان اطلاعات تصویری و متنی را برای نمایش دادن ایجاد کرد همچنین اولین برنامه ای می باشد که باید در طراحی سایت به آن مسلط بود.
• CSS: بعضی از قالب هایی که در HTML وجود ندارد در این زبان می توان از آن بهره برد.
• :Java script اگر می خواهید از فرم های پویا یا تنوع منوها برای سایت خود استفاده کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از این نوع زبان برنامه نویسی می باشد.

یادگیری طراحی سایت از ابتدا

اگر به یادگیری طراحی سایت علاقمند می باشید و می خواهید به یادگیری طراحی سایت از ابتدا آموزش ببینید می توانید با خواندن مقاله های مختلف و یا دیدن ویدیوهای آموزشی در اینترنت به یادگیری طراحی سایت بپردازید همچنین کلاس های آموزشی مختلفی هم برگزار می شود که می توانید در کلاس ها شرکت کنید. علاوه بر این موارد که بیان کردیم کتاب های آموزشی بسیاری هم وجود دارد که با مطالعه کتاب ها می توانید به آموزش طراحی سایت از ابتدا بپردازید.

مدت زمان یادگیری طراحی سایت

یادگیری طراحی سایت کار دشواری نیست تنها کاری که باید انجام دهید تمرین تمرین تمرین می باشد. نمی توان برای یادگیری طراحی سایت بازه‌ی زمانی مشخصی را بیان کرد چرا که به خود شما بستگی دارد که چقدر به تمرین بپردازید اما می توان حداقل 3 ماه را در نظر گرفت.

شرکت طراحی سایت

شما برای انجام یک طراحی سایت حرفه ای می توانید آن را به بهترین شرکت طراحی سایت بسپارید تا با تیم حرفه ای و مجرب خود اقدام به ایجاد سایت کند اما تنها طراحی سایت کفایت نمی کند بلکه سئو و بهینه سازی قوی، گرافیک عالی متناسب با سایت و سایر عوامل در یک سایت ایده ال تاثیر گذار خواهد بود. شرکت طراحی سایت بسیاری وجود دارد که می توانید مراجعه حضوری و مشاوره داشته باشید.