چکیده:

پورتال ها اساساً ریز سایت هایی هستند که محتوای جمع شده ایمن را در خود جای داده اند و می توانند برای اهداف داخلی (شبکه های داخلی) یا برای اشتراک دانش خارجی (شبکه های خارجی) استفاده شوند. هدف هر پورتال این است که خود را از طراحی وب سایت اصلی شرکت متمایز کند، تجربه وب جداگانه و متمرکزتری را برای بازدیدکنندگان فراهم کند و این دقیقاً همان چیزی است که درگاه ها به دست می آورند. آنها می توانند حس اجتماع را برانگیخته و به ایجاد پیوند قوی تری بین شرکت شما و افرادی که اجازه دسترسی به آنها را دارند کمک کنند.

پورتال چیست و فاکتورهای مهم ساخت پورتال-طراحی سایت

پورتال چیست

به عنوان مثال، بسیاری از مشتریان صنعت بهداشت و درمان علاقه به ایجاد درگاه های بیمار و پزشک کرده اند. با ارائه یک روش ساده و کارآمد برای دسترسی به منابع آموزشی (به صورت فیلم، عکس، اسناد و غیره) از طریق این کانال ها، آنها می توانند به عنوان شرکای ارزشمند و رهبران اندیشه در عین بهبود روابط خود با افراد و تیم های اصلی، برجسته شوند.
نمونه های دیگری از پورتال های مشتری محور وجود دارد که در صنایع مختلف اعمال می شود، اما یک نوع که برای همه جهانی است، اینترانت های داخلی و مبتنی بر کارمندان هستند. این سیستم عامل ها به سازمان ها امکان می دهند ارتباطات شرکتی خود را ساده کنند (به عنوان مثال از طریق اعلامیه ها و تقویم های رویداد)، روند کار را تسهیل کنند (به عنوان مثال گزارش هزینه ها، درخواست های PTO) و ایجاد یک محیط پایگاه دانش خود سلف سرویس جستجو برای دسترسی کارکنان به منابع شرکت ضمن اتصال همزمان آنها از طریق ابزارهای مشترک (به عنوان مثال انجمن ها و تابلوهای بحث و گفتگو) بدون در نظر گرفتن محل اداره یا دفتر.

فاکتورهای مهم ساخت پورتال

• هدف

مانند هر پروژه ای، مهم است که با تشریح اهداف اصلی ایجاد یک پورتال شروع شود. باور کنید یا نکنید، این امر تا حد زیادی به تعریف الزامات تجاری و فناوری کمک خواهد کرد.
به عنوان مثال، یک پورتال اینترانت ممکن است به عنوان یک سیستم مدیریت دانش برای بهبود بهره وری کارمندان و همچنین یک مخزن اسناد و ابزار ارتباطی کارآمد شرکت که میزان توزیع مدارک فیزیکی و الکترونیکی را که به طور مداوم از طریق چندین کانال در سراسر سازمان به اشتراک گذاشته می شود، کاهش دهد.

• کاربران

افرادی را که باید به پورتال دسترسی داشته باشند شناسایی کرده و آنها را بر اساس سطح مجوزهایی که به آنها اعطا می شود، گروه بندی کنید. این به تعریف عناصر UX / UI و همچنین مدیریت محتوا ، اسناد و رسانه کمک می کند.

• محتوا

شروع به جمع آوری تمام فرم ها، اسناد، پرونده های رسانه ای و غیره که در پورتال قرار می گیرند. آیا اطلاعاتی در سیستم ها و سیستم عامل های دیگر وجود دارند که باید در پورتال قابل مشاهده باشند؟ اگر چنین است، آنها را لیست کنید. توجه داشته باشید که انواع جدیدی از ادغام داده ها ممکن است در هنگام پیاده سازی مانند راه حل Cloud Storage برای مدیریت حجم زیادی از پرونده ها معرفی شود.

پورتال چیست و فاکتورهای مهم ساخت پورتال-طراحی وب سایت

زیرساخت پورتال

1. میزبانی

اگر طراحی سایت شرکتی شما بر روی پلت فرم WordPress CMS ساخته شده است، ممکن است بخواهید آن را به چند سایت تبدیل کنید و پورتال جدید خود را در نمونه شبکه وردپرس اسکان دهید.

2. امنیت

آیا تیم IT شما در حال حاضر یک مجموعه واحد یا چندگانه Active Directories (AD) را مدیریت می کند؟ این به شما کمک می کند تا بهترین روش در رابطه با ثبت نام کاربر، ورود به سیستم، تأیید اعتبار (به عنوان مثال SSO یا ورود به سیستم) و مجوز سایر موارد کلیدی که بخشی از برنامه های امنیتی خواهند بود، مشخصات کاربر، گروه های کاربر و مجوزهای منابع خواهد بود.

3. پشتیبانی دستگاه

پورتال باید پاسخگو باشد و متناسب با اندازه ها و اندازه های مختلف صفحه نمایش تنظیم شود. اگر می خواهید (و اگر اقدامات امنیتی شما اجازه می دهد) تعامل کاربر را افزایش دهید، درج یک نسخه پورتال مناسب برای موبایل، در نظر بگیرید.

عملکرد پورتال

• جستجو کردن
این قابلیت باید به عنوان ابزاری اصلی برای کشف اطلاعات مربوط قرار گیرد.
• نیازمندی های کسب و کار
پس از جمع آوری دارایی هایی که به اشتراک گذاشته می شوند، در نظر بگیرید که چه اطلاعاتی ممکن است به خوبی فرم های الکترونیکی کار کنند تا داده ها برای اهداف گزارش و غیره جمع شوند. همچنین هر فرآیند گردش کار و اتوماسیون را در نظر بگیرید که می تواند برای انجام مجدد و اطلاع رسانی به کاربران هنگام انجام برخی اقدامات، تعریف شود.
• قالب و سبک
آیا پورتال همان سبک سایت شرکتی و یا طراحی وب سایت شما را دنبال خواهد کرد یا به اندازه کافی متفاوت است که ظاهر و احساس خود را تضمین کند؟
• ویژگی های همکاری
انواع ابزاری را که می خواهید اضافه کنید و نحوه ارائه مواردی از جمله نظرسنجی ها، تابلوهای بحث، انجمن ها، اطلاعیه ها و رسانه های اجتماعی خارجی را مشخص کنید.

پورتال چیست و فاکتورهای مهم ساخت پورتال-سئوسایت جمع بندی

با مطالعه موارد بالا سایر ویژگی های بالقوه پورتال را بیان میکنیم تا جمعه بندی مناسبی برای شما باشد. با قرار دادن موارد جدید و برجسته در صفحه اصلی پورتال، پیام های مهم را به توجه کاربر بیاورید. پشتیبانی از چند زبان و محلی سازی اهمیت ویژه ای دارد، اگر سازمان و یا پایگاه کاربر شما جهانی باشد، این ممکن است اعمال شود.
همیشه مهم است که بخاطر داشته باشید که پورتال شما، مانند هر سایت دیگری که شما مدیریت می کنید ، به دلیل عوامل داخلی (یعنی نیازهای جدید کسب و کار) و عوامل خارجی (یعنی انتظارات کاربر آنلاین) به منظور مرتبط ماندن و همچنین به حداکثر رساندن، باید پیشرفت کند. امیدواریم موارد ذکر شده راهنمای خوبی برای شما باشد در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با نونگار تماس بگیرید.