امروزه یکی از اهداف بزرگ صاحبان مشاغل راه اندازی یک سایت حرفه ای مانند طراحی سایت دیجی کالا می باشد صاحبان سایت دوست دارند تا ظاهر سایت خود را جذاب و کاربرپسند کنند. یکی از عوامل مهمی که در ظاهر سایت تاثیر به سزایی دارد انتخاب قالب مناسب می باشد اما باید در مرحله‌ی اول با ویژگی های طراحی سایت آشنا شوید و سپس به انتخاب یکی از آن ها بپردازید. ویژگی های قالب مناسب سایت را در بخش بعدی بیان می کنیم.

ویژگی های قالب مناسب

انتخاب قالب سایت

ویژگی های قالب سایت که بتواند برای سایت شما مناسب باشد باید دارای امکانات ویژه ای باشد تا کار افراد را راحت کند و بهترین راهی که می توان برای افراد در نظر گرفت را انتخاب کرد. انتخاب قالب سایت راحت می باشد اما باید با توجه به شرایط کاری خود امکانات مربوطه را در نظر گرفته و بر اساس آن قالب منایب را انتخاب کنید.
برای انتخاب قالب سایت باید توجه کنید تا ظاهر طراحی سایت شرکتی با موضوع سایت هماهنگ باشد در انتخاب رنگ بندی و تصاویری که در آن قرار دارد دقت کنید از انتخاب قالب های پیچیده و شلوغ بپرهیزید چرا که وجود این قالب ها باعث می شود تا افراد دچار سردرگمی شوند و ذهنیت آن ها را شلوغ می کند. طراحی واکنش گرا را جدی بگیرید تا کسانی که با استفاده از گوشی و تبلت خود به مشاهده سایت شما پرداختند دچار مشکلی نشوند برای چک کردن واکنش گرا بودن سایت می توانید با استفاده از Mobile friendly به چک کردن آن بپردازید. از آنجایی که افراد از مرورگرهای مختلفی استفاده می کنند بنابراین باید با مرورگرهای مختلف سازگار باشد چرا که ممکن است سایت شما در یک مرورگر به خوبی نمایش داده شود اما در مرورگر دیگر دچار مشکل شود.
یکی دیگر از موارد مهم انتخاب قالب سایت داشتن پلاگین ها (افزونه ها) می باشد. وجود بعضی افزونه ها مانند فرم تماس که هر سایتی به وجود آن نیاز دارد و یا افزونه ووکامرس که در سایت های فروشگاهی بسیار دارای اهمیت می باشد. توجه کنید که قالبی که انتخاب می کنید حتما باید دارای سرعت بارگذاری بالایی باشد تا افراد در ورود به سایت و همچنین رفتن به بخش های مختلف سایت دچار مشکل نشوند.
یکی دیگر از موارد مهمی که در انتخاب قالب سایت باید توجه کنید وجود امنیت می باشد توجه کنید که اگر از قالب های رایگان استفاده می کند از منبع معتبری دریافت کنید تا سایت شما مورد هم سارقان و هکران قرار نگیرد این نکته در فروشگاه های اینترنتی و طراحی سایت آگهی که کاربران اطلاعات حساب بانکی خود را وارد می کنند اهمیت ویژه ای دارد. اگر سایت شما می تواند خدماتی را برای افراد خارج از کشور ارائه دهد می توانید با انتخاب قالب سایت دارای امکان چند زبانه بودن کار را برای افراد خارج از کشور و کسانی که به زبان فارسی مسلط نیستند را راحت کنید تا با انتخاب زبان مورد نظر به خواندن مطالب سایت شما بپردازند. یکی دیگر از موارد انتخاب قالب سایت کیفیت کدنویسی می باشد شاید شما قالبی که انتخاب می کنید دارای ظاهر عالی و مناسب می باشد اما از کیفیت کدنویسی پایینی برخوردار باشد که می تواند در آینده مشکلاتی را برای سایت شما به وجود آورند.

قالب سایت

قالب سایت یا Site Template و Site Theme که مانند قفسه ای که در فروشگاه ها می باشد است. قالب سایت معمولا ترکیبی از تصاویرها و رنگ ها می باشد سایت بر روی آن بارگذاری می شود علاوه بر آن می توان تعداد ستون ها ،فونت های نوشته و اندازه کلی سایت را مشخص کند. قالب که پس زمینه‌ی هر سایتی می باشد باعث می شود تا نظم خاصی را برای سایت به ارمغان بیاورد.