طراحی سایت یکی از عوامل مهمی که هر کسب و کاری باید به ایجاد سایت خوب و حرفه ای اقدام کنند. داشتن طراحی سایت به تنهایی مشکلی را حل نمی کند بلکه باید برای آن وقت گذاشت و کارهای لازم را که به پیشرفت کسب و کار کمک می کند انجام دهیم. عوامل زیادی در گسترش کسب و کار و طراحی سایت تاثیر گذار می باشند که مهم ترین عوامل موجود ایجاد تولید محتوای مفید و عالی می باشد.
ما در این بخش می خواهیم راز های تولید محتوا را برای شما بیان کنیم تا با دانستن آن ها راحت تر به تولید محتوای سایت خود بپردازید. یکی از رازهای تولید محتوا که اولین و مهم ترین رازها می باشد تعیین هدف از ایجاد تولید محتوا می باشد می خواهیم با تولید از محتوا چه چیزی را بیان کنیم؟ آیا می خواهیم محصولی را برای کاربران معرفی کنیم یا هدف از ایجاد محتوا صرفا آموزش دادن می باشد.

اصول تولید محتوا

همانطور که می دانید تولید محتوا یکی از مهم ترین عوامل جذب کننده کاربران به طراحی سایت می باشد برای همین باید توجه ویژه ای به نوشتن محتوا کرد تا بر اساس سلایق بازدید کننده باشد تا کاربران را جذب وب سایت کند. تولید محتوا دارای اصولی می باشد که باید در هنگام تولید محتوا آن ها را لحاظ کرد با ما همراه باشید تا با اصول تولید محتوا آشنا شویم.
• داشتن ایده برای تولید محتوا
یکی از مهم ترین اصول تولید محتوا داشتن ایده می باشد. قبل از شروع به تولید محتوا در کنار خود دفتری را داشته باشید و شروع به نوشتن موضوعات مرتبط با طراحی سایت خود کنید و از بین موضوعات بهترین موضوع به علاوه همانی که دارای جذابیت بیش تری برای افراد می باشد را انتخاب کنید

• کلمات کلیدی
یکی از اهدافی که شما به تولید محتوا می پردازید به علاوه یکی دیگر از اصول تولید محتوا جمع آوری کلمات کلیدی می باشد. برای ایجاد محتوا به تهیه لیست کلمات کلیدی بپردازید همچنین توجه کنید همانی که توسط کاربران بیشتری جستجو می شوند را انتخاب کنید. همچنین می توانید از ابزارهایی که برای سئو وجود دارند هم کمک بگیرید.

• عنوان جذابی را برای محتوای خود ایجاد کنید
یکی دیگر از اصول تولید محتوا که به جذب کاربران کمک می کند عنوان می باشد. لازم به ذکر است که عنوان را هیچ وقت دست کم نگیرید. برای انتخاب عنوان حتما کلمه یا عبارتی که دارای جذابیت بیشتری می باشد همچنین افراد با دیدن آن کنجکاو به خواندن محتوای شما می شوند را انتخاب کنید.

• محتوای رقیب خود را چک کنید
مورد دیگری که در اصول تولید محتوا باید توجه کنیم زیر نظر گرفتن رقیبان می باشد. گاهی به محتوای رقیبان خود سر بزنید تا ببینید دلیل این که در رتبه ی بالایی قرار گرفته اند چه می باشد شما هم می توانید با ایده گرفتن از آن ها اقدام به تولید محتوا کنید تا کاربران زیادی را جذب سایت خود کنید

• محتوای طولانی بنویسید
یکی از اصول تولید محتوا ایده ال محتوایی با حداقل 500 کلمه می باشد یعنی محتوایی که ایجاد می کنید تعداد کلمات آن ها زیر 500 نباشد همینطور که برای کاربران جذابیتی ندارند، از نظر گوگل هم کیفیت ندارد.

• در محتوای خود تصاویر جذاب استفاده کنید
در محتوایی که ایجاد می کنید از نوشتن متن های طولانی و پشت سر هم بپرهیزید. حتما سعی کنید از تصاویر جذاب و زیبایی استفاده کنید تا زیبایی سایت و محتوای خود را چند برابر کنید.

• سعی کنید مقالات آموزشی بپردازید
یکی دیگر از اصول تولید محتوا ارائه مطالب آموزشی برای افراد می باشد با ایجاد محتوای آموزشی برای مثال آموزش طراحی سایت که افراد زیادی به دنبال مطالب مفید می باشند می توانید کاربران زیادی را جذب کنید.

• متا تگ عنوان را فراموش نکنید
متا تگ بخش مهمی برای گوگل همچنین اصول تولید محتوا به شمار می آید چرا که اولین موردی را که گوگل می بیند متا تگ می باشد. عنوانی که انتخاب می کنید دقت کنید که حتما به متن محتوا مرتبط باشند در غیر این صورت گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد.

• مقالات مرتبط را دسته بندی کنید
یکی از استراتژی های مهم برای اصول تولید محتوا دسته بندی کردن مقالات می باشد. شما می توانید مقالات مرتبط را دسته بندی های مخصوص به خود قرار دهید تا هم لینک دهی به راحتی انجام گیرد هم کاربران با توجه به علاقه ای که دارند در بخش های مربوطه می روند.

• نکات نگارشی را به درستی رعایت کنید
برای رعایت اصول تولید محتوا حتما نکات نگارشی را به درستی رعایت کنید. هر کجا که لازم بود از نقطه، کاما و ویرگول استفاده کنید در غیر این صورت وجه ی بدی را در نظر بازدید کننده در پی خواهد داشت.

• لینک دهی را فراموش نکنید
لینک دادن به صفحات دیگر هم موجب راحت تر منتقل شدن افراد به بخش های مورد نظر همچنین افزایش رتبه ی شما در نظر گوگل می شود. لازم به ذکر است با این حرکت ارزش و اعتبار سایت شما هم بالا می رود.

رراز های تولید محتوا

تولید کننده محتوا

همانطور که می دانید تولید محتوا یک شغل است و کسی که آن را تولید می کند تولید کننده محتوا گفته می شود. فردی که به تولید محتوا می پردازد اول چندین منبع را مطالعه می کند با تحقیق و بررسی های لازم و با دانش و تجربه ی خود اقدام به تولید محتوا می کنند. وظایف تولید کننده محتوا در بهترین شرکت طراحی سایت:
• مسئولیت پذیری
مسئولیت پذیری شرط اول می باشد. کسی که تولید کننده محتوا می باشد باید مسئولیت محتوای ایجاد شده توسط خود را بر عهده گرفته و حس مسئولیت پذیری بالایی را داشته باشد.

• دلسوز
فرد تولید کننده محتواعلاوه بر مسئولیت پذیر بودن باید دلسوز هم باشد یعنی هر مطلبی را همینطوری در محتوایی که ایجاد می کند نیاورد، بلکه به شکل درست مبتنی بر اصول و قوانین به نوشتن محتوا بپردازد.

• داشتن مهارت
شخص تولید کننده محتوا حتما باید مهارت هایی را در زمینه کامپیوتر داشته باشد تا به سرعت به انتشار مطالب بپردازد همچنین علاوه بر داشتن مهارت، خلاقیت هم داشته باشد تا به ایجاد مطالب خوبی برآید.

سوالات رایج در خصوص تولید محتوا چیست؟

انواع محتوا کدام است؟
محتوا به دسته های مختلفی تقسیم می شود از جمله: محتوای متنی ، محتوای صوتی ، محتوای تصویری.
که همانطور از نام آن ها پیداست محتوای متنی با استفاده از نوشتن مطلب برای افراد مناسب می باشد.
محتوای صوتی: که با استفاده از صوت ، پادکست به ارائه مطلب برای افراد می پردازند.
محتوای تصویری: این نوع محتوا مانند تیزر عمل می کند همچنین به ارائه محتوای جذاب برای افراد می پردازند.

تولید محتوا و سئو چه ارتباطی با هم دارند؟
ممکن است که این عبارت معروف را زیاد شنیده باشید که محتوا پادشاه است بدون محتوا نه سایت نه گوگل هیچ ارزشی نخواهند داشت. بنابراین گوگل افراد را مجبور به تولید محتوا ارزشمند و مفید می رساند تا کاربران رضایت کاملی را داشته باشند.

چگونه به سفارش تولید محتوا بپردازیم؟
شرکت ها و تیم های زیادی هستند که به تولید محتوا می پردازند شما می توانید به راحتی با مراجعه حضوری به شرکت ها و یا ثبت نام در سایت ها اقدام به سفارش تولید محتوا برای سایت خود کنید.