برای آمدن سایت در اولویت گوگل نیاز به انجام کارهای مختلف سئو می‌باشد که باید به آن‌ها توجه کنید کارهایی مانند ایجاد محتوای مناسب کاربر پسند، لینک گذاری، انتخاب کلمات کلیدی مناسب، لینک سازی، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا و... خیلی از مواردی که در سئو سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. ما در این بخش می‌خواهیم به بک لینک بپردازیم.
به دریافت لینک از سایت‌های دیگر به طراحی سایت خودتان بک لینک یا لینک سازی گفته می‌شود. با این روش می‌باشد که شما می‌توانید با قرار دادن لینکی بر روی متن یا تصویر مورد نظر کاربران را با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری منتقل کنید. بک لینک‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند مانند بک لینک فالو، نوفالو، لینک داخلی و لینک خارجی.

بک لینک چیست؟-طراحی سایت

چگونه بک لینک بگیریم؟

در چند سال اخیر توجه زیادی به لینک سازی و بک لینک شده است. اگر شما بک لینک مناسبی را برای سایت خود دریافت کنید بیش‌تر راه را به درستی طی کرده‌اید و هر چه بیشتر به اهداف خود نزدیک می‌شوید. ممکن است برای شما سوال پیش آید که چگونه بک لینک بگیریم؟ ما در این بخش مواردی که با رعایت آن می‌توانید بک لینک‌های مناسبی را بگیرید را برای شما معرفی می‌کنیم تا به اهداف خود برسید. اگر می‌خواهید تا بک لینک‌های مناسب دریافت کنید حتما توجه کنید تا سایت شما در مرحله اول از سرعت بالایی برخوردار باشد از طرفی حتما ریسپانسیو باشد تا افراد موبایلی بتوانند به راحتی در نمایشگرهای دیگر مانند موبایل و تبلت آن‌ها را مشاهده کنند.

1.لینک‌های شبکه اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی را در طراحی وب سایت و موفقیت کسب ‌و کار دارد کاربران نیز به شبکه‌های اجتماعی بسیار علاقمند بوده و به محض مشاهده آن‌ها دوست دارند تا صفحه مورد نظر را برانداز کنند. شبکه‌های اجتماعی نه تنها برای سئو سایت شما مفید می‌باشد بلکه در معرفی برند و بیشتر شناساندن کسب ‌و کارتان به افراد بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

2.ایجاد محتوای عالی برای سایت

داشتن محتوای عالی یکی دیگر از استراتژی‌های بارز یک سئو سایت می‌باشد. که اگر به آن توجه کنید و مطالب مهمی را در آن قرار دهید تا کاربران رضایت کاملی را از آن دریافت کنند همچنین سایت‌های دیگر لینک شما را در صفحات خود قرار دهند.

3.پاسخگویی

یکی دیگر از روش‌هایی که برای بک لینک گرفتن بسیار مناسب می‌باشد این است که در صورت مشاهده پرسشی در شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌ها یا گروه‌های مرتبط که پاسخ آن را می‌دانید جواب دهید و در صورت نیاز لینک سایت خود را نیز قرار دهید.

4.نوشتن پست مهمان

بسیاری از سایت‌ها به کاربران خود اجازه می‌دهند که مطالبشان از طریق سایت آن‌ها منتشر کنند شما با تهیه مطلبی مناسب و قرار دادن آدرس صفحات داخلی و مرتبط با سایت می‌توانید یک بک لینک عالی را برای خود ایجاد کنید.

5.بک لینک از سایت‌های خبری

یکی دیگر از روش‌های کسب بک لینک، از سایت‌های خبری می‌باشد به همین منظور شما باید در سایت خود محتوایی را تولید کنید تا مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد. این روش می‌تواند بسیار به سایت شما کمک کند. علاوه بر این می‌توانید از طراحی سایت آگهی نیز کمک بگیرید.

اهمیت بک لینک به صفحات داخلی

بک لینک به صفحات داخلی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد از جمله اعتبار صفحه سایت شما افزایش می‌یابد. یعنی اگر شما بک لینک‌های مناسبی را برای صفحه اصلی خود در نظر بگیرید اعتبار صفحه اصلی شما بالا رفته و بیشتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. از طرفی با بک لینک مناسب به صفحات داخلی به افزایش اعتبار دامنه خود کمک ویژه‌ای خواهید کرد. مورد دیگر اینکه باعث می‌شود تا ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند زمانی که شما لینک‌های بیشتری از طراحی وب سایت ‌های مختلفی داشته باشید کاربران بسیاری را جذب سایت کرده ترافیک سایت افزایش چشمگیری خواهد داشت.

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که بر روی سایت مورد نظر انجام می‌شود تا رتبه بالایی را از نظر گوگل دریافت کند سپس در اولویت نتایج گوگل قرار گیرد. گوگل قوانینی را ایجاد کرده تا بر اساس آن به سایت‌ها امتیازدهی کنند و به همین منظور برای این که به طور عادلانه به انتخاب سایت مورد نظر برآیند الگوریتم‌هایی را استخدام کرده تا هر کدام بر اساس وظایفی که بر عهده دارند به سایت مربوطه امتیاز دهند.

سوالات مرتبط:

چه چیزی کیفیت بک لینک را تعیین می‌کند؟
میزان اعتبار دامنه سایت، رتبه اسپم و رتبه الکسا سایتی که از آن لینک دریافت می‌کنید کیفیت بک لینک را تعیین می‌کند. هرچه اعتباردامنه بالاتر و رتبه اسپم و الکسا پایین‌تر باشد سایت از کیفیت بیشتری برخوردار از و بک لینک مفیدتری خواهید داشت.

رایج‌ترین لینک سازی خارجی کدام است؟
خرید بک لینک متنی، خرید ریپورتاژ آگهی، کامنت گذاری در سایت‌های معتبر، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، ساخت پروفایل در سایت‌های معتبر و... می‌باشد.

آیا فقط لینک Do Follow تاثیرگذار می‌باشد؟
بسیاری از افراد به دنبال لینک‌های Dofollow می‌باشند اما این را بدانید که قرار دادن لینک‌های Do follow بدون No follow تاثیری نخواهد داشت بلکه در سئو تاثیرات منفی نیز خواهد گذاشت.

گوگل چگونه متوجه غیر طبیعی بودن بک لینک‌ها می‌شود؟
یکی از ابزارهایی که گوگل برای شناسایی این موارد دارد الگوریتم‌ها می‌باشند. الگوریتم پنگوئن نیز وظیفه شناسایی طبیعی یا غیر طبیعی بودن لینک‌ها را بر عهده دارد. که اگر غیر طبیعی بودن لینک شما را شناسایی کند آن را جریمه خواهد کرد.

لینک نوفالو چه تاثیری در سایت ما می‌گذارد؟
طبق اعلام گوگل لینک نوفالو هیچ ارزشی را برای سایت ما به ارمغان نمی‌آورد. فقط تعادلی را میان لینک‌های فالو و و نوفالو برقرار می‌کند همچنین احتمال جریمه شدن سایت را کاهش می‌دهد.