URL که مخفف Uniform Resource Locator می باشد اگر به آدرس بالای صفحه سایت نگاه کنید می توانید یک نمونه از URL را ببینید. اولین موردی که بازدید کننده و موتورهای جستجو با آن رو به رو می شوند همین آدرس سایت و یا URL می باشد. یکی از فاکتورهای مهم سئو و بهینه سازی ساختار آدرس URL می باشد خصوصا در طراحی سایت فروشگاهی که همه روزه نرخ ترافیک زیادی را طلب میکند. این مورد که همیشه در جلوی دید بازدید کنندگان می باشد در انتخاب نام آن باید توجه کنید تا مورد رضایت بازدید کنندگان همچنین موتورهای جستجو قرار گیرد. به همین منظور باید به نکات مربوط به بهینه سازی url سایت توجه کنید تا رتبه‌ی بالایی را از نظر گوگل همچنین کاربران دریافت کنید.

اصول اولیه سئو

سئو به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برای بهبود رتبه ساخت سایت در نتایج گوگل انجام می شود تا گوگل سایت مورد نظر را در اولویت خود قرار دهد همچنین در نتایج جستجوی افراد نمایش داده شود بنابراین برای موفقیت سایت باید به اصول اولیه سئو آشنا بود تا با انجام صحیح فرآیند سئو بهترین سایت به مشاهده بازدید کنندگان برسد مانند فعالیت در شبکه های اجتماعی، لینک سازی، داشتن کلمات کلیدی مناسب با کسب و کار، داشتن آدرس سایت کاربر پسند، بهینه سازی سرعت، ریسپانسیو بودن، تولید محتوای مفید و کاربر پسند، انتخاب عنوان جذاب.

بهینه سازی url سایت

نوشتن آدرس سایت

برخی افراد نوشتن آدرس سایت را دست کم می گیرند و به راحتی از کنار آن رد می شوند اما باید توجه کنند که یکی از فاکتورهای مهم بهینه سازی می باشد که در جذب افراد همچنین افزایش یا کاهش ترافیک تاثیر به سزایی را بر جای می گذارد نکاتی که باید در نوشتن آدرس سایت رعایت کنیم عبارتند از:
• استفاده از کلمات کلیدی مناسب
یکی از مهمترین فاکتورهای سئو انتخاب URL مناسب که حاوی کلمات کلیدی می باشد است. استفاده از کلمات کلیدی می تواند به افزایش رتبه سایت شما بسیار کمک کند اما توجه کنید که بیش تر از دو کلید واژه اصلی در آدرس استفاده نشود.

• کوتاه بودن آدرس URL
یکی دیگر از نکاتی که باید در نوشتن آدرس سایت رعایت کنید کوتاه بودن آدرس URL می باشد. در عین کوتاهی مفهوم کلمه را برساند اگر آدرس شما این ویژگی را داشته باشد گوگل راحت تر آن را ایندکس می کند.

• داشتن URL خاص برای صفحه اصلی
صفحه اصلی طراحی وب سایت مهمترین و قدرتمند ترین صفحه در سایت شما می باشد. همچنین بیشترین لینک های ورودی از صفحات دیگر را صفحه اصلی شما دریافت می کند که باعث افزایش ترافیک سایت می شود. به همین منظور باید در نوشتن آدرس سایت یک URL خاص مختص به خود را داشته باشد.

• استفاده از کوچک بزرگی کلمات
اگر در نوشتن آدرس سایت URL خود از حروف بزرگ و کوچک استفاده می کنید توجه کنید که در سرور لینوکسی به مشکل خواهید خورد چرا که سرور لینوکس آن را دو آدرس جدا حساب می کند اما در سرور ویندوز مشکلی ایجاد نمی کند.

• استفاده از آندرلاین و خط فاصله برای فاصله گذاشتن
در نوشتن آدرس سایت اگر می خواهید بین کلمات فاصله بیاندازید توجه کنید که از آندرلاین _ ) ( یا هایفن – ) ( استفاده کنید. استفاده از این خط ها برای جداسازی می تواند به خوانایی بهتر موتورهای جستجو کمک کند.