Google E-A-T دستورالعمل جدیدی در نتایج جستجو نیست. E-A-T مخفف Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness است. این اصطلاح گوگل است که در سال 2018 برای مجموعه ای از استانداردهای کیفیت وب سایت که توسط آزمایش کنندگان کیفیت هنگام ارزیابی وب سایت ها اعمال می شود، معرفی شده است. تخصص، اقتدار، قابل اعتماد بودن سه رکن اصلی ارزیابی وب سایت را توصیف می کند.

الگوریتم EAT گوگل-طراحی سایت

آپدیت الگوریتم EAT گوگل

E-A-T برای اولین بار در ژوئیه 2018 وقتی گوگل دستورالعمل های Quality Rater خود را به روز کرد ، بطور گسترده ای به آگاهی عمومی رسید. در این تغییر آمده است که محتوای مربوط به مباحث مربوط به سلامت باید توسط متخصصان پزشکی نوشته شود تا به اندازه کافی معتبر و قابل اعتماد تلقی شود تا انتظارات کاربر را برآورده سازد. چندی نگذشته بود که تغییر در الگوریتم گوگل باعث تحرک عظیمی در بخش بهداشت شد و «E-A-T Update» به کتابهای تاریخچه آپدیت گوگل اضافه شد. به دنبال آن بسیاری از سایت های سلامت با تغییرات چشمگیری رو به رو شدند. مشاهداتی از این دست نشان می دهد که گوگل در ارزیابی موضوعات حساس YMYL مانند سلامتی ، هنوز یک روش یکنواخت و ثابت برای محاسبه E-A-T ندارد.

تاثیر EAT در رتبه بندی انواع وب سایت

در این بخش، نگاه دقیق تری به آنچه گوگل در مورد معیارهای E-A-T در دستورالعمل های کیفیت سنج می گوید، خواهیم داشت. پیشنهاد گوگل هنگام ارزیابی کیفیت صفحه (PQ) این است که آنها ابتدا باید "هدف واقعی صفحه" را بفهمند. آنها باید بر اساس تفسیر خود از این هدف، تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن محتوا و خود صفحه را ارزیابی کنند.
• سلامت: برای دستیابی به نمره E-A-T بالا ، محتوا در فضای سلامت باید توسط افراد یا سازمانهایی با دانش پزشکی متخصص ایجاد شود. همچنین باید مرتباً بررسی و به روز شود مانند طراحی سایت بیمه .
• اخبار: مقالات خبری با درجه عالی باید استانداردهای حرفه ای روزنامه نگاری با کیفیت را داشته باشند. آنها باید عینی باشند و به کاربران در درک بهتر وقایع کمک کنند. منابع خبری که امتیاز خوبی در E-A-T دارند معمولاً دستورالعمل های ویرایشی و فرآیندهای تأیید اطلاعاتی را که منتشر می کنند.
• علمی: وب سایت هایی که اطلاعاتی در مورد موضوعات علمی ارائه می دهند باید توسط افراد یا سازمان هایی با پیشینه مربوط ایجاد شوند و باید اجماع علمی پذیرفته شده را در مورد موضوعات ارائه دهند.
• حقوقی و مالی: مشاوره های مالی ، حقوقی و مالیاتی یا اطلاعات مربوط به موضوعات مشابه ، اگر از طریق منابع معتبر ارائه شود و به طور منظم مطابق با هرگونه پیشرفت در چارچوب های قانونی و غیره به طور منظم نگهداری و به روز شود ، باید امتیاز E-A-T بالایی کسب کنند.
• تالارهای گفتمان: دستورالعمل های Google Quality Rater هنگام پرداختن به این سوال که آیا به تالار گفتمان و صفحات پرسش و پاسخ نمره E-A-T بالا داده می شود، بین موضوعات مختلف تفاوت قائل می شوند. برخی از انواع اطلاعات به طور انحصاری در انجمن ها و بحث های آنلاین یافت می شود که محلی را برای جامعه متخصص فراهم می کند تا دیدگاه های ارزشمندی درباره موضوعات خاص داشته باشد. یک مثال کاملاً متفاوت، انجمنی برای سرطان کبد است که افراد مبتلا به این بیماری را دور هم جمع می کند. در این حالت، مردم تجربیات شخصی خود را به اشتراک می گذارند، اما توصیه های پزشکی متخصصی ارائه نمی دهند، زیرا اطلاعات دقیق پزشکی فقط باید از پزشکان یا سایر متخصصان بهداشت باشد.
توصیه مفید گوگل این است: درباره موضوع صفحه فکر کنید. چه نوع تخصصی لازم است تا صفحه به خوبی به هدف خود برسد؟

الگوریتم EAT گوگل-طراحی وب سایت

آیا EAT یک فاکتور رتبه بندی گوگل است؟

در دستورالعمل های کیفیت رتبه مشخص شده است که گوگل هنگام ارزیابی نتایج جستجو به موضوعات حساس YMYL توجه زیادی نشان می دهد. با این حال، کارشناسان گوگل بارها اظهار داشتند که E.A.T به خودی خود یک عامل رتبه بندی نیست. یکی دیگر از سخنگوهای عمومی گوگل، نیز اخیراً گفته است که سیستم های گوگل به دنبال E-A-T نیستند. در عوض، این ارزیابی کنندگان کیفیت هستند که معیارهای E-A-T را برای ارزیابی کیفیت نتایج جستجو اعمال می کنند. در حالت ایده آل، نتایج جستجوی مبتنی بر الگوریتم با نتایج ارزیابی ارزیابی کنندگان کیفیت مطابقت دارد.
بنابراین، ما می دانیم که تلاش گوگل در مورد تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن مطالب، همانطور که توسط E-A-T تعریف شده است، به ویژه برای موضوعات حساس YMYL مانند بهداشت، امور مالی،علمی ، حقوق و برخی از حوزه های خبری زیاد است. به این ترتیب وب سایت هایی که امیدوارند در این زمینه ها به رتبه های برتر برسند باید توجه ویژه ای به وضعیت تخصصی محتوای خود داشته باشند. تا این حد، E-A-T می تواند یک عامل رتبه بندی برای طراحی وب سایت های دارای محتوای حساس در نظر گرفته شود، زیرا محتوا با کیفیت پایین و صفحه ای غیرقابل اعتماد احتمالاً منجر به پایین آمدن رتبه سایت می شود.

5 راه برای بهبود رتبه E-A-T وب سایت

تمرکز موضعی: هرکسی که بخواهد خود را به عنوان یک متخصص در یک موضوع YMYL جای دهد، باید با دقت و به طور دقیق حوزه موضوع خود را تعریف کند و از تلاش برای تجارت همه جانبه خودداری کند. در گذشته، بسیاری از انجمن ها و صفحات پرسش و پاسخ با مشکل روبرو بودند زیرا بسیاری از زمینه های مختلف مورد علاقه را پوشش می دادند، در حالی که در ارائه محتوای ویژه قوی برای موضوعات جداگانه موفق نبودند. این امر رقابت با سئو سایت وب سایت های تخصصی تر را برای آنها دشوار می کند.
کیفیت و به روز بودن مطالب: اولویت اصلی وب سایتی که به دنبال دستیابی به رتبه بالایی از کیفیت صفحه است باید ایجاد محتوای قابل اعتماد و قابل اعتماد باشد. محتوا همچنین باید در فواصل منظم بررسی و به روز شود. هنگام تازه کردن محتوا، بسیار مهم است که تاریخی که آخرین بار اصلاح شده است، به وضوح نمایش داده شود.
نمایش نام مولف: نویسندگان هر یک از مطالب باید مشخص شوند. اطلاعات اضافی نویسنده مانند شرح مختصر، CV و پیوند به سایر نمایه های آنلاین نیز به ارتقا سطح تخصص نویسنده (و وب سایت) کمک می کند. گزینه های تماس، چاپ دقیق وب سایت و صفحه "درباره ما" از دیگر روش های افزایش اعتماد هستند. اگر نویسنده ای در سایر صفحات معتبر یا کانال های رسانه های اجتماعی خود، جایی که مطالب (با کیفیت بالا) ارسال می کند، نیز می تواند با ذکر نام یا لینک مستقیم کمک به بهبود نمره E-A-T وب سایت خود کند.
ایجاد اعتماد از طریق طراحی وب: گواهینامه ها، مانند گواهینامه های ارائه شده توسط فروشگاه های معتمد، می توانند اعتماد کاربران به طراحی سایت را افزایش دهند. همچنین استفاده از HTTPS برای انتقال داده ایمن یا همکاری با شرکای تبلیغاتی می تواند اعتماد مشتری را افزایش دهد.