یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در طراحی سایت به آن توجه کنید سئو و بهینه سازی سایت می باشد. دقت کنید که طراحی سایت بدون سئو و بهینه سازی از ارزش و اعتباری برخوردار نمی باشد. چرا که با وجود سئوی خوب و عالی سایت شما بر روی اولویت گوگل قرار خواهد گرفت همچنین در نتایج برتر جستجوی افراد قرار می گیرید و در صورت رضایت آن ها مشتریان بی شماری را جذب سایت می کنید به همین منظور آموزش سئو رایگان می تواند به شما کمک کند تا اصطلاحات و موارد کلی در سئو را فرا گیرید.

سئو عالی

قبل از شروع به آموزش رایگان سئو ببینیم که اصلا منظور از سئو عالی چیست؟ سئو سایت به اقداماتی گفته می شود که بر روی سایت انجام می شود تا سایت مورد نظر از امتیاز بالایی برخوردار شود همچنین در اولویت گوگل قرار گیرد. همانطور که مطلع هستید کاربران به موتور جستجوی گوگل اعتماد بیشتری دارند و جستجوی خود را در گوگل انجام می دهند. بنابراین با داشتن سئو عالی و قرار گرفتن سایت شما در اولویت گوگل می تواند در کسب و کار شما تحولی بزرگ ایجاد کند.

آموزش رایگان سئو

آموزش سئوی مبتدی

موتورهای جستجو به رضایت افراد و کاربران توجه می کنند هرچقدر افراد از سایت مورد نظر رضایت بیشتری داشته باشند رتبه‌ی بالاتری را نیز در نظر موتورهای جستجو دریافت می کنند بنابراین هرچقدر در طراحی سایت خود به سلایق افراد توجه کنید همچنین متناسب با نظرات افراد سایت خود را طراحی و رضایت آن ها را جلب کنید شانس شما در آمدن به اولویت گوگل بیشتر خواهد شد. آموزش سئوی مبتدی دارای نکات مهمی می باشد از جمله:
• کلمات کلیدی مناسب
اولین مرحله برای آموزش سئوی مبتدی سایت یافتن کلمات کلیدی مرتبط می باشد. شما باید کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را نسبت به حوزه‌ی کسب و کار شما دارند را پیدا کرده و آن ها را در سئوی سایت خود به کار ببرید.

• انتخاب نام دامنه مناسب
از آن‌ جایی که نام دامنه اولین مکانی است که موتورهای جستجو به آن مراجعه می کنند، انتخاب نام دامنه مناسب می تواند تاثیر به سزایی در جذب کاربران و امتیازدهی موتورهای جستجو داشته باشد. توجه کنید که نام انتخابی شما باید ساده، کوتاه و متناسب با کسب و کار شما باشد.

• ساختار URL مناسب
ساختار URL یکی دیگر از موارد آموزش سئوی مبتدی می باشد. در URL خود باید از کلمات مناسب که قابل فهم همچنین بیان کننده موضوع آن صفحه می باشد استفاده کنید.

• تولید محتوای مناسب سایت
مورد بعدی که در آموزش سئوی مبتدی باید به آن توجه کنید تولید محتوای مناسب می باشد. زمانی که کاربران موردی را جستجو می کنند انتظار دارند تا با سایت هایی که مطالب مفید و مهمی را در اختیار آن ها قرار می دهند رو به رو شوند. به همین منظور باید به محتوای مناسب در وب سایت خود اهمیت دهید.

• سرعت سایت
یکی دیگر از موارد مهمی که باید در آموزش سئوی مبتدی سایت خود به آن توجه کنید سرعت سایت می باشد. اگر سرعت بارگذاری سایت شما پایین باشد کاربران به سرعت سایت شما را بسته و به سراغ سایت های دیگری می روند چرا که دوست دارند سایت مورد نظر از سرعت بالایی بهره مند باشند و به هر قسمتی که می خواهند به راحتی دسترسی پیدا کنند. هر موردی که سرعت سایت شما را کند می کند، حذف کنید.

• ایجاد بک لینک
بک لینک ها به اقداماتی گفته می شود که کاربران با کلیک بر روی آن، به سایت شما انتقال پیدا می کند. شما با قرار دادن توضیحات مختصر همچنین لینک دادن به سایت خود می توانید افراد را به سمت سایت خود هدایت کنید. این امر باعث بهبود رتبه همچنین ترافیک سایت شما می شود.

• انتخاب تصاویر جذاب
یکی دیگر از مواردی که افراد با دیدن آن جذب طراحی سایت شما می شوند وجود تصاویر جذاب در محتوای شما می باشد. اگر در مرحله‌ی آموزش سئوی مبتدی می باشید توجه کنید که تصاویر در محتوا بعد از کیفیت و نوشته های محتوا حرف اول را می زند. محتوای شما نباید پر از متن باشد چرا که بازدید کننده با دیدن آن ها رغبتی به خواندن آن محتوا نمی کنند اما وجود تصاویر جذاب باعث می شود تا تنوع و زیبایی را در مطالب شما ایجاد کند. علاوه بر این برای تصاویری که قرار داده اید نام فایل مناسبی انتخاب کنید تا در صورتی که در بارگذاری تصاویر شما مشکلی ایجاد شد، موتورهای جستجو متوجه موضوع تصاویر شوند.

• متا تگ های مناسب
یکی از پر اهمیت ترین مواردی که باید در آموزش سئوی مبتدی به آن توجه کنید، وجود متا تگ ها می باشد که تاثیر مستقیمی بر روی طراحی وب سایت شما خواهد گذاشت.

• واکنش گرا بودن
یکی دیگر از مواردی که در آموزش سئوی مبتدی باید توجه کنید واکنش گرا بودن سایت شما می باشد یعنی زمانی که سایت خود را طراحی کردید حتما توجه کنید تا در قالب موبایل و تبلت هم به خوبی نمایش داده شود.

• قرار دادن لینک های شبکه اجتماعی در سایت
شبکه های اجتماعی یکی از فضاهای مهمی می باشد که افراد بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند بنابراین داشتن لینک شبکه های اجتماعی در سایت، همچنین فعالیت بالای شما در آن باعث می شود تا سئو و بهینه سازی بالایی را برای وب سایت و طراحی اپلیکیشن داشته باشید.

کتاب آموزش سئو

آیا به دنبال یک کتاب آموزش سئو می باشید و نمی دانید که کدام یک از کتاب های موجود در بازار مناسب شما می باشند؟ ما به شما کتاب " سئو برای همیشه " را معرفی می کنیم. این کتاب می تواند مفاهیم استاندارد و همیشگی سئو را برای شما بیان کند تا شما درک درستی را از آن داشته باشید.

سوالات متداول سئو:

تاثیر تگ Alt در سئو چه می باشد؟
موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را ببینند اما می توانند با استفاده از تگ Alt بدانند که تصویر مورد نظر در رابطه با چه موضوعی صحبت می کند بنابراین وجود تگ Alt در سایت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

کلاه سفید در سئو چیست؟
اقداماتی که زیر نظر قوانین گوگل برای بهبود سئو انجام می شود کلاه سفید گفته می شود.