گرایش پارالاکس در طراحی سایت

گرایش پارالاکس در طراحی سایت

گرایش پارالاکس در طراحی سایت

امروزه یکی از جدیدترین گرایش ها در حوزه طراحی سایت ، پارالاکس است . پارالاکس شامل عناصری متحرک است اما نباید آن ها را با انیمیشن ها اشتباه گرفت . روند کاری این گرایش به این صورت است که با جمع آوری برخی از المان های دیگر گرایشات ، موجب جذب مخاطب و افزایش مدت زمان استفاده کاربران از وب سایت شما می شوند.
گرایش پارالاکس چیست ؟
گرایش پارالاکس را نباید با گرایش های پس زمینه متحرک که قبلا شاهد آن ها بودیم اشتباه بگیریم زیرا با یکدیگر تفاوت دارند. تفاوت اصلی در این گرایش نبودن "اسکرین" ها است . فرآیند کاری اسکرول ها به صورت حرکتی دنباله دار به همراه تغییر رنگ پس زمینه می باشد هم چنین شامل تعدادی انیمیشن متحرک می باشد که با اسکرول حرکت می کنند. حرکت المان ها در این گرایش خلاف سایر گرایش های اسکرول پارالاکس به صورت بسیار آرام و ملایم می باشد .
دقت در انتخاب و طراحی حرکت :
حرکت movement مهم ترین افکت این گرایش محسوب می شود. طراحان می بایست در طراحی وب سایت مابین افکت های پویا نمایی شده و متحرک ، اسکرول ایجاد کنند. البته زیاده روی در افکت های حرکتی می تواند باعث از دست دادن مخاطب شود چراکه ازدیاد افکت های حرکتی حس خوبی به کاربر نخواهد بخشید . حفظ بالانس در طراحی سایت بسیار مهم می باشد . بالانس در واقع به معنای توانایی استفاده از پس زمینه متحرکو افکت های پویا نمایی شده در کنار یکدیگر می باشد.
مزایا طراحی وب سایت پارالاکس :
• تکنیکی مناسب برای بخشیدن زیبایی و جذابیت به صفحات وب سایت
• استفاده کاربردی از حرکت در وب سایت به منظور معرفی خدمات و محصولات یک شرکت
• افزایش حس کنجکاوی کاربران و میزان ماندگاری آن ها در وب سایت
• استفاده از نمایش سه بعدی و عمق بخشیدن به صفحات وب سایت
طراحی سایت پارالاکس مناسب چه نوع سایت هایی است ؟
طراحی وب سایت پارالاکس مناسب صفحاتی هم چون نمونه کار ، معرفی محصولات و صفحات ثبت نام می باشد . به طور کلی می توان گفت این نوع طراحی بیشتر مناسب وب سایت هایی با صفحات کم و بازدیدکننده بالا مناسب می باشد .