کش کردن و مزایای آن در طراحی سایت

کش کردن و مزایای آن در طراحی سایت

کش کردن و مزایای آن در طراحی سایت


کش کردن و مزایای آن در طراحی سایت
اصطلاح کش کردن در طراحی سایت به چه معناست ؟ معمولا سایت ها پس از طراحی هزاران بار مشاهده می شوند هربار که مرورگر درخواست یک صفحه از وب را می کند سرور اخرین پست هارا بازیابی می کند و نتیجه ی نهایی را در اختیار ما قرار می دهد این دقیقا کاری ست که در کش کردن اتفاق می افتد فرض کنید کسی که اولین بار از طراحی سایت شما بازدید کرده ان را به صورت نرمال دریافت می کندیعنی با دریافت درخواست پردازش انجام می شود و و نتایج به شکل اچ تی ام ال بر روی مرور گر کاربر ظاهر می شود سرور این فایل را در حافظه ی خود نگه می دارد و دفعه ی بعد در صورت مراجعه ی کاربر دیگر فرایند پردازش صورت نمی گیرد این فرایند در طراحی سایت به کش کردن شهرت دارد.

ایا کش کردن در امر طراحی سایت موثر است ؟

اگر طراحی سایتی خوب باشد زمان باز شدن صفحات کم تر از دوثانیه به طول می انجامد در واقع کش کردن به مقدار قابل توجهی در زمان کاربران صرفه جویی می کند با کش کردن عملیات بهینه سازی سایت بهتر صورت می پذیرد و تحمل بار ترافیکی در طراحی سایت اسان تر می شود.

انواع کش کردن در طراحی سایت :

کش مرورگر : هنگامی که از یک صفحه بازدید می کنید علاوه بر بازیابی محتوا نیاز به یک دسته از منابع دارید که به صورت خودکار مرور گرتان انها را دانلود می کند کش کردن این اجازه را مرور گر می دهد که فایل ها را ذخیره کند بنابر این دفعه بعدی که از این طراحی سایت دیدن می کنید نیازی به بازیابی محتوا نخواهید داشت .
کش سرور : سرور به جای پردازش هر بار درخواست، نتایج درخواست ها را ذخیره می کند و فایل ذخیره شده را از حافظه ی خود فراخوانی می کند مسلما این امر سریع تر خواهد بود .
استفاده از افزونه ی کش کردن در طراحی سایت: تنها قانونی که در این زمینه وجود دارد این است که هرگز از بیش از یک افزونه در طراحی سایت برای کش کردن استفاده نکنید این کار باعث کند شدن سایت تان و شکست فراینهای ان می شود همیشه از یک افزونه استفاده کنید و به خاطر داشته باشید هنگامی که پیکر بندی طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن به طرز صحیحی انجام شود افزونه ب شما کمک می کند تا سرعت سایت شما چند برابر بیشتر شود.

نتیجه گیری

کش کردن یک تکنولوژی جدید است که اهمیت ویژه ای در طراحی سایت پیدا کرده است و باعث می شود سرعت طراحی وب سایت شما را بدون هزینه ی خاصی، بطور شگفت انگیزی افزایش می دهد. هنگامی که از کش کردن به درستی استفاده شود، نه تنها سرعت بارگذاری وب سایت تان افزایش چشم گیری خواهد داشت، بلکه حتی بار اضافی بر سرور را هم کاهش می دهد. اصول طراحی سایت ورزشی که از جمله جدید ترین و بروز ترین مقالات وب سایت سایت کد می باشد را نیز مطالعه نمایید.