کسب رتبه یک طراحی سایت در گوگل

کسب رتبه یک طراحی سایت در گوگل

کسب رتبه یک طراحی سایت در گوگل


کسب رتبه یک طراحی سایت در گوگل چرا رسیدن به رتبه برتر گوگل کار ساده ای نیست؟ چرا مهم ترین دغدغه ی مدیران سایت ها کسب رتبه های برتر گوگل برای طراحی سایت است؟ قانون های حیاتی برای رسیدن طراحی سایت به رتبه های برتر گوگل چیست؟ در این مقاله پاسخ این سوالات را در کسب می کنید. نکته ای که قابل توجه است این است که گوگل فاکتور های بسیاری را برای امتیاز دادن به وب سایت ها در نظر می گیرد.
اما و همه روزه در حال آپدیت این فاکتور ها و الگوریتم هاست و الگوریتم ها که توسط انسان ها تنظیم شده اند که هیچ گاه فاش نمی شوند اما کارشناسان سئو با بررسی های متعدد به اغلب آن ها پی برده اند و به همین دلیل است که پروژه سئو می بایست تحت نظر متخصصین سئو انجام شود. بنابراین از آن جایی که رتبه برتر گوگل مزیت های بسیاری برای صاحبان مشاغل و مدیران سایت ها به دنبال دارد بی دلیل نیست که تمامی مدیران طراحی سایت ها در پی رسیدن به رتبه اول گوگل هستند.

بررسی رتبه طراحی سایت در گوگل

امروزه سایت های شناخته شده ی بسیاری وجود دارند که به کمک آن ها می توان سئو کلی و ارزش سایت ها بررسی و آنالیز کرد و همچنین نقاط ضعف آن را شناسایی کرد. سایت ماز و سایت الکسا ابزار های بسیاری را در اختیار کارشناسان سئو قرار می دهد که به وسیله آن ها می توان سرعت سایت، وضعیت بک لینک ها، رتبه جهانی و کشوری طراحی سایت را بررسی کرد و علاوه بر این شناسایی و آنالیز سایت های رقبا نیز به وسیله این ابزار صورت می گیرد. این بررسی ها چند مزیت دارد یکی این که متوجه اشکال کار خود خواهید شد و عدم تکرار آن موجب بهبود وضعیت طراحی سایت می شود.

چرا رسیدن به رتبه های برتر گوگل کار ساده ای نیست؟

گوگل همواره در تلاش است تا بهترین نتایج را نمایش دهد تا کاربران سریع تر به هدف خود برسند. در واقع از آن جایی که کاربران به گوگل اعتماد دارند و لینک های برتر را به عنوان نزدیک ترین لینک به سرچ خود می دانند گوگل نیز تلاش می کند تا بهترین نتیجه را در لیست نتایج برتر خود نمایش دهد بنابراین همواره الگوریتم های خود را به روز رسانی می کند تا از دور زدن استاندارد های گوگل جلوگیری کند.
به همین دلیل است که رسیدن به رتبه های برتر گوگل دشوار است و گاهی وب سایتی که به عنوان لینک اول نتایج نمایش داده می شده ممکن است که در روز های بعد به صفحات 2 یا 3 و بیشتر افت کند و طراحی وب سایت هایی که همواره جایگاه خود را حفظ کرده اند وب سایت خود را مطابق استاندارد های روز آپدیت نگه داشته اند. البته کلید واژه ای که بر آن تمرکز می کنید تاثیر مستقیم بر کسب رتبه دارد عبارات کوتاه تر و تخصصی تر به مراتب سخت تر خواهد بود چرا که رقبای سر سخت تری خواهید داشت اما عبارات گسترده تر آسان تر خواهد بود.

قوانین حیاتی برای کسب رتبه های برتر گوگل

• سرعت لود سایت
اگر به مقاله های سئو سایت و بهینه سازی دقت کرده باشید یکی از فاکتور های مشترک در بین همه آن ها بررسی سرعت بارگذاری سایت است. چرا که نه تنها تاثیر مستقیم بلکه تاثیر غیر مستقیم نیز بر سئو سایت دارد.

• واکنش گرا بودن
گوگل واکنش گرا بودن سایت را به عنوان یکی از فاکتور های مهم می شناسد که موجب پاسخگویی مناسب به کاربران می شود. طبق آمار ها 50 درصد از نرخ ترافیک وب سایت ها مربوط به کاربران موبایلی است بنابراین با طراحی سایت ریسپانسیو زمینه آشنایی مخاطبان خود را با طراحی سایت های رقبا کاهش دهید.

• لینک سازی
لینک سازی یکی از بخش های مهم سئو می باشد. لینک سازی دو بعد داخلی و خارجی دارند که هر دو به یک اندازه در سئو سایت تاثیر دارند و باعث می شود خزنده های گوگل مطالب سایت را بهتر مشاهده کنند و سرعت ایندکس مطالب را بالا می برد.

• ساختار سایت
ساختار سایت که از همان ابتدا باید مورد توجه قرار بگیرد. البته گوگل وب سایت کاربر پسند را بیشتر از سایت گوگل پسند دوست دارد بنابراین همیشه توصیه شده در ابتدا طراحی سایت خود را برای کاربران بهینه سازی کنید اما گوگل را فراموش نکنید.

• سوشیال مدیا
شبکه های اجتماعی بیشتر از هر زمان دیگری همه گیر شده است بنابراین از تاثیر آن در جذب مخاطب نمی توان غافل شد. تعداد دنبال کنندگان شما و نظر های مثبت تاثیر غیر مستقیم بر سئو سایت دارد علاوه بر این که فعالیت مفید در شبکه های اجتماعی محبوب نرخ کلیک خوری سایت را افزایش می دهد.

• کاربر پسند بودن
کاربر پسند بودن طراحی سایت موجب افزایش ماندگاری کاربران در سایت می شود و همچنین بانس ریت را کاهش می دهد که به این ترتیب گوگل متوجه محبوبیت طراحی وب سایت نزد کاربران می شود و رتبه سایت را افزایش می دهد.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش