چگونگی بهبود فوتر طراحی سایت

چگونگی بهبود فوتر طراحی سایت

چگونگی بهبود فوتر طراحی سایت


چگونگی بهبود فوتر طراحی سایت طراحی سایت متشکل از عناصر گوناگونی است که به صورت منظم و سازمان یافته در کنار هم قرار می گیرند تا هدف اصلی وب سایت را منتقل کنند. برای این که طراحی وب سایت موثر باشد و به خوبی اطلاعات را منتقل کند می بایست تمامی قسمت های هر صفحه از طراحی سایت به درستی طراحی شوند در این مقاله قصد داریم تا در خصوص بخش فوتر صحبت کنیم. به یاد داشته باشید که فوتر با این که در پایین ترین قسمت از صفحه قرار می گیرد اما چیزی از اهمیت آن کم نمی کند. به این ترتیب در ادامه به معرفی فاکتور های اساسی می پردازیم که می بایست در بخش فوتر قرار بگیرند.

مواردی که باید در قسمت فوتر قرار دهید عبارتند از :

• حق کپی رایت
حتی اگر از تمام عناصر فوتر صرف نظر کنید باید این مورد را قرار دهید که آن هم سال و نماد حق کپی رایت می باشد. این مورد باعث حفاظت مطالب و وب سایت شما از دزدی ادبی می شود. البته می توانید با کد گذاری صحیح سال را به طور خودکار به روز رسانی کنید.

• نقشه سایت
نقشه طراحی سایت یکی از متداول ترین مواردی است که در قسمت فوتر طراحی وب سایت ها مشاهده می کنید اما نکته جالبی که وجود دارد این است که نقشه سایت به ندرت پیش می آید که توسط کاربران بازدید شود و در واقع نقشه سایت برای کمک به موتور های جستجو است تا خزنده های گوگل به راحتی مطالب سایت را آنالیز کنند.

• خط مشی های طراحی سایت
این عنصر نیز یکی از رایج ترین المان های موجود در طراحی سایت می باشد. این قسمت که اغلب به صفحه دیگری از طراحی سایت پیوند داده می شود در خصوص گردآوری مطالب طراحی سایت می باشد.

• تماس با ما
یک استاندارد در طراحی وب سایت می باشد که اطلاعات تماس در پایین صفحه قرار می گیرد و به این ترتیب تمامی بازدید کنندگان برای پیدا کردن اطلاعات تماس با ما به قسمت فوتر مراجعه می کنند. علاوه بر این آیکون تماس با ما اغلب در قسمت مرکزی و یا راست فوتر قرار می گیرد و در واقع این آیکون می بایست بازدید کننده را به صفحه فرم تماس با ما انتقال دهد در این صورت بازدید کنندگان به راحتی می توانند سوالات و نظرات خود را مطرح کنند و همچنین به دلیل وجود ربات های آنتی اسپم از ارسال پیام های اسپم جلوگیری می شود.

• نقشه گوگل
این ایکون برای نمایش بهتر محل دقیق شما به مخاطبانتان است که بازدید کننده با کلیک روی آن به راحتی وارد گوگل مپ شده و به این ترتیب به راحتی به شرکت و یا سازمان شما دسترسی پیدا می کند. دقت کافی در کد نویسی گوگل مپ ضروری است.

• شماره تلفن
مانند نقشه که با یک کلیک وارد شده و محل را نمایش می دهد شماره تلفن نیز باید به همین صورت باشد به این شکل که یه دکمه باشد که با کلیک روی آن به طور خودکار شماره گیری انجام شود.

• ناوبری
یکی از جاهایی که بخش فوتر اهمیت خود را نشان می دهد همین قسمت است در واقع کاربرانی که در حال خروج هستند و مطلب مورد نظر خود را به هر دلیلی پیدا نکرده اند با طراحی وب سایت ناوبری در بخش فوتر می توانید آن ها را به سایت بازگردانید. برای دقیق تر بودن می توانید آنالیز کنید مخاطبانتان بیشتر به دنبال چه چیز هایی هستند؟ چه چیز هایی را پیدا نمی کنند؟ توجه داشته باشید که نباید نوار ناوبری را بار دیگر تکرار کنید و گزینه های بیشماری ارائه دهید تنها صفحات مفید و مهم را ارائه دهید.

• آیکون شبکه های اجتماعی
بهترین مکان برای معرفی شبکه های اجتماعی قسمت فوتر است شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که چرا هیچ وب سایتی شبکه های اجتماعی خود را در بخش هدر قرار نمی دهد؟ پاسخ واضح است چرا که اگر کاربران به سمت شبکه های اجتماعی هدایت شوند دیگر به سایت بر نمی گردند پس فوتر بهترین مکان است.

• کمات کلیدی برای بهینه سازی
فوتر بهترین مکان برای ارائه کلمات کلیدی است تا وب سایت خود را برای گوگل بهینه سازی کنید پس از این موقعیت استفاده کنید البته افراط نکنید و تنها به یک کلید واژه بسنده کنید در ضمن نیازی نیست که این کلید واژه به صفحه دیگری پیوند داده شود.

• جوایز
نمایش گواهینامه ها و جوایز بهترین عنصر برای جلب کاربر و حفظ اعتماد آن ها می باشد و فوتر مناسب ترین مکان برای ارائه این عناصر می باشد. گواهی های امنیتی برای وب سایت های تجارت الکترونیک تاثیذ به سزایی در افزایش نرخ تبدیل دارد.

سخن پایانی

نکته آخر این است که تمامی موارد بستگی به اهداف طراحی سایت و نیاز بازدید کنندگان دارد. می توانید از خود سوال کنید آیا بازدید کنندگان سوالی دارند که به آن دست نیافته باشند و جواب را در قسمت فوتر ارائه دهید.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش